Το Project V είναι το νέο ηλεκτρικό κουπέ της Caterham
To Project V ζυγίζει λιγότερο από 1.200 κιλά και είναι ηλεκτρικό. Ο λόγος για το νέο κουπέ της Caterham.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
To Goodwood Festival of Speed επέλεξε η Caterham προκειμένου να αποκαλύψει για πρώτη φορά το νέο Project V, ένα πρωτότυπο κουπέ όχημα με ηλεκτρικό κινητήρα και μπαταρία το οποίο σηματοδοτεί τη σημαντικότερη ίσως στροφή στην ιστορία της βρετανικής εταιρείας από το Kent.
Σχεδιασμένο από την αρχή ως ηλεκτρικό όχημα, το Project V αποτελεί δημιουργία του νέου επικεφαλής σχεδιασμού της Caterham, Anthony Jannarely, ο οποίος συνεργάστηκε στον τομέα του ντιζάιν με τον διάσημο ιταλικό οίκο της Italdesign.
Το Project V χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία, που τροφοδοτείται από έναν «μόλις» ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 200 kW (272 ίπποι) τοποθετημένο στον πίσω άξονα. Συνδυάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου USOC με χωρητικότητα 55 kWh, η οποία προτάσσει ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης της θερμότητας και δυνατότητα επαναφόρτισης από το 20% στο 80% σε μόλις 15 λεπτά χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC με μέγιστη ισχύ 150 kW.
Με επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα, το Project V της Caterham έχει εκτιμώμενη τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα και θα προσφέρει μέγιστη αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση που θα φτάνει τα 400 χλμ.
Η μινιμαλιστική φιλοσοφία σχεδίασης του πρωτοτύπου σημαίνει ότι το Project V, όπως και το Seven, είναι ελαφρύ και απλό. Πράγματι, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν σήμερα οι δημιουργοί του, το συνολικό βάρους του 2+1 θέσεων Project V θα είναι μόλις 1.190 κιλά το συνολικό βάρους του 2+1 θέσεων Project V θα είναι μόλις 1.190 κιλ, κάτι που αναμένεται να επιτευχθεί χρησιμοποιώντας ένα καινοτόμο πλαίσιο από ανθρακονήματα και συνθετικό αλουμίνιο.
Ο Bob Laishley, Διευθύνων Σύμβουλος της Caterham Cars Ltd και Διευθύνων Σύμβουλος της νεοσύστατης Caterham EVo, δήλωσε: «Το Project V εκπληρώνει τη φιλοδοξία μας να αναπτύξουμε βιώσιμα την εταιρεία και να εξερευνήσουμε την ηλεκτροκίνηση ταυτόχρονα. Με την επιφύλαξη των επόμενων φάσεων ανάπτυξης και τεχνικής ικανότητας, το Project V θα μπορούσε να κυκλοφορήσει στην αγορά προς τα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026 με τιμή που θα ξεκινά από λιγότερο από 80.000 £.»
Ο Anthony Jannarelly, Επικεφαλής Σχεδιασμού του Project V, πρόσθεσε: «Η σχεδίαση ενός Caterham Seven είναι απλή και μινιμαλιστική και έχει προβλεφθεί για την προβλεπόμενη λειτουργία του, ώστε να είναι ελαφρύ και διασκεδαστικό στην οδήγηση. Με το Project V, εφαρμόζουμε αυτή τη φιλοσοφία στην αρχιτεκτονική ενός σπορ κουπέ αμαξώματος για να δημιουργήσουμε μια διαχρονική σιλουέτα.»
Caterham Project V: 2+1 ή 2+2 θέσεων
Το Project V χρησιμοποιεί μια διάταξη καθισμάτων 2+1, ή 2+2 ως προαιρετική επιλογή, η οποία βελτιστοποιεί την είσοδο και την έξοδο των επιβατών, παρέχει περισσότερη άνεση στον επιβάτη του πίσω καθίσματος και προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο με τον οποίο ο ιδιοκτήτης μπορεί να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο. Στο κέντρο του εσωτερικού βρίσκεται ένα απλό, επικεντρωμένο στον οδηγό σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων χρησιμοποιείται για την εμφάνιση βασικών πληροφοριών. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των λειτουργιών οδήγησης Normal, Sport και Sprint που προσαρμόζουν την επιτάχυνση και την αίσθηση του τιμονιού για διαφορετικά οδηγικά σενάρια.
Το πρωτότυπο διαθέτει ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω με πλήρως ρυθμιζόμενη γεωμετρία, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S (19 ιντσών εμπρός και 20 ιντσών πίσω) και δίσκους φρένων σε όλους τους τροχούς σε συνδυασμό με δαγκάνες υψηλών επιδόσεων.
Από πλευράς μεγέθους, το Project V δείχνει και είναι αρκετά συμπαγές, με το μήκος του να φτάνει τα 4,255 μ., το πλάτος τα 1.893 χλστ. και το ύψος μόλις τα 1.226 χλστ.