Mercedes-Benz Concept CLA Class με αυτονομία 750 χιλιομέτρων
Το Concept CLA Class της Mercedes-Benz είναι ο προπομπός του μοντέλου παραγωγής που θα ακολουθήσει και θα βασίζεται στην πρώτη παραλλαγή της πλατφόρμα MMA.
Η Mercedes-Benz Concept CLA Class είναι το μοντέλο που έκανε πρεμιέρα στην IAA Mobility 2023 και δείχνει το μέλλον της γερμανικής εταιρείας σε πολλούς τομείς. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Mercedes Modular Architecture (MMA) και κερδίζει τις εντυπώσεις με την αισθητική της.
Χωρίς να έχουν γίνει γνωστά ακόμα τα τεχνικά στοιχεία του μοντέλου, η Mercedes-Benz ανακοινώνει ότι θα έχει αυτονομία που θα ξεπερνάει τα 750 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Η Concept CLA Class αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο Vision EQXX, τόσο όσον αφορά τους ηλεκτροκινητήρες του, όσο και το σύστημα πολυμέσων Superscreen, το οποίο εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό.
Φυσικά, επιρροές έχει και στη σχεδίαση, με την αεροδυναμική σιλουέτα να το διακρίνει, υιοθετώντας την 4θυρη κουπέ αισθητική, με πιο τολμηρή προσέγγιση σε σχέση με τους προκατόχους της. Στοιχεία από τα κορυφαία GT και Mercedes-AMG SL συναντάμε στο εμπρός μέρος, με τα τρισδιάστατα αστέρια να δημιουργούν ένα… γαλαξία.
Ανάλογα, η νέα Concept CLA Class δανείζεται στοιχεία από την Vision EQXX και στο εσωτερικό της. Η οθόνη υψηλής τεχνολογίας Superscreen που εκτείνεται από τη μία άκρη του ταμπλό έως την άλλη δεσπόζει. Αυτή αποτελείται από τρεις ξεχωριστές οθόνες, μια για τον πίνακα οργάνων, την αφής στο κέντρο του ταμπλό και μια εμπρός από το συνοδηγό.
Το σύστημα infotainment λειτουργεί με το MB.OS, το νέο λειτουργικό σύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας που διαθέτει υγρόψυκτο επεξεργαστή. Δέρμα Nappa έχει χρησιμοποιηθεί για τις επενδύσεις, ενώ γίνεται εκτενής χρήση ανακυκλωμένων υλικών.
Σ’ αυτή τη φάση το μοντέλο είναι απλώς ένα concept, χωρίς να υπάρχουν επίσημα προδιαγραφές. Όπως αναμένεται θα έχει δύο τύπους μπαταριών, νέας τεχνολογίας, χωρίς βίδες, αλλά με κολλήσεις, που θα μειώνουν το βάρος και θα αυξάνουν την ακαμψία. Θα έχει χαμηλή κατανάλωση, 12 kWh/100 χλμ., τεχνολογία 800V και δυνατότητα φόρτισης 250 kW, που θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ανακτήσει αυτονομία 400 χιλιομέτρων σε μόλις 15 λεπτά της ώρας.