Νέο Hyundai Kona N με 8τάχυτο κιβώτιο και 280 ίππους
Η Hyundai αποκαλύπτει τις βασικές τεχνικές περγαμηνές του νέου Kona N σε μετάδοση και κινητήρα.
Όπως αποκάλυψε η Hyundai, το νέο Kona N θα εφοδιάζεται με το γνωστό από τα Veloster N και i30 N 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη N DCT, το οποίο κατασκευάζεται «in-house» από την ίδια την εταιρεία.
Σύμφωνα με την Hyundai, το συγκεκριμένο σύστημα μετάδοσης είναι υγρού τύπου και χρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικές αντλίες λαδιού τόσο για τη μείωση της τριβής μεταξύ των κινούμενων μερών, όσο και για καλύτερη ψύξη του συμπλέκτη, επιτρέποντας έτσι τη μεταφορά υψηλών… ποσοτήτων ροπής στους εμπρός κινητήριους τροχούς.
Η εν λόγω διάταξη αποτελείται από την αντλία λαδιού υψηλής ροής, η οποία είναι υπεύθυνη για τη λίπανση των γραναζιών και την ψύξη του συμπλέκτη, καθώς και από την αντλία λαδιού υψηλής πίεσης, η οποία διατηρεί μέσω της τροφοδοσίας λαδιού την πίεση που απαιτείται για τον έλεγχο των αλλαγών των ταχυτήτων. Μαζί, εξασφαλίζουν ότι το DCT κιβώτιο μπορεί να λειτουργήσει με την ελάχιστη απώλεια ισχύος, με αποτέλεσμα την καλύτερη οικονομία καυσίμου.
Από εκεί και πέρα, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα λειτουργίας N Power Shift, N Grin Shift και N Track Sense Shift. Το N Power Shift (NPS) ενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει με την πεταλούδα του γκαζιού ανοιγμένη πάνω από 90%, έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται η μείωση της ροής της ροπής κατά τη διάρκεια των αλλαγών. Ο δε συνοδευτικός ήχος με το χαρακτηριστικό «σκάσιμο» που προέρχεται από την εξάτμιση, υπογραμμίζει την σπορ αίσθηση και απόδοση.
Το N Grin Shift (NGS) μεγιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα και του DCT κιβωτίου για 20 δευτερόλεπτα. Για να επιτύχει κανείς τη μέγιστη επιτάχυνση, το κιβώτιο επιλέγει την πιο κατάλληλη για τις περιστάσεις σχέση. Για την ενεργοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος, ο οδηγός πιέζει ένα ειδικό κουμπί που βρίσκεται στο τιμόνι και τότε ξεκινά μια αντίστροφη που είναι ορατή στο ταμπλό. Αφού ολοκληρωθεί η «ώθηση», οι οδηγοί πρέπει να περιμένουν τουλάχιστον 40 δευτερόλεπτα για να το χρησιμοποιήσουν ξανά. Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί όλη τη δυναμική του αυτοκινήτου με ένα μόνο κουμπί – για παράδειγμα, κατά την κίνηση σε πίστα ή σε μία προσπέραση.
Τέλος, το πρόγραμμα N Track Sense Shift (NTS) βελτιστοποιεί την αλλαγή σχέσεων για οδήγηση σε πίστα, βοηθώντας τον οδηγό να επικεντρωθεί περισσότερο στο πηδάλιο. Το πρόγραμμα αναγνωρίζει σε αυτή την περίπτωση πότε οι συνθήκες είναι βέλτιστες για δυναμική οδήγηση και ενεργοποιείται αυτόματα. Με βάση τα δεδομένα και σε συνδυασμό με τη συμπεριφορά του οδηγού, το λογισμικό της μονάδας ελέγχου επιλέγει μόνο του την κατάλληλη σχέση και το χρονισμό των αλλαγών ώστε να παρέχει τη βέλτιστη απόδοση.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι στο χειροκίνητο πρόγραμμα, το κιβώτιο N DCT «κρατά» τον κόφτη χωρίς η κεντρική μονάδα ελέγχου να δίνει εντολή για το πέρασμα στην επόμενη σχέση.
Σύμφωνα με την Hyundai, το κιβώτιο του νέου Kona N έχει δοκιμαστεί στην «Πράσινη Κόλαση» των 20.8 χλμ. του Nurburgring-Nordschleife με τις 73 απαιτητικές στροφές, στην οποία η αντοχή του έχει «τσεκαριστεί» για συνολικά 1.350 γύρους.
Τα συγκεκριμένα προγράμματα του N DCT κιβωτίου αθροίζονται στα πέντε διαφορετικά προφίλ οδήγησης Normal, Eco, Sport, N και Custom του νέου Kona N, τα οποία έχει ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή του ο οδηγός.
Τέλος, σε ότι αφορά τον κινητήρα, η Hyundai επιβεβαίωσε τις πληροφορίες μας αναφέροντας στη σημερινή επίσημη ενημέρωσή της ότι την κίνηση στο νέο K0na N θα παρέχει ένας 2λιτρος κινητήρας με τούρμπο ο οποίος θα αποδίδει 280 ίππους.
Περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο Hyundai Kona N αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα.