Land Rover Defender: Οδοιπορικό στο Ντουμπάι
Εξερευνούμε μια πόλη βγαλμένη από το μέλλον και συνάμα έναν κορυφαίο τουριστικό προορισμό, το Ντουμπάι, ενώ διαπιστώνουμε από πρώτο χέρι γιατί το Land Rover Defender αποτελεί τον εκτός δρόμου βασιλιά της αυτοκίνησης, ακόμα και στους... 52 βαθμούς Κελσίου της ερήμου.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Η περιπέτεια που ακολουθεί χρειάζεται αντιηλιακό υψηλής προστασίας, καπέλα και ηλεκτρολύτες. Η καυτή -στην κυριολεξία- πρότασή μας βρήκε ανταπόκριση από τη Land Rover και, παρά το γεγονός ότι γνωρίζαμε πως κατακαλόκαιρο θα είναι εξαιρετικά δύσκολη η αποστολή, δε χάσαμε την ευκαιρία. Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και συγκεκριμένα στο τουριστικό Ντουμπάι, μας περίμενε το κορυφαίο των κορυφαίων της ιδιαίτερης αυτής κατηγορίας των εκτός δρόμου αυτοκινήτων, το Land Rover Defender 130 P400, για τρεις ολόκληρες ημέρες. Τρία γεμάτα εικοσιτετράωρα, φορτωμένα με συναισθήματα και εμπειρίες που σχηματίζουν την απόλυτη περιπέτεια στην έρημο!
«Welcome to the happy Emirates»
Το να οργανώσεις ένα ταξίδι εκτός Ευρώπης, και μάλιστα γεμάτο σημαντικές λεπτομέρειες, εξακολουθεί να θέλει τη μαεστρία του και κάποια βασικά tips. Κυρίως από τη στιγμή που αυτό δεν εντάσσεται σε κάποια δημοσιογραφική παρουσίαση, όπου τα πάντα είναι ρυθμισμένα στην εντέλεια. Εδώ η πρόταση ήταν αποκλειστική, συνοπτική και άμεση: «Αναμένουμε τον δημοσιογράφο και τον φωτογράφο του ελληνικού περιοδικού στις 20-24 Ιουνίου. Αυτοκίνητό τους θα είναι το Land Rover Defender 130 σε χρώμα Sedona Red». Από εκείνη τη στιγμή και μετά, η περιπέτεια ξεκίνησε, και το δημιουργικό άγχος χτύπησε «κόκκινα», όπως σε κάθε τέτοια περίπτωση.
Στα διαδικαστικά, λοιπόν, για όποιον πρόκειται να επισκεφθεί τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η ισχύς του διαβατηρίου του πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον έξι μήνες από την ημερομηνία άφιξης. Διαδικασία για βίζα δε χρειάζεται από πριν. Όταν φτάσετε στο αεροδρόμιο, το διαβατήριό σας θα σφραγιστεί με θεώρηση εισόδου, διάρκειας ενενήντα ημερών (με δικαίωμα για επιπλέον εισόδους), με 6μηνη ισχύ και για διαμονή ενενήντα ημερών συνολικά. Για κάποιον που θα χρειαστεί να οδηγήσει εκεί χρειάζεται απαραιτήτως Διεθνής Άδεια Οδήγησης – για την έκδοσή της με διάρκεια ενός έτους υπολογίστε κόστος 50 ευρώ, μέσω της ΕΛΠΑ. Καθώς πρόκειται για τον «ορισμό» των τουριστικών προορισμών, οι περισσότερες επιχειρήσεις κάνουν συναλλαγές με ευρώ και, φυσικά, παντού γίνονται δεκτές πιστωτικές κάρτες. Μπορείτε όμως κάλλιστα να κάνετε και συνάλλαγμα, είτε φεύγοντας από την Ελλάδα είτε σε άπειρα σημεία εκεί. Την περίοδο που ταξιδέψαμε, με την τότε ισοτιμία, 100 ευρώ αντιστοιχούσαν σε 357 dirham.
