Στη Λευκάδα με Nissan Qashqai
Opening με το Nissan Qashqai! Ανοίγουμε την καλοκαιρινή σεζόν με έναν προορισμό που προσφέρει μερικές από τις καλύτερες παραλίες της υφηλίου, αλλά και ενδιαφέρουσα ορεινή ενδοχώρα. Αναχωρούμε για μία από τις καλλονές του καλοκαιριού, τη Λευκάδα!
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Η Λευκάδα, εκτός από το μοναδικό φυσικό της κάλλος και τον ξακουστό περίπλου, ο οποίος είναι άμεσα συνυφασμένος με το εξωτικό χρώμα των νερών της (ακόμη μας «πονάει» που τις μέρες του οδοιπορικού μας είχε ένα «κοκτέιλ» από συννεφιά και αφρικανική σκόνη, και δεν μπορούσε να αποτυπωθεί με ακρίβεια), διαθέτει και ένα σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς δε χρειάζεσαι πλοίο για να την επισκεφθείς. Πλέον την προσεγγίζεις ταχύτατα και με ασφάλεια από την Ολυμπία, την Ιόνια και την Αμβρακία Οδό, μέσα σε περίπου τρεισήμισι ώρες από την Αθήνα, και ενώ ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στο τελείωμα της διαδρομής, που θα κάνουν το ταξίδι ακόμα πιο γρήγορο. Την ίδια ώρα, λόγω γεωγραφικής θέσης, είναι εύκολα προσβάσιμη από τους επισκέπτες της βορειοδυτικής πλευράς της πατρίδας μας, αλλά και από τους ξένους τουρίστες που έρχονται από την Ιταλία στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας.
Το πανέμορφο αυτό μέρος, λοιπόν, το επισκεφθήκαμε με το Nissan Qashqai, το οποίο ως ατού προβάλλει τη νέα μειωμένη τιμή του, για την οποία μάλιστα η ελληνική αντιπροσωπεία δεσμεύεται τη στιγμή της παραγγελίας του μοντέλου, ενώ υπόσχεται και την άμεση διαθεσιμότητα στην παράδοση. Συγκεκριμένα, το Nissan Qashqai έχει τώρα ως αρχική τιμή τα 27.490 ευρώ, με την προσφορά να εκτείνεται σε όλη την γκάμα του μοντέλου – από τις Μild Ηybrid εκδόσεις των 140 και των 158 ίππων έως και αυτές με το υβριδικό αυτοφορτιζόμενο σύστημα e-Power των 190 ίππων. Το ιαπωνικό crossover, ή C-SUV αν προτιμάτε, είναι διαθέσιμο με αυτόματο κιβώτιο Χ-Tronic, σε συνδυασμό με τον επίσης mild-hybrid κινητήρα 1.3 DiG-T των 158 ίππων, όπως αυτό του οδοιπορικού μας.
Περνώντας τη γέφυρα αποκαλύπτεται ένας παραθαλάσσιος παράδεισος
Λόγω της γεωγραφικής της θέσης (οι ακτές της βρίσκονται πολύ κοντά με εκείνες της ηπειρωτικής Ελλάδας, και τις χωρίζει ο ιστορικός πορθμός του Δρεπάνου), συνδέεται με την Αιτωλοακαρνανία με μια πλωτή γέφυρα μήκους περίπου 20 μέτρων. Μαζί με την Εύβοια είναι τα δύο μοναδικά νησιά στην Ελλάδα στα οποία η πρόσβαση γίνεται οδικώς, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι το ψηλότερο βουνό, τα Σταυρωτά (ή Ελάτη), είναι σε ύψος 1.184 μέτρα, αποτελώντας το δεύτερο ψηλότερο βουνό των Επτανήσων μετά τον Αίνο της Κεφαλονιάς.
Μια μαγική γωνιά της ελληνικής επικράτειας αλλά και του παγκόσμιου χάρτη με μερικές εκπληκτικές και βραβευμένες παραλίες -σε αμέτρητα ταξιδιωτικά μέσα και διαγωνισμούς-, όπως είναι το Κάθισμα, οι Εγκρεμνοί, το Πόρτο Κατσίκι, ο Μύλος, το Καλαμίτσι, και τοποθεσίες σαν σε παραμύθι, όπως ο μαγικός κόλπος στα Σύβοτα Λευκάδας, ο παράδεισος των σέρφερ και γενικότερα των θαλάσσιων σπορ, η Βασιλική, και ο Άγιος Γιάννης, το φημισμένο Νυδρί, αλλά και ο Σκορπιός και το Μεγανήσι, απέναντί της, στο περίφημο σύμπλεγμα νήσων με την ονομασία «Πριγκηπονήσια». Μέρος για να ταξιδεύεις και μαζί να ταξιδεύει και το μυαλό σου, ακόμη και στη θέα αυτών των τοποθεσιών.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι, άλλωστε, ότι θεωρείται η πατρίδα των ποιητών, συγγραφέων, ζωγράφων και γενικότερα των καλλιτεχνών, αφού σπουδαίες προσωπικότητες έχουν γράψει ιστορία με τα έργα τους, όπως οι Αριστοτέλης Βαλαωρίτης, Άγγελος Σικελιανός, Λευκάδιος Χερν, Γιάννης Σολδάτος, Αγνή Μπάλτσα, Σπυρίδων Βεντούρας και πολλοί ακόμη, με το νησί να αποτελεί τη μούσα και την πηγή έμπνευσής τους.
