Δοκιμάζουμε το plug-in υβριδικό MG eHS

Η MG δηλώνει βροντερό «παρών» πλέον και στη χώρα μας με μια ενδιαφέρουσα γκάμα συμβατικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Ένα από αυτά είναι και το plug-in υβριδικό C-SUV με την ονομασία eHS.

Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40

Η MG είναι μια εταιρεία με μακρά παράδοση και ιστορία ενός αιώνα, η οποία τα τελευταία χρόνια παίρνει «σάρκα και οστά» στο μαγικό κόσμο της σύγχρονης αυτοκίνησης μέσα από ένα διαφορετικό πρίσμα. Και ειδικότερα, από το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2000 και μετά, όταν αρχικά πέρασε στον έλεγχο της Nanjing Automobile Corporation το 2005 και εν συνεχεία το 2007 στα χέρια της κινεζικής επίσης SAIC Motor, η οποία έδωσε στην πάλαι ποτέ εμβληματική βρετανική μάρκα μια δεύτερη ζωή και πνοή.

Ως MG Motor πλέον, η εταιρεία εκπροσωπείται από τον μήνα που διανύουμε και στη χώρα μας υπό τη σκέπη του Ομίλου Συγγελίδη, διαθέτοντας στο ελληνικό κοινό μια ενδιαφέρουσα παλέτα συμβατικών και εξηλεκτριμένων μοντέλων που έχουν ως αιχμή του δόρατος το αμιγώς ηλεκτρικό MG4. Δύο ακόμα ηλεκτρικές προτάσεις, τα MG5 και ZS EV, συμπληρώνουν τη γκάμα των οχημάτων μηδενικών εκπομπών με μπαταρία της MG που μπαίνουν στην πρίζα, ενώ το «παρών» δίνουν επίσης τα βενζινοκίνητα ZS και HS, με το τελευταίο να ανήκει στην κατηγορία των C-SUV και να διατίθεται ως MG eHS και σε plug-in υβριδική έκδοση. Όπως αυτή της δοκιμής μας.

MG eHS

MG eHS: Εντός και εκτός

Οπτικά, το eHS δεν εγείρει σχεδιαστικά πάθη, υιοθετώντας ένα ήπιο προφίλ σε επίπεδο αισθητικής, στο οποίοι οι καμπύλες και τα μεγάλα σε μέγεθος φωτιστικά σώματα (LED όσον αφορά τα εμπρός στην πιο πλούσια έκδοση της δοκιμής μας) έχουν τον κύριο λόγο, μαζί φυσικά τόσο με το ευμέγεθεςλογότυποτης MG στην επίσης χαμηλών τόνων εμπρόσθια μάσκα, όσο και με τις αντικριστές απολήξεις του συστήματος εξαγωγής στο πίσω μέρος. Από πλευράς… φυσικού μεγέθους, το eHS τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας των C-SUV, με το μήκος του να φτάνει τα 4.575 χλστ., το πλάτος τα 1.876 χλστ. και το ύψος στα 1.664 χλστ. Στα ίδια πλαίσια κινείται και το μεταξόνιο, το οποίο ανέρχεται για την περίσταση στα 2,72 μ.

MG eHS

Ανοίγοντας την πόρτα το επαναφορτιζόμενο HS προτάσσει ένα καλοφτιαγμένο εσωτερικό, με το ταμπλό να διαθέτει ένα μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών κι έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με ενδιαφέρουσα γραφικά, μαζί με ένα πιο «μαζεμένο» σε μέγεθος σύστημα ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 10,1 ιντσών, που ενσωματώνει την Android Auto και Apple CarPlay. Η εργονομία δεν προβληματίζει, αν και ο συνοδηγός κάθεται ασυνήθιστα ψηλά και οι θέσεις για μικροαντικείμενα δεν περισσεύουν στο τακτοποιημένο και πλήρες από πλευράς εξοπλισμού εσωτερικό.

MG eHS

Αυτό που… περισσεύει για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι ο χώρος για τους πίσω επιβάτες, τόσο όσον αφορά τον «αέρα» για τα πόδια όσο και για το κεφάλι. Στο πορτ μπαγκάζ, το eHS έχει να επιδείξει έναν αποθηκευτικό χώρο που ανέρχεται σε χωρητικότητα στα 448 λίτρα, τιμή που μπορεί να φτάσει στα 1.375 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

MG eHS

Κάτω από το καπό του MG eHS

Το επαναφορτιζόμενο και προσθιοκίνητο MG eHS χρησιμοποιεί για την κίνησή του ένα υπερτρφοδοτούμενο σύνολο με καταγωγή από το στρατόπεδο της GM, το οποίο έχει χωρητικότητα 1,5 λίτρα, ονομαστική ισχύ 119 kW, ήτοι 162 ίππους, και ροπή 250 Nm, τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους αντίστοιχα στις 5.500 και 4.300 σ.α.λ. Αυτή η μονάδα υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 90 kW (122 ίπποι), σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 16,6 kWh που μπορεί να φορτιστεί χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή του οχήματος με μέγιστη ισχύ 3,7 kW.