Αρκετά, όμως, με τα διαδικαστικά. Η ώρα έχει φτάσει 23:00, με την πτήση της κορυφαίας αεροπορικής εταιρείας Emirates να φεύγει ακριβώς στην ώρα της και να χρειάζεται 4 ώρες και 45 λεπτά έως το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντουμπάι (με κωδικό DXB). Ο λόγος για ένα υπερσύγχρονο και λαμπερό στολίδι, με τη μεγαλύτερη κίνηση στον κόσμο σε αριθμό επιβατών διεθνών πτήσεων, το τρίτο στον κόσμο σε κίνηση επιβατών γενικώς και το έκτο σε μεταφορά φορτίων. Γρήγορος ο έλεγχος και η θεώρηση, και να ’μαστε μπροστά από την εντυπωσιακή κεντρική σάλα παραλαβής των αποσκευών, που σου περνάει αμέσως το μήνυμα σε πόσο πλούσια εδάφη έχεις προσγειωθεί, με το χρυσό, τη λάμψη, την καθαριότητα και την υπερμεγέθη κατασκευαστική στρατηγική να κυριαρχούν. Ως κερασάκι στην τούρτα της υποδοχής, χαμογελαστό προσωπικό σε καλωσορίζει δίνοντας σε κάθε επιβάτη ένα φακελάκι με μία κάρτα 1 GB Ίντερνετ στο 5G δίκτυο, το οποίο αναφέρει χαρακτηριστικά «Welcome to the happy Emirates».
Μετά το πρώτο -«θερμικό» σοκ- έρχεται το πολιτισμικό
Δεν έχει ακόμη ξημερώσει, αν και τα ρολόγια μας έχουν ρυθμιστεί ήδη μία ώρα μπροστά, και σκεφτόμαστε απλοϊκά: «Έλα, μωρέ, πόση ζέστη να κάνει στις 05:30;». Δε φαντάζεστε πόση, είναι η εύκολη απάντηση, με τη θερμότητα που πέφτει πάνω μας με το που ανοίγουν οι πόρτες του τέλεια κλιματιζόμενου αεροδρομίου να σε σπρώχνει να μπεις ξανά μέσα να κρυφτείς, και τη θερμοκρασία ακόμη και αυτήν την ώρα να είναι σκαρφαλωμένη στους 37 βαθμούς Κελσίου. Πρώτο σοκ, λοιπόν, μέχρι να πάμε στο χώρο των Uber, τα οποία είναι σχεδόν τόσο επίσημα εδώ όσο και τα κανονικά ταξί, αλλά μέσα από τις αντίστοιχες εφαρμογές καταλαβαίνουμε ότι εξακολουθούν να αποτελούν πιο συμφέρουσα πρόταση.
Ξεκινάμε! Το Ντουμπάι είναι ένα από τα επτά εμιράτα και η μεγαλύτερη πόλη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, διοικητικό κέντρο του Εμιράτου, με πληθυσμό κοντά στα 5,5 εκατομμύρια, την ώρα που μόλις το περίπου 6% είναι ντόπιοι. Κοιτώντας τον παγκόσμιο χάρτη, βρισκόμαστε στα παράλια του Περσικού Κόλπου, βορειοανατολικά από το Άμπου Ντάμπι και δίπλα στη Σάρζα. Σημειώστε εδώ ότι το Εμιράτο της Σάρζα, για παράδειγμα, που γειτονεύει με το Ντουμπάι, είναι περισσότερο αυστηρό όσον αφορά την τήρηση των μουσουλμανικών κανόνων, όπως ενδυμασία, αλκοόλ κτλ. Μόνοι μας τέτοια ώρα στους τεράστιους δρόμους (έξι και επτά λωρίδων σε κάποια σημεία), και καταλαβαίνουμε αμέσως γιατί το Ντουμπάι είναι το μεγαλύτερο εμπορικό, οικονομικό και τουριστικό κέντρο της χώρας, ενώ η πόλη έχει και δύο λιμάνια, φυσικά Μετρό και τόσους ουρανοξύστες όσους δεν έχουν συγκεντρωμένες μερικές από τις πολιτείες των ΗΠΑ.
Κάπως έτσι έρχεται και το πρώτο πολιτισμικό σοκ για εμάς. Για ιστορία, φυσικά, δεν έχουμε να σας διηγηθούμε και πολλά, γιατί πολύ απλά όλο αυτό το σκηνικό από το μέλλον που εξελίσσεται μπροστά σε αυτά τα περίπου 25 χιλιόμετρα έως τη μαρίνα της περιοχής Jumeirah, που θα έχουμε ως βάση για τις επόμενες ημέρες, δεν υπήρχε καν πριν από περίπου πενήντα χρόνια, με τα πάντα να είναι καλυμμένα από την έρημο, ενώ σε αυτήν τη μορφή του δεν ήταν καν πριν από μία 15ετία.
