Όχι στα SUV λέει το Παρίσι-Δείτε τι νόμο θα εφαρμόσει

Οι Γάλλοι σχεδιάζουν να ανεβάσουν τα τέλη στάθμευσης που αφορούν τα SUV προκειμένου να αποτρέψουν την είσοδό τους στο κέντρο της πόλης και να μειώσουν έτσι τα επίπεδα της ρύπανσης.

Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast

Όταν τα SUV παρουσιάστηκαν τα υποδεχτήκαμε μετά βαΐων και κλάδων, ως την απόλυτη λύση. Τα μοντέλα που είναι ικανά να κάνουν τα πάντα, έχοντας παράλληλα και την πιο «θεωρητική» εμφάνιση, -κάτι σαν τους ψηλούς ανθρώπους-. Από τότε όμως έχουν αλλάξει πολλά και στην εξίσωση έχουν μπει αρκετές νέες παράμετροι που δεν αφορούν μόνο την αισθητική και τη χρηστικότητα.

Η ανησυχία για το περιβάλλον τα έφερε ξανά στο επίκεντρο, αυτή τη φορά όμως όχι με τη θετική προσέγγιση του θέματος, αλλά το αντίθετο. Το μεγαλύτερο μέγεθος που έχουν γύρισε μπούμερανγκ, καθώς συνοδεύεται και από ανάλογα περισσότερο βάρος σε σχέση με μοντέλα μικρότερων κατηγοριών.

Έτσι, για να κινηθούν απαιτούν περισσότερη ενέργεια. Κάτι που έχει βάλει στο στόχαστρο το Παρίσι, η πρωτεύουσα της Γαλλίας και θεωρεί ότι αποτελούν την κύρια πηγή ρύπανση της πόλης. Έτσι, σκοπεύουν να ανεβάσουν την τιμή στις θέσεις στάθμευσης, όσον αφορά τα SUV. Για τον υπολογισμό της τιμής στην εξίσωση θα μπαίνουν το μέγεθος, το βάρος και ο κινητήρας του οχήματος.

Το μέτρο έχει λάβει ήδη, από τον περασμένο μήνα, έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο του Παρισιού. Ο νέος νόμος θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2024. Ωστόσο υπάρχουν και εξαιρέσεις, καθώς στο μέτρο αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται τα ηλεκτρικά οχήματα και τα οχήματα των πολυτέκνων. Προς το παρόν δεν είναι γνωστές οι λεπτομέρειες των τελών και ο τρόπος με τον οποίο θα κατηγοριοποιηθούν τα SUV.

Σύμφωνα με στοιχεία που κατέθεσε το κόμμα των οικολόγων, τα SUV έχουν σημειώσει μια εκρηκτική αύξηση της τάξης του 60% τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αν και συνολικά αποτελούν το 15% των συνολικών οχημάτων που σταθμεύει στο Παρίσι και είναι 1,15 εκατ. οχήματα. Στόχος είναι επίσης να ασκήσουν πιέσεις έτσι ώστε να σταματήσει αυτή η αύξηση του βάρους και του μεγέθους των αυτοκινήτων.

Ανάλογα, έναν παρόμοιο νόμο εισήγαγε και η Λυών, με την εφαρμογή του να έχει προγραμματιστεί για το νέο έτος. Έτσι και εκεί τα τέλη στάθμευσης σε δημόσιους χώρους θα καθορίζονται προοδευτικά με βάση το μέγεθος, το βάρος και τον κινητήρα του οχήματος. Επίσης, η Γκρενόμπλ, μια πόλη με πληθυσμό περίπου 450.000 κατοίκων, αναμένεται να εισαγάγει με τη σειρά της παρόμοια πολιτική σύντομα.

Paris

Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast