Δοκιμάζουμε το VW Amarok;
Παρουσιάστηκε το VW Amarok new, το δοκιμάζουμε συγκρίνοντας με το παρελθόν, προσθέτουμε στην εξίσωση τη Ford και ευπειθώς αναφέρουμε.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
H δεύτερη γενιά του VW Amarok, που αποτελεί προϊόν συνεργασίας με τη Ford, σχεδιάστηκε στη Γερμανία, δοκιμάστηκε στην Αυστραλία, ενώ θα παράγεται στη Νότια Αφρική.
Το νέο Amarok έχει μήκος που φτάνει τα 5.350 χλστ., πράγμα που σημαίνει ότι είναι κατά 96 χλστ. πιο μακρύ από το μοντέλο που αντικαθιστά, το ύψος έχει αυξηθεί κατά 54 χλστ. και έχει φτάσει στα 1.884 χλστ., ενώ το μεταξόνιο των 3.270 χλστ. είναι αυξημένο κατά 173 χλστ. Αυτή η αύξηση των διαστάσεων μεταφράζεται σε περισσότερο διαθέσιμο χώρο, ειδικά στη δεύτερη σειρά καθισμάτων της διπλής καμπίνας. Την ίδια στιγμή μειώθηκαν οι πρόβολοι, κάτι που σημαίνει βελτιωμένες ικανότητες εκτός δρόμου, χάρη στις μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης (30 μοίρες), διαφυγής (26 μοίρες) και ράμπας (21 μοίρες). Στις βελτιωμένες δυνατότητες συμβάλλει η απόσταση των 237 χλστ. από το έδαφος, ενώ αυξήθηκε και το βάθος διάσχισης υδάτινου όγκου, από τα 500 στα 800 χλστ.
Η καρότσα, χάρη στο μεγάλο πλάτος μεταξύ των θόλων, έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει είτε εγκάρσια είτε διαμήκη μία ευρωπαλέτα. Το νέο Amarok έχει ωφέλιμο φορτίο 1.190 κιλών και ελκτική ικανότητα 3,5 τόνων.
O κορυφαίος πετρελαιοκινητήρας της γκάμας είναι 3λιτρος V6, με σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης 2.500 psi και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Η μετάδοση αποτελείται από ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και σύστημα κατ’ επιλογήν τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη και πίσω μπλοκέ διαφορικό. Ανάλογα με την επιλογή του οδηγού, η κινητήρια ροπή μεταφέρεται μόνο στον πίσω άξονα (2H) ή ανάλογα με τις ανάγκες και στους δύο άξονες (4A), ενώ υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος (4H) και κοντής σχέσης (4L). Το νέο Amarok εξοπλίζεται στον βασικό εξοπλισμό με το Drive Mode Control, το οποίο δίνει τη δυνατότητα επιλογής έξι διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης: Eco, Normal, Mud/Ruts, Sand, Slippery και Load/Trailer.
On-Off road
Δοκιμάζοντας το Ford Ranger, εκτός του Raptor, το WRC της γκάμας, μία κατηγορία μόνο του, σκέφτεσαι από πού ξεκίνησαν τα pick-up και πού έφτασαν. Δικαιολογημένο το ενδιαφέρον, λοιπόν, με γεγονός πως κάθε νέο και καλύτερο, και είχαμε απορίες για το πού θα υπερέχει το νεοφερμένο VW. Έχουν αποκαλύψει τα μυστικά τους οι Γερμανοί με έδρα την Κολωνία στους συναδέλφους τους στο Βόλφσμπουργκ; Πόσο VW θα είναι; Έχει επηρεαστεί από το Touareg σε Ντακάρ εκδοχή, αλλά και από το premium SUV παραγωγής;
Με το σωστό DNA, λοιπόν, και καμία δυσπιστία για το επιτυχημένο του εγχειρήματος. Άλλωστε, πέρασαν δεκατρία χρόνια από το Amarok πρώτης γενιάς, και απλώς προκύπτουν απορίες και εκτοξεύεται το ενδιαφέρον για τη γνωστή άσκηση όταν εξελίσσεται το τέλειο, όπως είναι το Ranger, ό,τι συνήθως δημιουργεί μη προβλέψιμο αποτέλεσμα.