Κατά τη δεκαετία του 1820 γίνεται η πρώτη αναφορά στη σημερινή περιοχή του Ντουμπάι με την ονομασία «Αλ Ουάλς», από Βρετανούς ιστορικούς. Η γλωσσολογική προέλευση της λέξης «Ντουμπάι» είναι επίσης ένα διφορούμενο θέμα, καθώς κατά ορισμένους προέρχεται από τα περσικά, ενώ άλλοι την αποδίδουν στην αραβική γλώσσα. Σύμφωνα με τον ερευνητή της ιστορίας και πολιτισμού των ΗΑΕ, Φεντέλ Χαντάλ, η ονομασία προέρχεται από τη λέξη «Ντάμπα», παράγωγη της λέξης «Γιαντούμπ», που σημαίνει έρπω. Η αναφορά ίσως να γίνεται στη ροή του χειμάρρου στο Ντουμπάι. Αντίστοιχα, ο ποιητής και λόγιος Αχμέτ Μοχάμετ Ομπάιντ αναφέρει ως προέλευση την ίδια λέξη, αλλά με τη σημασία της «ακρίδας», είδος σε πληθώρα στην περιοχή. Στις αρχές του 19ου αιώνα, ο κλάδος Αλ Αμπού Φαλάσα της φυλής Μπάνι Γιας ίδρυσε το Ντουμπάι, το οποίο και παρέμεινε εξαρτημένο από το γειτονικό Άμπου Ντάμπι μέχρι το 1833. Στις 8 Ιανουαρίου του 1820, ο σεΐχης του Ντουμπάι και άλλοι εμίρηδες της περιοχής υπέγραψαν τη «Γενική Θαλάσσια Ειρηνευτική Συμφωνία» με τη βρετανική κυβέρνηση, ενώ το 1833 η δυναστεία των Αλ Μακτούμ, απογόνων του οίκου Φαλάσα, αποχώρησαν από το Άμπου Ντάμπι και κατέλαβαν το Ντουμπάι χωρίς αντίσταση.
Στις 2 Δεκεμβρίου 1971, το Ντουμπάι μαζί με το Άμπου Ντάμπι και πέντε ακόμα εμιράτα, ίδρυσαν τα ΗΑΕ, με την αποχώρηση των Βρετανών από την περιοχή. Το 1973 έγινε και η νομισματική ένωση με το Ντίρχαμ των ΗΑΕ, ενώ όλη τη δεκαετία η ανάπτυξη συνεχίστηκε με τα έσοδα από το πετρέλαιο και το εμπόριο, κάτι που είναι σε μόνιμη άνοδο έως τις μέρες μας, και δε θα σταματήσει να είναι όσο αναβλύζει εκεί ο μαύρος χρυσός και υπάρχουν οι κατασκευαστικοί κολοσσοί, ενώ πλέον και ο τουρισμός έχει μπει πολύ δυνατά στην εξίσωση του κέρδους. Έτσι, λοιπόν, όσο υπερβολικό και αν ακούγεται, το μικρό ψαροχώρι του Περσικού Κόλπου μεταμορφώθηκε στην πιο «ψαρωτική» πόλη του πλανήτη, μέσα σε ελάχιστες δεκαετίες.
Στο ξενοδοχείο μας πια, πάνω στην παραλία, έχουμε λίγες ώρες ξεκούρασης, γιατί στις 09:00 είναι προγραμματισμένη η άφιξη του βασιλιά των απανταχού εκτός δρόμου εξορμήσεων, στην προκειμένη περίπτωση της ερήμου. Του Defender!
