Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι επιδοτήσεις στα κινεζικά EV
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα διερευνήσει αν τα χαμηλού κόστους κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα στρεβλώνουν την αγορά της γηραιάς ηπείρου με αρωγό τις κρατικές επιδοτήσεις που δίνονται σε αυτά, κάτι που σε συνδυασμό θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των Eυρωπαίων κατασκευαστών.
Με τις ανησυχίες να εντείνονται για την ικανότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας να ανταγωνιστεί την Κίνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε σήμερα ότι θα ξεκινήσει έρευνα για τις επιδοτήσεις που δικαιούνται τα κινεζικά EV.
Τη σχετική ανακοίνωσε πραγματοποίησε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι η παγκόσμια αγορά είναι «πλημμυρισμένη» από φθηνά κινεζικά αυτοκίνητα.
«Η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλά με τις τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις. Αυτό στρεβλώνει την αγορά μας», δήλωσε η επικεφαλής του εκτελεστικού βραχίονα της ΕΕ στην ετήσια ομιλία της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. «Και καθώς δεν δεχόμαστε αυτή τη στρέβλωση εκ των έσω, δεν την δεχόμαστε από έξω».
Η σχετική έρευνα αναμένεται να διευρυνθεί παρά τις ανησυχίες για αντίποινα από την Κίνα.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένου της BYD που ηγείται της κούρσας και των νεότερων MG και NΙΟ, ετοιμάζονται να αυξήσουν την εμπορική τους επιρροή στην Ευρώπη με μια σειρά από EV σε ανταγωνιστικές τιμές που, αν τα καταφέρουν, θα πλήξουν κατασκευαστές και ομίλους όπως η Stellantis και το VW Group.
Στο πλαίσιο των παραπάνω εξελίξεων, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire βρέθηκε στο Βερολίνο σήμερα για να πιέσει τη Γερμανία για σκληρότερα μέτρα για την προστασία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
«Χρειαζόμαστε τώρα μια ευρωπαϊκή βιομηχανική στρατηγική που να είναι πολύ πιο ενεργητική, πολύ πιο καινοτόμος, πολύ πιο προστατευτική των βιομηχανικών συμφερόντων μας σε σχέση με την Κίνα και τις ΗΠΑ», δήλωσε ο χθες στη γαλλική τηλεόραση LCI. «Δεν υπάρχει μέρα για χάσιμο».
Τι λένε η κατασκευστές;
Την περασμένη εβδομάδα στην έκθεση IAA Mobility στο Μόναχο, οι CEO του BMW Group, της Mercedes και του VW Group μίλησαν όλοι θετικά για την εμβάθυνση των δεσμών με τους Κινέζους. Ο επικεφαλής της Mercedes, Ola Kallenius, είπε ότι οι δασμοί και οι εμπορικοί φραγμοί με την Κίνα δεν είναι η λύση. «Θα πρέπει να υποστηρίξουμε το ελεύθερο εμπόριο», είπε στο Παγκόσμιο Συνέδριο Οχημάτων Νέας Ενέργειας ο CEO της Mercedes.
Την ίδια στιγμή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η επικεφαλής της Ursula Von der Leyen θα πρέπει επίσης να αποφασίσουν σύντομα εάν θα επιμείνουν στα σχέδια για την εισαγωγή δασμών από το επόμενο έτος στα ηλεκτρικά οχήματα που μεταφέρονται μεταξύ ΕΕ και Ηνωμένου Βασιλείου, κάτι που ορισμένοι αξιωματούχοι και η βιομηχανία λένε ότι θα βλάψει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και θα τονώσει τον ανταγωνισμό από την Κίνα.