Πόσοι κινητήρες της Stellantis μπορούν να καταναλώσουν e-fuels;
Η Stellantis δήλωσε ότι 24 από τις οικογένειες κινητήρων της στην Ευρώπη είναι συμβατές με e-fuels, χωρίς τροποποιήσεις στο σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Τα e-fuels, τα οποία είναι συνθετικά καύσιμα τα οποία μπορούν να κατασκευαστούν με την αξιοποίηση δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως η ηλιακή ή η αιολική, έχουν προταθεί ως λύση μηδενικού ισοζυγίου άνθρακα για κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Φέτος, η Ευρωπαϊκή Ένωση άνοιξε μια νομική «πόρτα» για οχήματα που λειτουργούν με e-fuels προκειμένου να συνεχίσουν να πωλούνται πέραν του 2035, ημερομηνία που έχει προταθεί για την οριστική παύση των πωλήσεων οχημάτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα.
Στο πλαίσιο αυτό, η Stellantis δήλωσε ότι δοκίμασε τους κινητήρες της χρησιμοποιώντας e-fuels της Saudi Aramco, η οποία συνεργάζεται επίσης με το Renault στο συγκεκριμένο τομέα.
Ένθερμος υποστηρικτής των e-fuels είναι τόσο η Porsche, η οποία χρηματοδοτεί μια πιλοτική μονάδα παραγωγής των συγκεκριμένων καυσίμων στη Χιλή, όσο και η Ferrari.
Οι δοκιμές με τη χρήση e-fuels σε 28 τύπους κινητήρων της Stellantis που παράγονται από το 2014 ξεκίνησαν τον περασμένο Απρίλιο. Εκπρόσωπος της Stellantis είπε ότι 4 από τους 28 αυτούς κινητήρες που δοκιμάστηκαν εξακολουθούν να τελούν υπό καθεστώς επικύρωσης.
Ο όμιλος δήλωσε επίσης ότι οι 24 τύποι κινητήρων οι οποίοι περιγράφηκαν ως «συμβατοί με τα e-fuels» αντιπροσωπεύουν περίπου 28 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα, η Stellantis είπε ότι η χρήση καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα σε έως και 28 εκατομμύρια οχήματα θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 στην Ευρώπη έως και 400 εκατομμύρια μετρικούς τόνους από το 2025 έως και το 2050.
«Τα e-fuels χαμηλών εκπομπών άνθρακα έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις εκπομπές CO2 από τα υπάρχοντα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης κατά τουλάχιστον 70% στον κύκλο ζωής τους σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα», δήλωσε η Stellantis.
Τα σενάρια που παρουσιάζονται, ωστόσο, είναι θεωρητικά δεδομένου ότι βασίζονται στην υπόθεση ότι οι ιδιοκτήτες θα επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν τα e-fuels και όχι τα συμβατικά καύσιμα.