Οδηγούμε την ανανεωμένη Alfa Romeo Stelvio 2.2D Q4
Ανανέωση στα σημεία για την Alfa Romeo Stelvio που στέκεται με σιγουριά απέναντι στον ανταγωνισμό της κατηγορίας.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
Αν η Giulia σηματοδότησε τη νέα εποχή της Alfa Romeo, είναι η Stelvio εκείνη που διεύρυνε τον όγκο των πωλήσεων της φίρμας και βέβαια, εν συνεχεία, η Tonale, αφού αμφότερες ανήκουν στη δημοφιλή κατηγορία των SUV. Άραγε, Alfa Romeo και SUV είναι αταίριαστες έννοιες; Το δίλημμα, θα λέγαμε ξεπεράστηκε από τότε που εταιρείες σαν την Porsche διεύρυναν το πορτφόλιο των μοντέλων τους μπαίνοντας σε κατηγορίες φαινομενικά ασύμβατες με το καθαρόαιμο προφίλ τους.
Αυτό ακριβώς έπραξε και η ιταλική φίρμα με την Stelvio, εκπλήσσοντας τους πάντες με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, που επ’ ουδενί δεν πρόδιδε το DNA της φίρμας. Επιπλέον δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στον τομέα της ποιότητας, διαφορετικά δεν θα υπήρχε ευκαιρία διάκρισης απέναντι στον πολύ ισχυρό γερμανικό ανταγωνισμό της κατηγορίας.
Καιρός για ανανέωση
Ποιος θα το πίστευε ότι διανύουμε ήδη τον έβδομο χρόνο από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε η Stelvio, καθώς εξακολουθεί να διατηρεί την αρχική της φρεσκάδα και βέβαια να εντυπωσιάζει με το σχήμα της και το τόσο χαρακτηριστικό ρύγχος της.
Εντούτοις η εταιρεία έκρινε πως ήταν πλέον καιρός να γίνουν οι απαραίτητες ανανεωτικές παρεμβάσεις αναδιαμορφώνονοντας το λεγόμενο “Trilobo”, το συνδυασμό δηλαδή της χαρακτηριστικής τριγωνικής μάσκας (“Scudetto”) και των εκατέρωθεν αυτής αεραγωγών, με το αποτέλεσμα να δημιουργεί πλέον μια πιο επιθετική παρουσία.
Στην ανανεωμένη Stelvio υιοθετείται το νέο family look με τους 3πλούς Full-LED Adaptive Matrix προβολείς, που εισήγαγε η Tonale, παίρνοντας έμπνευση από την Alfa Romeo SZ Zagato και το πρωτότυπο Alfa Romeo Proteo. Τα τρία αυτά στοιχεία των νέων φωτιστικών σωμάτων διαθέτουν χαμηλότερη κατανάλωση, ενώ η δέσμη του φωτός είναι πιο ξεκούραστη για τα μάτια του οδηγού και ρυθμίζεται ανάλογα με την ταχύτητα και τις οδηγικές συνθήκες. Τεχνολογίας Full-Led είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα που διαθέτουν ένα γυαλιστερό διάφανο κάλυμμα.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, εντελώς νέος είναι ο πίνακας οργάνων που διατηρεί την παραδοσιακή σχεδίαση “cannocchialle” με τα δύο στρογγυλά όργανα, όμως πλέον αποτελείται από μια υψηλής ευκρίνειας και παραμετροποιήσιμη οθόνη TFT 12,3 ιντσών. Ο πίνακας έχει τρεις βασικές διαμορφώσεις: Evolved, Relax και Heritage.
Evolved: Η συγκεκριμένη διαμόρφωση αποτυπώνει το μέλλον της σχεδίασης της Alfa Romeo.
Relax: Με έμφαση στην άνεση, η συγκεκριμένη διαμόρφωση διατηρεί μόνο τα βασικά στοιχεία επιτρέποντας στον οδηγό να απολαμβάνει μια ασφαλή εμπειρία οδήγησης.
Heritage: Με έμπνευση από τις δεκαετίες του 1960 και 1970, ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει την αίσθηση ενός κλασικού πίνακα οργάνων.
Εκεί που δεν είδαμε κάποια προσαρμογή είναι στη… διεύρυνση της διαγωνίου του συστήματος πολυμέσων, το οποίο είναι μάλλον ευπρόσδεκτο για κάποιον που ενδιαφέρεται να εστιάζει την προσοχή του στα τεκταινόμενα του δρόμου.
Από εκεί και πέρα οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για επιβάτες και αποσκευές, με το χαμηλό κατώφλι να διευκολύνει τη φόρτωση του πορτ μπαγκάζ, ενώ κάπως περιορισμένες είναι οι αποθηκευτικές θέσεις για τα μικροαντικείμενα.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (έκδοση Veloce) ήταν εφοδιασμένο με σπορ δερμάτινα καθίσματα που συγκρατούν ιδανικά το σώμα του οδηγού και αλουμινένια χειριστήρια (paddles) πίσω από το τιμόνι για τη χειροκίνητη αλλαγή των ταχυτήτων.
Η ανανεωμένη Stelvio είναι επίσης εφοδιασμένη με μια σειρά τεχνολογιών, όπως οι υπηρεσίες “Alfa Connect Services”, οι οποίες διαθέτουν και δυνατότητα αναβαθμίσεων μέσω διαδικτύου (“Over-the-Air”). Εν προκειμένω παρέχονται λειτουργίες που επιτρέπουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου (φώτα, κλειδαριές, κατάσταση συστημάτων, κ.α.) από απόσταση μέσω του κινητού τηλεφώνου του χρήστη.