Εντυπωσιακό το εντελώς νέο, για να είμαστε ακριβείς, Amarok, και σε προκαλεί για την Τέλεια Διαδρομή. Στην άσφαλτο με εξαιρετική συμπεριφορά κλάσης Touareg, χάρη στο SUV τιμόνι του, με αντιδράσεις και γκρίνια μόνο στο κατσαρό οδόστρωμα, ενώ προσφέρεται και για την ειδική στο χώμα. Εκτιμάς ότι οι τροχοί με τα λάστιχα της Goodyear δε θα ανταποκριθούν, αλλά διαψεύδεσαι. Εξαιρετικό και, αν δε συγκρίνεται με Raptor, αποδεικνύεται ότι υπερέχει συνολικά του συμβατικού Ranger, όντας πιο ποιοτικό…
Το Raptor, όπως και το Focus, σε προκαλούν να οδηγήσεις γρήγορα. Δεν ησυχάζεις, αρχής γενομένης από τη θέση οδήγησης. Το Amarok σε προσκαλεί με την ποιοτική έκφραση του Golf, και εξαρτάται από σένα να πιέσεις και να αποκαλύψεις αρετές συνδεδεμένες με τα μηχανικά του μέρη. Όταν ανάρτηση και αμάξωμα ανταποκρίνονται περίφημα. Σε κάθε τύπου έδαφος, όπως και αν το οδηγήσεις επιλέγοντας ηλεκτρονικά το πρόγραμμα που σου ταιριάζει, με πλεονέκτημα το δέσιμο του κινητήρα με το πολυμήχανο κιβώτιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι σπάνια, σε πολύ ανηφορικό χωμάτινο οδόστρωμα, θα επιλέξεις την τετρακίνηση, και σχεδόν ποτέ τις κοντές σχέσεις. Εδώ μιλάει ο 3λιτρος και το κιβώτιο με τις 10 σχέσεις.
Απίστευτο το πόσο αλλά και το πώς έχουν εξελιχθεί τα σύγχρονα pick-up, με Ford και VW να έχουν τοποθετήσει ψηλά τον πήχη, παίρνοντας τη σκυτάλη από το Isuzu, που απέφυγε το γάντι υποχωρώντας.
Πρόκειται για το μεγαλείο της αυτοκινητοβιομηχανίας, οπότε ο έντονος συναγωνισμός και οι συνέργειες λειτουργούν υπέρ του καταναλωτή, και δεν έχουμε αμφιβολία ότι το νέο VW Amarok θα δημιουργήσει ενδιαφέρον και στις σύγχρονες πόλεις της Ευρώπης χωρίς καλντερίμι και εγκάρσιες ανωμαλίες.
Είναι η ποιότητα και της κύλισης σε κάθε μέτρηση, όντας άνετο στην καθημερινότητα, αλλά και ικανό στο εκτός δρόμου παιχνίδι, οπότε και οι απαιτήσεις εκτοξεύονται. Η κατανάλωση; Δεν είδαμε περισσότερα από 9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. σε σβέλτη, πολλών χιλιομέτρων μετακίνηση, με τον V6 TDi να σφραγίζει το savoir faire της VW.
VW Amarok 3.0 V6 TDI
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: V6 π/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.993 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 240 ίπποι/3.250 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 600 Nm/1.750-2.250 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Κατ’ επιλογή στους 4 τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 10 σχέσεων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 5.390×1.910 x1.884 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.270 χλστ. >ΩΦΕΛΙΜΟ ΦΟΡΤΙΟ: 1.190 κιλά >ΡΥΜΟΥΛΚΗΣΗ: 3.500 κιλά >ΒΑΡΟΣ: 2.423 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,8 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 270 γρ./χλμ.