Πόσο μειώθηκαν οι εκπομπές CO2 για κάθε αυτοκίνητο που παράγεται στην ΕΕ

Η κατανάλωση νερού για κάθε επιβατικό αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ελαττωθεί από το 2005, ενώ συγχρόνως έχουν μειωθεί και οι συνολικές εκπομπές CO2 από την παραγωγή, το ίδιο χρονικό διάστημα.

Οι στρατηγικές για τη μείωση της χρήσης νερού κατέστησαν εφικτή τη μείωση της συνολικής ποσότητας νερού που χρησιμοποιείται από την αυτοκινητοβιομηχανία στην κατασκευή αυτοκινήτων κατά 51,4% μεταξύ των ετών 2005 και 2022. Αυτό έγινε έπειτα από την αυξημένη εφαρμογή τεχνολογιών επαναχρησιμοποίησης του νερού. Με βάση τα στοιχεία που διατηρεί η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτου, τα ευρωπαϊκά εργοστάσια έχουν μειώσει τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από την παραγωγή κατά 31% από το 2005. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά παραγόμενο αυτοκίνητο μειώθηκαν κατά 7,4% μεταξύ των ετών 2005 και 2022, ενώ το συνολικό ποσοστό μειώθηκε κατά 31,4% την ίδια περίοδο, επιβραβεύοντας τις προσπάθειες της βιομηχανίας να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από την παραγωγή.

CO2

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατάφεραν να αποσυνδέσουν τις εκπομπές CO2 από την αύξηση της παραγωγής τους, χρησιμοποιώντας ολοένα και περισσότερο ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές (ΑΠΕ).

Επίσης, η ποσότητα των πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC) που εκπέμπεται ανά επιβατικό αυτοκίνητο που παράγεται, έχει ελαττωθεί κατά 47% σε σχέση με το 2005. Οι πτητικές οργανικές ενώσεις είναι οργανικοί διαλύτες, που εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα κατά κύριο λόγο από τη διαδικασία της βαφής των αυτοκινήτων. Με τις νέες τεχνολογίες, όπως η αντικατάσταση χρωμάτων με βάση διαλύτες και με περισσότερο νερό στις βαφές κατόρθωσαν να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές των πτητικών οργανικών ενώσεων κατά 61% από το 2006 έως τις ημέρες μας. Ακόμη, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της γηραιάς ηπείρου έχουν μειώσει την κατανάλωση ενέργειας στην κατασκευή αυτοκινήτων κατά 6% από το 2006, παρά το γεγονός ότι η πολυπλοκότητα της παραγωγής τους έχει αυξηθεί. Πηγή: ACEA, AΠΕ-ΜΠΕ

Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40