Opel Corsa-e Rally: Σύστημα ήχου για το νέο ηλεκτρικό αγωνιστικό
Η Opel ανακοίνωσε πως το νέο ηλεκτρικό της αγωνιστικό για ράλλυ, Corsa-e Rally, θα εφοδιάζεται με ειδικό σύστημα ήχου, ώστε να γίνεται αντιληπτό κατά τη διάρκεια των αγώνων.
Η πρεμιέρα για το αμιγώς ηλεκτρικό Opel Corsa-e Rally πλησιάζει και οι προετοιμασίες έχουν μπει στην τελική ευθεία. Σε αυτό το πλαίσιο, οι μηχανικοί του ηλεκτρικού και άρα, εν πολλοίς αθόρυβου αυτοκινήτου, δημιούργησαν ένα σύστημα ήχου που θα το καθιστά αντιληπτό σε θεατές και κριτές.
Η διέλευση ενός αθόρυβου αγωνιστικού αυτοκινήτου σε ειδική διαδρομή ράλλυ, θα έθετε ζήτημα ασφάλειας για τους παρευρισκόμενους σε αυτήν, κριτές ή θεατές. Για αυτό, η Γερμανική Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ζήτησε την ύπαρξη ήχου στο νέο Opel Corsa-e Rally, ενέργεια την οποία υλοποίησαν οι μηχανικοί της μάρκας.
Η λειτουργία του συστήματος
Το εν λόγω σύστημα, συνδυάζει τις στροφές κινητήρα και την ολίσθηση των τροχών. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Opel, για την ρύθμιση του τελικού μοτίβου στον ήχο, χρειάστηκε να περάσουν αρκετοί μήνες δοκιμών. Ταυτόχρονα, το λογισμικό πέρασε από πολλές φάσεις εξέλιξης, προτού βασιστεί σε ήχο ρελαντί, που έχει τη δυνατότητα προσαρμογής στροφών και ταχυτήτων.
Από εκεί και έπειτα, η ένταση του ήχου ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα. Υπάρχει η δυνατότητα για αθόρυβο επίπεδο (quiet mode), που θα χρησιμοποιείται στις απλές διαδρομές, ενώ η ένταση αυξάνεται έως το maximum, στις ειδικές διαδρομές. Με βάση τους κανονισμούς, οι ομάδες πρέπει να προσαρμόσουν την ένταση του ήχου ανάλογα με τις συνθήκες.
Δύο ηχεία που καταναλώνουν έως 400 Watts
Ένα σημαντικό θέμα για το Opel Corsa-e Rally, αφορούσε στον εξοπλισμό, καθώς τα ηχεία πρέπει να είναι ισχυρά και ανθεκτικά. Αν και μεγάλα ηχεία που τοποθετούνται σε οχήματα ή κτίρια είναι ισχυρά, σπανίως είναι αδιάβροχα. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό είναι απαραίτητο σε αγωνιστικά για ράλλυ, αφού τα ηχεία πρέπει να τοποθετούνται εξωτερικά του αμαξώματος, άρα είναι εκτεθειμένα σε νερό, σκόνη ή επιπλέον κραδασμούς.
Για αυτόν τον λόγο, οι μηχανικοί της Opel στράφηκαν σε ναυτιλιακά είδη. Έτσι, το Opel Corsa-e Rally εφοδιάζεται με δύο αδιάβροχα ηχεία (εμπρός και πίσω), καθένα εκ των οποίων έχει κατανάλωση έως 400 watts. Η τροφοδότησή τους, γίνεται μέσω ενισχυτή που λαμβάνει σήματα από τη δική του μονάδα ελέγχου. Παράλληλα, το “μαύρο κουτί” λειτουργεί με ειδικό λογισμικό, ώστε να “διαβάζει” τα δεδομένα από το αυτοκίνητο. Όπως αναφέρεται από την Opel, ο ήχος είναι συνειδητά, διαφορετικός από εκείνον ενός αγωνιστικού με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
«Δεν θέλαμε απλά να προσομοιώσουμε τον ήχο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά να δημιουργήσουμε έναν μοναδικό ηλεκτρικό ήχο που να ταιριάζει στο project», δήλωσε ο Jörg Schrott, διευθυντής της Opel Motorsport. «Είμαστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα και πεπεισμένοι ότι ο ήχος θα ενθουσιάσει τους θεατές στις ειδικές διαδρομές, παρόλο που είναι σκόπιμα διαφορετικός από αυτόν ενός κλασικού αυτοκινήτου ράλλυ με κινητήρα εσωτερικής καύσης».
Η πρεμιέρα για το Opel Corsa-e Rally και κατά συνέπεια για το σύστημα ήχου, θα γίνει με το 33ο ADAC Actronics Rallye Sulingen, εναρκτήριο γύρο του πρώτου πρωταθλήματος ενιαίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ράλλυ, στις 7-8 Μαΐου.