Νέο MINI Countryman: Στην πρίζα
Η νέα γενιά του MINI Countryman που αποκαλύφθηκε και επίσημα θα είναι διαθέσιμη και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση – με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.
Ταυτόχρονα με την πρεμιέρα του νέου MINI Electric, η βρετανική εταιρεία άνοιξε την αυλαία για την πρεμιέρα και του νέου MINI Countryman που αισίως περνά τώρα στην τρίτη κατά σειρά γενιά του. Πλέον και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο.
Διατηρώντας κοινούς δεσμούς σε επίπεδο τεχνολογίας με την ομογάλακτη BMW X1 (σ.σ.: αμφότερα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία), το νέο MINI Countryman είναι 60 χλστ. πιο ψηλό και 130 χλστ. πιο μακρύ σε μήκος από τον προκάτοχό του αφήνοντας με αυτό τον τρόπο περισσότερο εμπορικό… χώρο στο επερχόμενο MINI Aceman.
Η εξωτερική σχεδίαση του Countryman αποτελεί την «επόμενη μέρα» σε σχέση με τις δύο προηγούμενες γενιές κοσμούμενη από πινελιές που συναντά κανείς στο νέο Cooper, όπως η οκταγωνική εμπρός μάσκα και οι ανανεωμένοι προβολείς. Αξιοσημείωτη διαφορά εδώ είναι το σχήμα της κολώνας C που έχει επίσης τροποποιηθεί.
Το εσωτερικό του νέου Countryman διαθέτει μινιμαλιστική εμφάνιση όπως και στο Cooper – και εδώ το κυρίαρχο στοιχείο είναι ο OLED στρογγυλή οθόνη. Την ίδια στιγμή, το αυξημένο μήκος του αμαξώματος έδωσε στους σχεδιαστές τη δυνατότητα να διευρύνουν την κεντρική κονσόλα που διαθέτει μεγαλύτερες ποτηροθήκες. Σε ότι αφορά το χώρο φόρτωσης, η MINI αναφέρει ότι με τα πίσω καθίσματα στην όρθια θέση οι μεταφορικές ικανότητες ανέρχονται στα 460 λίτρα – και στα 1.450 λίτρα με την ολική αναδίπλωση των τελευταίων.
Επίσης, παρέχεται η δυνατότητα μετακίνησης των πίσω καθισμάτων κατά τον διαμήκη άξονα σε μια διαδρομή συνολικού μήκους 13 εκατοστών. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι, όπως και στο 3θυρο Cooper, τα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού του νέου Countryman θα είναι τα Essential, Classic, Favoured και JCW.
Νέο MINI Countryman: Σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις
Δύο θα είναι και οι διαθέσιμες εκδόσεις του ηλεκτρικού MINI Countryman. Η πρώτη συνοδεύεται στην ονομασία της από το γράμμα «Ε» και είναι προσθιοκίνητη, με έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 204 ίππους και ροπή 250 Nm εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 8,3 δλ.
Το ισχυρότερο Countryman SE ALL4 αντλεί ισχύ από δύο ηλεκτρικά μοτέρ -ένα εμπρός και ένα πίσω- που συνδυαστικά αποδίδουν 313 ίππους και 494 Nm ροπής εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και επιτάχυνση «0-100» σε 5,6 δλ.
Και οι δύο παραλλαγές του νέου Countryman της MINI αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 66,45 kWh, η οποία προσφέρει επίσημη αυτονομία 461 και 433 χιλιομέτρων. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα η μέγιστη ισχύς φόρτισης του συσσωρευτή φτάνει τα 22 kW και σε ταχυφορτιστή DC τα 130 kW.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εγγύς μέλλον, το νέο Countryman θα είναι διαθέσιμο και με κινητήρες εσωτερικής καύσης -βενζίνης και ντίζελ. Στην πρώτη περίπτωση, το νέο Countryman C θα είναι προσθιοκίνητο, το Countryman S ALL4 τετρακίνητο, ενώ το «παρών» θα δίνει και η top-end έκδοση, επίσης τετρακίνητη, με την ονομασία Countryman JCW ALL4.