To Ford Fiesta είναι πιθανό να επιστρέψει – αλλά μόνο ως ηλεκτρικό
Μπορεί η παραγωγή του Ford Fiesta να σταμάτησε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, εντούτοις η επιστροφή του καταξιωμένου εδώ και περίπου μισό αιώνα μοντέλου είναι πλέον αρκετά πιθανή.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
Το Ford Fiesta είναι ένα «βαρύ» όνομα στη σύγχρονη αυτοκινητική σκακιέρα, και συνάμα ένα από τα πλέον οδηγοκεντρικά μοντέλα στη σούπερ μίνι κατηγορία, που δυστυχώς, για όλους τους παραδοσιακούς λάτρεις της αυτοκίνησης, μπήκε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας καθώς η παραγωγή του σταμάτησε την περασμένη εβδομάδα.
Ωστόσο, η Ford δεν αποκλείει την κατασκευή ενός ηλεκτρικού αντικαταστάτη του Fiesta χρησιμοποιώντας μια έκδοση του επερχόμενου προσιτού, μικρού EV της VW, γνωστού έως τώρα υπό τη σκέπη της ονομασία ID. 2all, δήλωσε ο επικεφαλής επιβατικών αυτοκινήτων της Ford Ευρώπης, Martin Sander.
«Έχουμε μια πολύ εποικοδομητική και θετική συνεργασία με τη VW και πιθανώς διερευνούμε ευκαιρίες για να περάσουμε στο επόμενο επίπεδο. Τίποτα δεν έχει κριθεί, αλλά δεν θέλω να το αποκλείσω», ανέφερε ο Martin Sander σε ερώτηση αναφορικά με την πιθανή επάνοδο στο προσκήνιο του ονόματος Fiesta.
Και προσέθεσε: «Τα μικρότερα οχήματα έχουν μικρότερο περιθώριο κέρδους. Δεν έχουμε τις οικονομίες κλίμακας το VW Group ή της Stellantis στην Ευρώπη. Τα μικρά οχήματα όπως το Fiesta δεν αποτελούν την καρδιά της Ford Motor Company».
Το εργοστάσιο στο οποίο κατασκευάζονταν το Fiesta έως και τις 7 Ιουλίου στην Κολωνία της Γερμανίας είχε ανακαινίσει ύστερα από επένδυση 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων με στόχο να ξεκινήσει εκεί η κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων με βάση την δάπεδο MEB του VW Group. Το πρώτο από αυτά είναι το νέο Explorer, το οποίο θα κυκλοφορήσει στην αγορά μέσα στο επόμενο κιόλας έτος.
Μετά το «φρένο» στο Ford Fiesta, τι;
Η Ford εστιάζει στην Ευρώπη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με άρμα την δική της EV πλατφόρμα δεύτερης γενιάς που θα κάνει το ντεμπούτο της στις ΗΠΑ το 2025. Αυτή η αρχιτεκτονική θα προσαρμοστεί για τα ευρωπαϊκά δεδομένα και θα… ταξιδέψει στην Ευρώπη, και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας, με στόχο την παραγωγή μιας σειράς ηλεκτρικών οχημάτων προσαρμοσμένων στις ανάγκες των αγοραστών της γηραιάς ηπείρου.
«Η πρώτη μας προτεραιότητα είναι να φέρουμε τη δική μας πλατφόρμα και τη δική μας τεχνολογία στην Ευρώπη, γιατί πραγματικά πιστεύω ότι δημιουργούμε μια πολύ, πολύ ανταγωνιστική πλατφόρμα», δήλωσε ο Martin Sander.