Τέλος και με τη βούλα στους ντίζελ κινητήρες από τη Volvo
Η Volvo ανακοίνωσε ότι το τελευταίο πετρελαιοκίνητο μοντέλο της θα κατασκευαστεί σε λίγους μήνες από σήμερα.
Νίκη Ferrari (!) καθώς η Red Bull βάζει τρικλοποδιά στην εαυτό της | Speedzone Podcast EP39
Μέχρι το 2030 η Volvo σκοπεύει να πουλά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ 10 χρόνια αργότερα η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να καταστεί μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία. Ο «ξεκάθαρος» αυτός οδικός χάρτης της Volvo, αν μη τι άλλο, αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια μετασχηματισμού στο χώρο της αυτοκίνησης.
Προκειμένου να υπογραμμίσει τη δέσμευσή της στις παραπάνω φιλοδοξίες και στόχους, η Volvo ανακοίνωσε στα πλαίσια της Εβδομάδας Κλίματος που πραγματοποιείται στη Νέα Υόρκη ότι ολοκληρώνει την παραγωγή τω μοντέλων που τροφοδοτούνται με ντίζελ κινητήρες στις αρχές του 2024.
Αυτή η απόφαση δεν αποτελεί παρά τη συνέχεια της περσινής δέσμευσης της Volvo να βάλει οριστικό φρένο συνολικά στην ανάπτυξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης.
«Δεν ξοδεύουμε πλέον ούτε μια κορώνα από τον προϋπολογισμό μας για έρευνα και εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης», αναφέρει χαρακτηριστικά στις επίσημες ανακοινώσεις του ο Σουηδός κατασκευαστής.
«Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης είναι το μέλλον μας και είναι ανώτερα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης: παράγουν λιγότερο θόρυβο, λιγότερους κραδασμούς, προσφέρουν μικρότερο κόστος συντήρησης για τους πελάτες μας και μηδενικές εκπομπές ρύπων», δήλωσε ο Jim Rowan, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars. «Είμαστε πλήρως επικεντρωμένοι στη δημιουργία ενός μεγάλου χαρτοφυλακίου από premium, πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προσφέρουν όλα όσα περιμένουν οι πελάτες μας από ένα Volvo – και αποτελούν βασικό μέρος της απάντησής μας στην κλιματική αλλαγή».
Volvo: Επιτακτική ανάγκη για δράση
Η απόφασή της Volvo να στείλει και επίσημα στο πυρ το εξώτερο τους κινητήρες ντίζελ έως τις αρχές του 2024 δείχνει πόσο γρήγορα αλλάζουν τόσο η αυτοκινητοβιομηχανία, όσο και η ζήτηση των πελατών με φόντο την κλιματική κρίση.
Μόλις πριν από τέσσερα χρόνια, η πλειονότητα των αυτοκινήτων που πωλούνταν στην Ευρώπη κινούνταν με κινητήρα ντίζελ, ενώ τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μόλις είχαν αρχίσει να δίνουν το δικό τους στίγμα το στίγμα τους.
Έκτοτε, η εικόνα αυτή έχει αντιστραφεί σε μεγάλο βαθμό, λόγω της αλλαγήςτηςζήτησης, των αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων καθώς και της εστίασής στην ηλεκτροκίνηση. Έτσι, η πλειοψηφία των πωλήσεών της Volvo στην Ευρώπη αποτελείται πλέον από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, είτε με πλήρως ηλεκτρικό είτε με plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Σύμφωνα με την Volvo, «όσο λιγότερα είναι τα αυτοκίνητα ντίζελ στους δρόμους τόσο πιο θετική είναι η επίδραση στην ποιότητα του αέρα στις πόλεις. Ενώ οι ντίζελ εκπέμπουν λιγότερο CO2 από τους βενζινοκινητήρες, εκπέμπουν περισσότερα αέρια όπως το οξείδιο του αζώτου που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του αέρα, ειδικά σε κατοικημένες περιοχές.»