Land Rover Defender: Θεριό στην όψη και στην ουσία
Μέσα από την τζαμαρία του ξενοδοχείου μας χαζεύουμε την πρωινή κίνηση στο παραλιακό κομμάτι, τη θολούρα από τη ζέστη και την υγρασία, αλλά και τα πανάκριβα τετράτροχα που περνούν ασταμάτητα. Ξαφνικά και το «δικό μας», με οδηγό τον ευγενέστατο και χαμογελαστό Thanseer από την JLR Dubai. Είναι μεγάλο, τεράστιο με την πρώτη ματιά, ενώ η σκηνή «autohome» στην οροφή του μεγαλώνει ακόμα περισσότερο την πληθωρική σιλουέτα του, ειδικά σε αυτό το χρώμα. Το Land Rover Defender 130 είναι η 8θέσια και κορυφαία εκδοχή του πολυτελούς off-road μοντέλου της βρετανικής εταιρείας, το οποίο συμπληρώνει την γκάμα των εκδόσεων 90 και 110, ενώ στην εξοπλιστική έκδοση First Edition διατίθεται σε τρεις διαμορφώσεις υψηλών προδιαγραφών, καθεμία με τον δικό της, ξεχωριστό σχεδιαστικό χαρακτήρα. Θυμίζουμε ότι με την ευκαιρία του Πλατινένιου Ιωβηλαίου της Βασίλισσας Ελισάβετ Β΄, η Land Rover είχε προσφέρει στην ίδια και στον Βρετανικό Ερυθρό Σταυρό ένα ειδικά διαμορφωμένο «130άρι».
Το Defender 130 έχει προσθέσει στο «σώμα» του έναν επιπλέον όγκο μήκους 340 χλστ. από τον πίσω άξονα και πίσω, αντί για το τμήμα του αμαξώματος ανάμεσα στους δύο άξονες. Ως αποτέλεσμα, είναι πανομοιότυπο με το μεσαίου μεγέθους «110» μπροστά από την κολόνα C, έχοντας για την περίσταση συνολικό μήκος 5.358 χλστ. Ωστόσο, εξαιτίας του έξτρα όγκου πίσω, η γωνία διαφυγής έχει μειωθεί στις 28,5 μοίρες (προσέγγισης 37,5 μοίρες και ράμπας 27,8 μοίρες), έναντι των 40 μοιρών της έκδοσης «110».
Την ίδια στιγμή, καθεμία από τις διαθέσιμες εκδόσεις του (SE, HSE, X-Dynamic και Χ) συνεχίζει την παράδοση της εταιρείας σε πραγματικά «δύσκολα» εδάφη, χάρη στην τετρακίνηση iAWD, στην αερανάρτηση και στο σοφιστικέ σύστημα Terrain Response της εταιρείας, αλλά και στη δυνατότητα ανύψωσης της ανάρτησης, με τη διαδρομή της να μεταβάλλεται κατά 430 χλστ. Όπως και οι εκδόσεις «90» και «110», το «130άρι» Defender βασίζεται στην αυτοφερόμενη αλουμινένια πλατφόρμα D7x της Land Rover.
Ανοίγουμε τις πόρτες του και μπαίνουμε στο εσωτερικό του. Το Defender 130 προσφέρει μια διάταξη 2+3+3 καθισμάτων, η οποία καθιστά το πολυτελές μοντέλο της Land Rover το μόνο mainstream SUV στην Ευρώπη που μπορεί να μεταφέρει περισσότερους από επτά επιβάτες. Οι δύο τελευταίες σειρές καθισμάτων είναι υπερυψωμένες για καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός, με την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα να είναι εύκολη, χάρη σε μια συρόμενη και αναδιπλούμενη μεσαία σειρά. Το «παρών» δίνει επίσης μια δεύτερη πανοραμική ηλιοροφή στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, έτσι ώστε το εσωτερικό να είναι ευάερο και ευήλιο για όλους, κάτι που στην περίπτωσή μας δεν μπορούμε να δούμε, λόγω του autohome στην κορυφή.
Το επιπλέον μήκος δημιουργεί έναν τεράστιο χώρο φόρτωσης, που φτάνει σε χωρητικότητα τα 2.291 λίτρα (2.516 λίτρα στην 5θέσια διάταξη) με τις τελευταίες δύο σειρές καθισμάτων αναδιπλωμένες. Τιμή αυξημένη κατά 953 λίτρα σε σχέση με ό,τι προσφέρει το Defender 110 στην ίδια διαμόρφωση. Με αναδιπλωμένη μόνο την τελευταία σειρά, ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται στα 1.389 λίτρα, και στην πλήρη 8θέσια διάταξη στα 389 λίτρα.