MG eHS

Στην πράξη, το υβριδικό σύστημα κίνησης του eHS των 258 ίππων και 370 Nm αποδίδει τα αναμενόμενα, με τις επιδόσεις να έρχονται να επιβεβαιώσουν την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι του (0-100 χλμ./ώρα: 6,9 δλ., τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα). Θετικές εντυπώσεις αφήνει και η λειτουργία του κιβωτίου. Εδώ, το θερμικό μέρος συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με ηλεκτρονικό διαφορικό XDS, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας με ένα 4τάχυτο, με τα δύο να συνδυάζονται για να προσφέρουν 10 στο σύνολο ταχύτητες.

MG eHS

Από εκεί και πέρα, ο οδηγός απολαμβάνει μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία που προσεγγίζει σε χαλαρούς ρυθμούς την εργοστασιακή τιμή των 52 χλμ. με πλήρη φόρτιση του συσσωρευτή ενέργειας, ενώ στα μείον συγκαταλέγεται η μικρή «περιεκτικότητα» σε υγρό καύσιμο του σχετικού ρεζερβουάρ (37 λίτρα). Σε ότι αφορά τις μέσες απαιτήσεις σε επίπεδο κατανάλωσης, τα πάντα εξαρτώνται από την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης: με γεμάτα τα αποθέματά της, ο οδηγός μπορεί εύκολα να δει τιμές από 2 έως και 3 λίτρα για κάθε 100 χλμ., τιμή που ανέρχεται στα 8 με 9 λίτρα όταν τα τελευταία μηδενιστούν.

MG eHS

Οδηγώντας, το MG eHS των 1.700+ κιλών δεν θα προβληματίσει τον οδηγό του κινούμενο με ασφάλεια και προοδευτικότητα σε όλες τις περιστάσεις. Τα φρένα του αποδεικνύονται ανθεκτικά στη σκληρή χρήση, ενώ ικανοποιητική είναι και η απόδοση του τεχνητά βαριού σε αίσθηση υποβοηθούμενου τιμονιού. Η άνεση της ανάρτησης δεν προβληματίζει, ενώ αν πιεστεί θα γείρει στις στροφές σε λογικές «ποσότητες». Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός ότι ο οδηγός δεν διαθέτει τις συνήθεις από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό επιλογές όσον αφορά την επιλογή προφίλ οδήγησης – η μόνη διαθέσιμη είναι η «ΕV», όπου το eHS κινείται αποκλειστικά με την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα του.

MG eHS

MG eHS: Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις

Το MG eHS είναι διαθέσιμο σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, τις Exclusive και Luxury, οι οποίες τιμολογούνται αντίστοιχα στα 40.500 και 42.750 ευρώ. Στο βασικό εξοπλισμό της πρώτης συναντά κανείς μεταξύ άλλων όλα τα ηλεκτρονικά στοιχεία που συνδέονται με την ενεργητική ασφάλεια (ABS, ESP κοκ), ηλεκτρικό χειρόφρενο και λειτουργία Auto Hold, αισθητήρα βροχής και εμπρόσθιοι/πλευρικοί αερόσακοι και πλευρικοί τύπου κουρτίνας, Το MG Pilot είναι στάνταρ, περιλαμβάνοντας Adaptive Cruise Control, Σύστημα Υποβοήθησης Ταχύτητας, Προϊδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Προϊδοποίηση Εγκατάλειψης Λωρίδας κ.α. Από εκεί πέρα, το «παρών» δίνουν 18άρες ζάντες, πλήρες ηχοσύσημα και σύστμα πλοήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερες και διζωνικός κλιματισμός.

Η πλουσιότερη έκδοση Luxury διαθέτει επιπλέον LED προβολείς, ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας 64 χρωμάτων, κάμερα 360 μοιρών, ηλκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, πανοραμική οροφή και καθίσματα με οικολογικό δέρμα και Alcantara._Χ.Α.

MG eHS

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – MG eHS
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Θερμικός κινητήρας 1.5Τ GDI και ηλεκτρικός κινητήρας > ΙΣΧΥΣ (η/κ): 122 ίπποι > ΡΟΠΗ (η/κ): 230 Nm > ΙΣΧΥΣ (θ/κ): 162 ίπποι/5.300 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ (θ/κ): 250 Nm/4.300 σ.α.λ. > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 258 ίπποι > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 370 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: 6 σχέσεων για τον θερμικό κινητήρα + 4 για τον ηλεκτρικό > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 16,6 kWh > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.575×1.876×1.664 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.720 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 448-1.375 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.737-1.775 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 190 χλμ./ώρα > ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ: 1,8 λιτ.100 χλμ.* > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 43 g/km > ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 52 χλμ. (WLTP) > ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 3,7 kW 
*Εργοστασιακή τιμή

Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40