Παράλληλα η τεχνολογία NFT που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο χώρο του αυτοκινήτου μέσω της Tonale, είναι πλέον διαθέσιμη και στις νέες Giulia και Stelvio, προσφέροντας, εφόσον το επιθυμεί ο αγοραστής, ένα αδιάβλητο πιστοποιητικό του ιστορικού του αυτοκινήτου. Το πιστοποιητικό NFT μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μια επιπλέον εγγύηση της κατάστασης του αυτοκινήτου κατά την μεταπώληση, ενισχύοντας περαιτέρω την υπολειμματική του αξία.
Οδηγώντας την Alfa Romeo Stelvio 2.2D Q4
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η πετρελαιοκίνητη έκδοση του μοντέλου, με το σύνολο των 2,2 λίτρων να αποδίδει εν προκειμένω στην τετρακίνητη έκδοση 210 ίππους, έναντι των 160 της πισωκίνητης. Παρότι η ισχύς του πετρελαιοκίνητου μοντέλου υπολείπεται κατά 70 ίππους της αντίστοιχης βενζινοκίνητης παραλλαγής, η αυξημένη ροπή του ντίζελ (470 Nm έναντι 400 της έκδοσης βενζίνης) αμβλύνει ως ένα βαθμό τη διαφορά ισχύος, με τα 100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνονται σε 6,6 δλ., χάρη στη σωστή κλιμάκωση και γρήγορη απόκριση του αυτόματου κιβώτιου των 8 σχέσεων της ZF, ενώ η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου αγγίζει τα 215 χλμ./ώρα. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι ο θόρυβος του πετρελαιοκινητήρα φιλτράρεται δεν εισχωρεί στην καμπίνα του αυτοκινήτου.
Στο γλιστερό οδόστρωμα, η τεχνολογία Q4 στο σύστημα μετάδοσης εξασφαλίζει με ενεργό τρόπο την ιδανική πρόσφυση και για τους 4 κινητήριους τροχούς, συνδυάζοντας την αποδοτικότητα και την οδηγική απόλαυση που προσφέρει η κίνηση στους πίσω τροχούς, με την ασφάλεια και την απόδοση ενός συστήματος μετάδοσης 4×4. Το ενεργό κιβώτιο μεταφοράς ATC (Active Transfer Case) κατανέμει τη ροπή σε κάθε άξονα και αποκρινόμενο σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου είναι σε θέση να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς.
Εν προκειμένω, η έκδοση Veloce της δοκιμής μας προσφέρεται με μηχανικό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ευελιξία και την πρόσφυση. Και στην ανανεωμένη έκδοση της Stelvio, η οδηγική απόλαυση παραμένει στο επίκεντρο, με τη ρύθμιση της ανάρτησης να σε κάνει να ξεχνάς πως οδηγής μια υπερυψωμένη κατασκευή. Στον εμπρός άξονα τα διπλά ψαλίδια συνεργάζονται με ένα εξαιρετικά άμεσο, γραμμικό και γρήγορο σύστημα διεύθυνσης.
Το μόνο μας παράπονο είναι ότι το τιμόνι -στην παράδοση της εταιρείας- δεν “κόβει” ιδιαίτερα. Στον πίσω άξονα, το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων εξασφαλίζει μια ικανοποιητική άνεση, παρά την οδηγοκεντρική ρύθμιση της ανάρτησης. Η σφιχτή αίσθηση δεν συνοδεύεται από ξερές αντιδράσεις στις λακούβες, εντούτοις οι 20άρηδες τροχοί (με ελαστικά 255/45) έχουν την τάση να παρακολουθούν το ανάγλυφο του οδοστρώματος, κάτι που μπορεί να γίνεται αισθητό ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο.
Προαιρετικά πάντως προσφέρεται και η ενεργή ανάρτηση Alfa Active Suspension, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, με δυνατότητα επιλογής -κατά περίπτωση- μαλακότερης ρύθμισης για τις καθημερινές μετακινήσεις, στις οποίες πάντως ακόμα και η συμβατική ανάρτηση επ’ οουδενί δεν γίνεται κουραστική. Σ’ αυτή την αίσθηση συμβάλει και η στιβαρή αίσθηση του αμαξώματος από το οποίο απουσιάζει κάθε είδος κραδασμών και θορύβων.
Αναμφίβολα η περίπτωση της Stelvio αποτελεί μια ευχάριστη εξαίρεση στο δρόμο που έχει πάρει η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία άγεται και φέρεται από τη μόδα της συνδεσιμότητας. Η Stelvio παραμένει πιστή στο DNA της φίρμας, δίνοντας προτεραιότητα στην απόλαυση της οδήγησης. Έτσι, η περιορισμένη ανανέωση του μοντέλου, μάλλον έρχεται να υπογραμμίσει ότι η φρεσκάδα της δεν έχει να κάνει με τα ηλεκτρονικά γκάτζετ με τα οποία είναι εξοπλισμένη, αλλά με την ουσία στη μηχανολογική υποδομή της.
Alfa Romeo Stelvio 2.2D (210 PS) Q4
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: π/κ με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.143 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 210 ίπποι/3.750 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 470 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Διπλά ψαλίδια >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.687×1.903×1.632χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.818 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: – λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.745 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 215 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,3 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 159 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ: 58.900 ευρώ (έκδοση Veloce)