Δε χάνουμε χρόνο, και θέτουμε σε λειτουργία τον κινητήρα. Το «130» διατίθεται με μια γκάμα ισχυρών και αποδοτικών εξηλεκτρισμένων συνόλων, που περιλαμβάνουν τους 6κύλινδρους βενζινοκινητήρες ήπιας υβριδικής τεχνολογίας P300 και P400 της γενιάς Ingenium, καθώς και τους 6κύλινδρους πετρελαιοκινητήρες D250 και D300, ομοίως της γενιάς Ingenium. Οι δύο πρώτοι αποδίδουν 300 και 400 ίππους και οι πετρελαιοκινητήρες 250 και 300 ίππους, όπως μαρτυρά και η ονομασία τους. Το δικό μας P400 με την τεχνολογία Mild–Hybrid Electric Vehicle (MHEV) παρέχει καλή απόκριση, επιδόσεις επιπέδου 6,6 δλ. για το «0-100» και 191 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, και στο μέτρο του δυνατού μαζεμένη κατανάλωση, αν και στα μέρη που είμαστε δεν τους πολυενδιαφέρει αυτό ακόμη, αφού -αναμενόμενα- οι τιμές των καυσίμων παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα (περίπου 0,773 του ευρώ ανά λίτρο), την ώρα που και το 90άρι ρεζερβουάρ σού χαρίζει σημαντικό range, περίπου 400 χιλιομέτρων. Το σύστημα χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη γεννήτρια-μίζα (BiSG) 48 V για την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση, η οποία αντλείται από λειτουργίες που απαιτούν ρεύμα, όπως και από το σύστημα Stop–Start, που είναι πιο γρήγορο.
Τα παραπάνω είναι στοιχεία που δεν πρωταγωνιστούν όσο μιλάμε για Defender, αλλά τα εκτιμάμε ιδιαιτέρως στη βόλτα την πρώτη και την τρίτη ημέρα σε όλα τα hot spot σημεία του κέντρου, αλλά και στο ταξίδι μας στην άσφαλτο, κυρίως από και προς την τουριστική περιοχή Χάτα.
Στην έρημο Al Faya
Με ένα τέτοιο όχημα, δεν έχουμε έρθει εδώ μόνο για… light τουριστικές βόλτες και εκδρομές μέσα και έξω από το κέντρο του Ντουμπάι, όπως σχεδόν το σύνολο όσων επιλέγουν αυτό τον προορισμό. Εδώ ήρθαμε για μάχη και, όταν έχεις στα χέρια σου το απόλυτο στη θεωρία, θέλεις να το επιβεβαιώσεις και στην πράξη.
Το ραντεβού μας σήμερα το πρωί είναι στις 10:00 στην άλλη πλευρά της πόλης, κοντά στο αεροδρόμιο. Εκεί μας περιμένει ο Fraser M. Martin. Ο λόγος για τον συμπαθέστατο Lead Instructor του τμήματος Land Rover Experience, με καταγωγή από τη Σκωτία αλλά προϋπηρεσία… σαράντα ετών στο Ντουμπάι. Αυτός ο συνδυασμός έχει λειτουργήσει τόσο αγχολυτικά υπέρ μας, που πραγματικά νιώθουμε 101% σίγουροι για το αποτέλεσμα, πριν ακόμη ξεκινήσουμε. Μαζί του ο συνεργάτης, συνοδηγός και εκπαιδευόμενός του Mario Dias, αλλά και ένα τέλεια εφοδιασμένο μαύρο «90άρι» Defender, ως συνοδευτικό της… καυτής ημέρας μας.
Κάποιες πρώτες προφορικές οδηγίες, και φύγαμε για την έρημο Al Faya. Οδηγώντας προς τα εκεί, με την ώρα και τα χιλιόμετρα να περνούν εύκολα χαζεύοντας τις απίστευτες εκτάσεις ερήμου (σ.σ.: σε ελάχιστα σημεία το όριο είναι 120 χλμ./ώρα, ενώ συνήθως δεν επιτρέπεται να κινείσαι με πάνω από 100, αλλά ούτε και κάτω από 60 χλμ./ώρα.), διαπιστώνουμε ότι το ίδιο εύκολα και γρήγορα ανεβαίνει και η εξωτερική θερμοκρασία. Το 40άρι στο ξενοδοχείο το πρωί είχε δώσει τη θέση του σε ένα μεγαλοπρεπέστατο 47άρι δύο ώρες αργότερα και περίπου 70 χιλιόμετρα πιο μακριά, το οποίο όλο και ανέβαινε.
Έπειτα από κάποιες φωτογραφίες στην άσφαλτο, δεξί φλας και όλα είναι έτοιμα. Ή σχεδόν όλα… «Έχουμε το ιδανικό αυτοκίνητο και καλά λάστιχα. Ακόμα και αυτός ο συνδυασμός, όμως, δεν είναι αρκετός. Πρέπει να ρίξουμε πολύ την πίεση…» μας εξηγεί ο Martin, με τα δύο Defender λίγα λεπτά αργότερα να έχουν μόλις 16 psi. Η ανάρτηση ψηλώνει, το πρόγραμμα που επιλέγεται είναι το Sand και ξεκινάμε. Απίστευτο! Ο κόσμος έξω καίγεται, και η πρώτη αίσθηση είναι πολύ κοντά σε συνθήκες οδήγησης σε χιόνι. Χρειάζεται το ίδιο απαλούς χειρισμούς σε τιμόνι και ευγένεια στο πάτημα του φρένου. Το μυστικό στην κίνηση ακόμα και σε γρήγορο ρυθμό δεν είναι η απότομη αυξομείωση στο πεντάλ του γκαζιού, αλλά ένας ομαλός ρυθμός και εμπιστοσύνη στις πραγματικά μαγικές δυνατότητες του συνόλου.
Κάθε Defender 130 εφοδιάζεται με το σύστημα Intelligent All-Wheel Drive (iAWD) της Land Rover και αυτόματο κιβώτιο της ZF 8 σχέσεων. Η τεχνολογία iAWD διαχειρίζεται αποδοτικά και αποτελεσματικά το σύστημα μετάδοσης κίνησης και την κατανομή ισχύος μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, βελτιστοποιώντας την απόδοση στο δρόμο και την ικανότητα σε όλα τα εδάφη, ανάλογα με τις ανάγκες. Την ίδια ώρα η ανάρτηση πραγματικά σε κάνει να νιώθεις ότι είσαι πάνω σε ένα μαγικό χαλί, ακόμα και εδώ. Το 130άρι είναι εφοδιασμένο με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση (Electronic Air Suspension με Adaptive Dynamics) και το Terrain Response της Land Rover.
Πραγματικά εμπειρία ζωής το πρώτο μας κατέβασμα από αμμόλοφο, με τον Martin να χαμογελάει για το άγχος μας και το Defender να κάνει όλη τη δουλειά, σαν να σπάνε και οι δύο πλάκα μαζί μας. Πρωτόγνωρη όμως και η εξωτερική θερμοκρασία των 52 βαθμών Κελσίου που ζούμε περίπου στις 14:00 το μεσημέρι, με τα κρύσταλλα από φωτογραφικές μηχανές, drone και γυαλιά ηλίου να θολώνουν για ένα-δύο λεπτά, κάθε φορά που βγαίνουμε από το αυτοκίνητο. Ξαφνικά η όαση με ονομασία «Al Faya Retreat», και ίσως το ωραιότερο μπέργκερ και τιραμισού που έχουμε φάει ποτέ στη ζωή μας -από έναν βραβευμένο σεφ καταμεσής της ερήμου- και, όχι, δε μας έχει χτυπήσει ο ήλιος κατακούτελα. Το ζούμε!
Απόλυτα επιτυχημένο, λοιπόν, το pit stop μας· φουλάρουμε, φουσκώνουμε τα ελαστικά μας και φύγαμε για χώμα και… βράχους. Ο συνδυασμός των προηγμένων συστημάτων του Defender και, φυσικά, τα σωστά ελαστικά, μας εξασφαλίζουν άνετη και αβίαστη κίνηση ακόμα και σε έντονα κακοτράχαλα εδάφη, όπως αυτά όπου βρισκόμαστε τώρα, αργά το μεσημέρι πλέον, στα σύνορα με το Ομάν.
Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και ρυθμιζόμενη σε ύψος ανάρτηση (+71,5 χλστ. εμπρός και 73,5 χλστ. πίσω) κατά την εκτός δρόμου οδήγηση είναι καθοριστική ώστε το Defender 130 να «καθαρίζει» κάθε εμπόδιο και να περνά αβίαστα μέσα από νερά, με το μέγιστο ύψος διέλευσης να φτάνει έως και τα 900 χλστ., ενώ με στρεπτική ακαμψία 25 kNm/μοίρα, το Defender είναι τρεις φορές πιο άκαμπτο από τα παραδοσιακά πλαίσια τύπου σκάλας.
Επίλογος με ηλιοβασίλεμα σαν ψέμα
Να είχαμε σελίδες να γράφουμε και μέρες να εξηγούμε. Ζούμε για αυτούς τους ιδιαίτερους προορισμούς, που μπορούμε να τους συνδυάσουμε με το κατάλληλο όχημα, και ας μην επιλέγαμε ποτέ να πάμε για διακοπές στο Ντουμπάι, ειδικά τέτοια εποχή. Χειμώνα να το επισκεφθείτε, με μέγιστη θερμοκρασία κοντά στους 25 βαθμούς Κελσίου, για να καταφέρετε πραγματικά να το απολαύσετε και να μην ψάχνετε απελπισμένα να βρείτε τους -άψογους ευτυχώς- κλιματιζόμενους χώρους του, βγαλμένους από ταινία του μέλλοντος.
Εμείς θα κρατήσουμε για επίλογο και ανάμνηση την απόλυτη εικόνα-στιγμή του ταξιδιωτικού μας. Περίπου 40 χιλιόμετρα μακριά από την περιοχή Jumeirah, όπου μένουμε και θα επιστρέψουμε το αυτοκίνητο την επόμενη ημέρα, συναντιόμαστε αναπάντεχα με το τέλειο ηλιοβασίλεμα. Όχι, και πάλι δεν το απολαμβάνουμε ως τουρίστες, αλλά χορεύοντας στην άμμο για την εξασφάλιση της τέλειας εικόνας στις μηχανές του Θάνου. Μαγεία!_ Μ. Σαλ.
LAND ROVER DEFENDER 130 P400
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ MHEV >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.996 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 400 ίπποι/5.500-6.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 550 Nm/2.000-5.000 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο ZF 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Ηλεκτρονική αερανάρτηση >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 5.358×2.008 x1.970 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.022 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 389-2.291 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.582 κιλά >ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 290 χλστ. >ΜΕΓΙΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΒΥΘΙΣΗΣ: 900 χλστ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 191 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 11,4-12,3 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 259-280 γρ./χλμ. >ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΤΙΜΗ: Περίπου 159.000 ευρώ
TIPS
Τι να δούμε;
Το Μπουρτζ Χαλίφα > Το Σιντριβάνι του Ντουμπάι > Το Μπουρτζ Αλ Αράμπ (ο Πύργος των Αράβων) > Την «Κορνίζα» του Ντουμπάι > Το Μουσείο του Μέλλοντος > Για ψώνια ή ακόμα και απλώς για βόλτα στο κορυφαίο κατά πολλούς Mall του κόσμου, το «The Dubai Mall», αλλά και στα πολλά και πιο παραδοσιακά Souk, όπως το Madinat Jumeirah > Βόλτα στα μαγαζιά της παλιάς πόλης για μπαχάρια και αγορά χρυσών αντικειμένων > Πέρασμα από το ποτάμι με βάρκα > Εκδρομή στην έρημο Al Faya > Στην πόλη Χάτα
Πού να φάμε και να διασκεδάσουμε;
Όσον αφορά το αλκοόλ, πρέπει να γνωρίζετε ότι επιτρέπεται μόνο σε άτομα άνω των 21 ετών και μπορείς να πιεις μόνο στα μπαρ των ξενοδοχείων και σε μαγαζιά έξω που έχουν συγκεκριμένη αδειοδότηση. Η εστίαση είναι σε κορυφαίο πραγματικά επίπεδο, κυρίως η γαστρονομική. Γενικά όμως είναι ένας ακριβός προορισμός, άρα αναμενόμενα και στο φαγητό, οπότε δε θα προτείνουμε συγκεκριμένα μέρη. Θεωρήστε βέβαιο ότι θα φάτε υπέροχα όπου και αν καθίσετε, όπως και εμείς στο οδοιπορικό μας. Φάγαμε εξαιρετικά στο λιβανέζικο «Zouzou» στην παραλία Jumeirah, πιο οικονομικά και με πολλούς ντόπιους σε ένα της αλυσίδας «Salt» στην «Kite Beach» και αξέχαστα μέσα στην έρημο, στο «Al Faya Retreat».