Ευρώπη: Για πρώτη φορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα diesel
Με μερίδιο 15,1% τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα diesel, τα οποία υποχώρησαν στο 13,4%.
Τον Ιούνιο του 2023 η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου σημείωσε άνοδο της τάξης του 17,8%. Η ανάκαμψη της αγοράς συνοδεύτηκε με σημαντική άνοδο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και παράλληλα μείωση σ’ αυτές των diesel.
Εν γένει το πρώτο 6μηνο του 2023 οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν σημαντική αύξηση της τάξης του 17,9%, φτάνοντας συνολικά τις 5,4 εκατομμύρια μονάδες. Σημάδια ανάκαμψης από την εποχή της πανδημίας, αν και σε σύγκριση με την αγορά του 2019 είναι κάτω κατά 21%.
Όσον αφορά το 2023, οι περισσότερες αγορές της σημείωσαν σημαντική αύξηση τους πρώτους έξι μήνες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων, που είναι η Ισπανία (+24,0%), η Ιταλία (+22,8%), η Γαλλία (+15,3%) και η Γερμανία (+12,8%). Η μόνη αγορά που είχε μείωση ήταν η Ουγγαρία (-1,4%).
Σημαντική άνοδο τα ηλεκτρικά
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν σημαντική άνοδο μέσα στο Ιούνιο, καθώς από το 10,7% -που είχε τον Ιούνιο του 2022- πήγαν στο 15,1%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά σε μερίδιο τα diesel. Οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν και 66,2%, φτάνοντας τις 158.252 μονάδες.
Τα ηλεκτρο-υβριδικά αυτοκίνητα παρέμειναν η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή μεταξύ των αγοραστών νέων αυτοκινήτων, αντιπροσωπεύοντας το 24,3% της αγοράς. Οι ταξινομήσεις τους αυξήθηκαν τον Ιούνιο κατά 32,4%, φτάνοντας τις 254.100 μονάδες. Αυτά όμως είναι στην κορυφή την οποία κατείχαν και διατήρησαν είναι τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, έχοντας μερίδιο 36,3%.
Κυριαρχούν τα βενζινοκίνητα
Η αγορά των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 11%, φτάνοντας τις 379.067 μονάδες. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε ελαφρώς στο 36,3% από 38,5% τον Ιούνιο του 2022.
Η αύξηση οφείλεται κυρίως στη σταθερή αύξηση στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, ιδίως στη Γερμανία (+19,8%) και την Ισπανία (+11,9%). Πάνω από 2 εκατομμύρια βενζινοκίνητα αυτοκίνητα πωλήθηκαν στην ΕΕ το πρώτο εξάμηνο του έτους, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 15,9% σε σύγκριση με το 2022.
Αντίθετα, η αγορά της ΕΕ για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε να μειώνεται (-9,4%) τον περασμένο μήνα, παρά την αύξηση στη Γερμανία (+10,3%) και στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, ιδίως στη Ρουμανία (+22,4%). Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον μερίδιο αγοράς 13,4%, από 17,4% τον περασμένο Ιούνιο.