Επίσημο: Έρχεται το νέο VW Passat – Αυτή είναι η μεγάλη αλλαγή
Η ένατη γενιά του VW Passat, η οποία θα προσφέρεται αποκλειστικά σε έκδοση Variant, απέχει κάτι περισσότερο από ένα μήνα από τα επίσημα αποκαλυπτήρια της. Ιδού ό,τι γνωρίζουμε για αυτή μέχρι σήμερα.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
Το VW Passat γυρίζει φέτος την ένατη κατά σελίδα στην ιστορία του. Και συγκεκριμένα, από τα τέλη Αυγούστου και μετά, όταν και θα πραγματοποιηθούν τα επίσημα αποκαλυπτήρια του μοντέλου, που πλέον θα διατίθεται αποκλειστικά σε στέισον βάγκον – ή αλλιώς Variant – αμάξωμα.
Το νέο μοντέλο θα βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή του πατώματος MQB, που στην εν λόγω παραλλαγή του φέρει την ονομασία MQB evo. Από εκεί και πέρα, το νέο Passat Variant είναι πολύ μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του με μήκος αυξημένο κατά 140 χλστ., γεγονός που αυξάνει τον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών κατά επιπλέον 50 χλστ.
Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αυξάνεται επίσης κατά 40 λίτρα, αγγίζοντας πλέον τα 690 λίτρα (όταν φορτωθεί μέχρι το ύψος της πλάτης των πίσω καθισμάτων) και ακόμη και κατά 140 λίτρα, φτάνοντας στα 1.920 λίτρα, όταν τα πίσω καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλωμένα.
Στα επιμέρους μηχανικά μέρη και το πλαίσιο έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές. Η VW αναφέρει ότι το νέο Passat Variant διαθέτει υψηλότερη ακαμψία και βελτιωμένη κινηματική στην πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων, διαφορετικές αντιστρεπτικές δοκούς και αμορτισέρ, νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, αλλά και μεγαλύτερο μεταξόνιο για βελτιωμένη συμπεριφορά στο δρόμο.
Η VW προσφέρει επίσης μια περαιτέρω εξελιγμένη γενιά του προσαρμοζόμενου συστήματος ελέγχου πλαισίου. Ο λόγος για το προαιρετικό DCC Pro, το οποίο διαθέτει αμορτισέρ δύο βαλβίδων. Αυτό το σύστημα αντιδρά διαρκώς σε σχέση με την επιφάνεια του δρόμου και την κατάσταση οδήγησης, ενώ λαμβάνει υπόψη παραμέτρους όπως η γωνία διεύθυνσης, το φρενάρισμα και η επιτάχυνση. Η ιδανική απόσβεση υπολογίζεται για κάθε τροχό και ρυθμίζεται σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Επίσης, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει το DCC ανάλογα με τις ατομικές προτιμήσεις.
Επίσης, το Vehicle Dynamics Manager είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού του νέου Passat Variant ελέγχοντας μεταξύ άλλων και τη λειτουργία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης XDS.
Το εσωτερικό του νέου VW Passat Variant
Σε ότι αφορά το εσωτερικό, παρούσα θα είναι μια νέα στάνταρ οθόνη για το σύτημα infotainment με διαγώνιο 12,9 ίντσες, ενώ θα υπάρχει επίσης και μια νέα οθόνη 15 ιντσών προαιρετικά ή ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Τα χειριστήρια ελέγχου μέσω αφής με οπίσθιο φωτισμό βρίσκονται κάτω από την οθόνη του συστήματος infotainment και χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση λειτουργιών όπως η εσωτερική θερμοκρασία και η ένταση του ήχου.
Η VW θα προσφέρει επίσης προαιρετικά ένα νέο head-up display που προβάλλει τις πληροφορίες στο παρμπρίζ και έτσι στον εικονικό χώρο μπροστά από το όχημα. Επιπλέον, το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών θα έχει και πάλι κουμπιά – για να γίνει ακόμα πιο εύκολος ο χειρισμός επιμέρους λειτουργιών.
Νέο VW Passat Variant: Μονάδες κίνησης για όλες τις απαιτήσεις
Χάρη στην πλατφόρμμα MQB evo, το νέο Passat Variant είναι σε θέση να φιλοξενήσει διαφορετικούς τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Χωρίς να ανακοινώνονται προς ώρας περισσότερες λεπτομέρειες, η VW κάνει λόγο για κινητήρες τούρμπο ντίζελ (TDI), υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες (TSI), ήπιους υβριδικούς υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης (eTSI) και plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης (eHybrid), με τα τελευταία να προσφέρουν τώρα ηλεκτρική αυτονομία έως και 100 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η φόρτιση AC θα είναι ταχύτερη σε όλες τις εκδόσεις eHybrid και η φόρτιση DC θα είναι επίσης δυνατή για πρώτη φορά.