Η ηλεκτρική BMW i5 μπήκε στην παραγωγή
Η μονάδα της BMW στο Dingolfing, που αποτελεί το «σπίτι» της Σειράς 5, γιορτάζει μισό αιώνα ζωής με την έναρξη της παραγωγής της ηλεκτρικής i5.
Η νέα Σειρά 5 της BMW, συμπεριλαμβανομένης της αμιγώς ηλεκτρικής i5, γιόρτασε όχι μόνο την επίσημη έναρξη της παραγωγής της στο εργοστάσιο των Βαυαρών στο Dingolfing αλλά συνάμα και την επέτειο των 50 ετών της ξεκινώντας πριν λίγα μόλις 24ωρα την κατασκευή του τρίτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της μετά τις BMW iX και i7 μέσα σε δύο μόλις χρόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής του BMW Group αναμένεται να αυξηθεί σε σχέση με τη συνολική παραγωγή της μονάδας σε πάνω από 40% το επόμενο έτος.
Ο Milan Nedeljkovic, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG και υπεύθυνος για την παραγωγή, είπε χαρακτηριστικά: «Η ηλεκτρική κινητικότητα είναι η νέα κανονικότητα στα εργοστάσιά μας παγκοσμίως. Από το 2021 έως και το 2024, θα έχουμε ενσωματώσει συνολικά 15 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στο δίκτυο παραγωγής μας».
Για να επιτύχει κάτι τέτοιο, το BMW Group βασίζεται σε ευέλικτες αρχιτεκτονικές προσφέροντας τα περισσότερα μοντέλα του σε πελάτες σε όλο τον κόσμο με διαφορετικές παραλλαγές συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Η BMW Σειρά 5 – όπως και η Σειρά 7 και η X1 – θα διατίθεται με πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης ή κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ως plug-in υβριδική. Αυτό απαιτεί υψηλό βαθμό ευελιξίας, αλλά επιτρέπει στην εταιρεία να αξιοποιεί αποτελεσματικά τη δυναμικότητα των εργοστασίων της και να προσαρμόζει την προσφορά της στη ζήτηση των πελατών.
Το 2022, περισσότερα από 280.000 οχήματα βγήκαν από τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου του Dingolfing. Του χρόνου, με την έναρξη της παραγωγής της BMW Σειράς 5 Touring και της νέας M5 όγδοης γενιάς, η εταιρεία αναμένει ότι ο αριθμός αυτός θα υπερβεί κατά πολύ τα 300.000 οχήματα.
Από τα περίπου 12 εκατομμύρια οχήματα BMW που έχουν κατασκευαστεί στο εργοστάσιο μέχρι σήμερα, συνολικά τα 8 εκατομμύρια είναι μοντέλα της Σειράς 5, η οποία είναι στενά συνδεδεμένη με την ιστορία του εργοστασίου Dingolfing. Πριν από 50 χρόνια, και συγκεκριμένα τον Σεπτέμβριο του 1973, η πρώτη BMW που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του νέου εργοστασίου ήταν μία 520i πρώτης γενιάς στο χρώμα του μανταρινιού.
Αυτή τη στιγμή στο Dingolfing απασχολούνται 18.000 εργαζόμενοι, με τη μονάδα να έχει συνάψει συμβάσεις με περίπου 1.000 προμηθευτές από την Κάτω Βαυαρία. Εκτός από τις επενδύσεις στο εργοστάσιο του Dingolfing, το BMW Group έχει επίσης δαπανήσει από το 2015 πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ στην παραγωγή εξαρτημάτων που προορίζονται για ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης στο εργοστάσιο.