Μιλώντας για εμφάνιση και αισθητική, όπως και στους προκατόχους του, το στυλ του Nissan Qashqai τρίτης γενιάς επιμελήθηκε η ομάδα της Nissan Design Europe, με έδρα στην καρδιά του Λονδίνου, ενώ στον μηχανολογικό τομέα το γενικό πρόσταγμα είχε το Nissan Technical Centre Europe, που βρίσκεται στο Κράνφιλντ του Ηνωμένου Βασιλείου. Το μοντέλο χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-C και έχει ως σημείο αναφοράς τη V-Motion μάσκα και τα πολύ λεπτά φωτιστικά εμπρός σώματα, ενώ όσον αφορά την κατασκευή, τα πιο ελαφρά υλικά του αμαξώματος, καθώς και οι προηγμένες τεχνικές σφράγισης και συγκόλλησής του έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ακαμψίας αλλά και τη μείωση του βάρους.
Συγκεκριμένα, το αμάξωμα είναι ελαφρύτερο κατά 60 κιλά και παράλληλα κατά 41% πιο άκαμπτο από της προηγούμενης γενιάς, ενώ από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων το συνολικό μήκος έχει μεγαλώσει κατά 35 χλστ., το ύψος κατά 25 χλστ. και το πλάτος του κατά 32 χλστ. (συγκεκριμένα 4.425x1.835x1.625 χλστ.). Επιπλέον, το μεταξόνιο του νέου Qashqai έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ., φτάνοντας τα 2.665 χλστ., ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ φτάνει τα 436 λίτρα (και τα 504 λίτρα στις πιο πλούσιες εκδόσεις με το διπλό πάτωμα, όπως η «δική μας») και, αντίστοιχα, τα 1.593 λίτρα με πεσμένες τις πίσω θέσεις.
Ανοίγοντας τις πόρτες του, αποκαλύπτεται μια μοντέρνα πλέον καμπίνα, ακόμα πιο φιλόξενη και χρηστική για τους επιβάτες της, με αναβαθμισμένη αίσθηση σε επίπεδο ποιότητας. Η μεγαλύτερης και υψηλότερης ανάλυσης 9 ιντσών οθόνη του Nissan Connect είναι συμβατή με το Android Auto και το Apple CarPlay, ενώ η νέα, υψηλής ευκρίνειας και πλήρως ηλεκτρονική οθόνη TFT των 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων προσφέρει μια επιλογή διαμορφώσιμων διατάξεων για την προβολή όλων των απαραίτητων πληροφοριών.
Σε ένα οδοιπορικό-αστραπή περίπου 1.100 χιλιομέτρων και διάρκειας δύο ημερών, όλα τα παραπάνω τα αντιλαμβάνεσαι πολύ εύκολα και τα εκτιμάς ακόμα πιο πολύ, όπως επίσης τη βελτιωμένη θέση οδήγησης σε σχέση με το παρελθόν, την οποία όμως θα θέλαμε ακόμα πιο χαμηλά για τα δικά μας οδηγοκεντρικά δεδομένα.
«Καλώς Ορίσατε στην Ορεινή Λευκάδα»
Απολαυστικό το πρώτο μας πρωινό στο παραλιακό κομμάτι του νησιού, μαγική η ώρα του ηλιοβασιλέματος για τις αεροφωτογραφίες μας στην ξύλινη πεζογέφυρα, χαλαρωτικό το ποτό και η κουβέντα μας στο «Baccara» με την πρώην συνάδελφό μας Πανωραία Λάζαρη (πλέον μέλος του Επιμελητηρίου Λευκάδας) και είμαστε έτοιμοι και με γεμάτες μπαταρίες για το επόμενο πρωινό.
Αυτό θα μας βρει σε ένα σκηνικό εντελώς διαφορετικό, το οποίο δε συναντάς εύκολα στη νησιωτική Ελλάδα, αφού η Λευκάδα είναι από αυτούς τους ευλογημένους τόπους που ενώ προσφέρουν μαγική ακτογραμμή, την ίδια ώρα διαθέτουν και χωριά που θυμίζουν μερικά γραφικά κεφαλοχώρια της ηπειρωτικής μας χώρας, στα οποία συναντάμε τις πινακίδες «Καλώς Ορίσατε στην Ορεινή Λευκάδα».
Πέρασμα από τα Λαζαράτα, και φύγαμε για την πανέμορφη Καρυά, μια δροσερή όαση ακόμα και το κατακαλόκαιρο στο όρος Ελάτη, με τεράστια πλατεία και ωραία μαγαζιά. Το χωριό είναι ξακουστό για τα παραδοσιακά υφαντά και κεντήματα, που φτιάχνονται εδώ και αιώνες με χρήση μιας ειδικής τέχνης (καρσάνικη βελονιά), ενώ αξίζει να γνωρίζετε ότι κάθε καλοκαίρι εκεί λαμβάνει χώρα το παραδοσιακό δρώμενο του «Χωριάτικου Γάμου», που προσελκύει πλήθος επισκεπτών.
Συνεχίζουμε προσεγγίζοντας την Εγκλουβή, σε υψόμετρο 730 μέτρων, που αποτελεί το ορεινότερο χωριό του νησιού (και ένα από τα παλαιότερα) αλλά και ολόκληρης της περιφέρειας του Ιονίου. Η τοποθεσία φημίζεται για την παραγωγή φακής, καθώς η συγκεκριμένη καλλιέργεια ευνοείται από το έδαφος της περιοχής, ενώ ορεινά χωριά που αξίζουν την επίσκεψή σας είναι και ο Άγιος Ηλίας (620 μέτρα) αλλά και τα Δρυμώνας, Εξάνθεια και Αλέξανδρος.
Στο βουνό πια, ως συνέχεια του ταξιδιού μας στην ΕΟ, αλλά και στο παραλιακό κομμάτι, μας έχει αποκαλυφθεί και όλη η οδηγική συμπεριφορά του crossover μας. Το Qashqai, πέρα από τη «βασική εκδοχή» με τον 1.300άρη DiG-T βενζινοκινητήρα των 140 ίππων, έκδοση με την οποία σας είχαμε ταξιδέψει στην Αμοργό, διατίθεται επίσης με την ισχυρότερη έκδοσή του (και αυτή με 12βολτο, ήπια υβριδικό σύστημα), που «στέλνει» την ισχύ στους 158 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τη μέγιστη ροπή στα 270 Nm στις 1.800-3.750 σ.α.λ. στην έκδοση της δοκιμής μας.
Αυτή συνδυάζεται με το X-Tronic κιβώτιο, ουσιαστικά τύπου CVT, αν και στην πράξη, και με τον ομαλό τρόπο που λειτουργεί, σε συνδυασμό με το σύστημα D-step που προσομοιάζει υποδειγματικά τις αλλαγές των 7 εικονικών σχέσεων, θυμίζει πιο κλασικές συνταγές αυτόματου κιβωτίου. Οδηγώντας το, δεν καταλαβαίνεις αμέσως τη διαφορά στην απόδοση σε σχέση με την έκδοση των 140 ίππων, με το «0-100» να έρχεται σε 11,5 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 198 χλμ./ώρα, την ίδια ώρα που η μέση κατανάλωση του οδοιπορικού μας κυμάνθηκε στα 8,9 λίτρα/100 χλμ., με το ρεζερβουάρ των 55 λίτρων να μας δίνει άνεση και μεγάλο range.
Στο δρόμο αυτό που κάνει το Nissan Qashqai να ξεχωρίζει είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης σε κάθε δρόμο του νησιού. Οι αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) φιλτράρουν καλά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η βελτιωμένη ηχομόνωση της καμπίνας και τα ποιοτικά υλικά με την καλή συναρμογή βοηθούν σε αυτό το σημείο, αφήνοντας εκτός τους όποιους ενοχλητικούς ήχους. Αυτό ακόμα και σε χωμάτινες επιφάνειες, όπως για παράδειγμα κοντά στο δρόμο για το φάρο στο ακρωτήριο Λευκάτας (από το οποίο δανείστηκε το νησί και το όνομά του), που χρειάστηκε να το οδηγήσουμε για χάρη της φωτογράφισης. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, παρά τα 180 χλστ. που απέχει από το έδαφος, το σύστημα πέδησης (αεριζόμενοι δίσκοι 296 χλστ. εμπρός και 292 χλστ. πίσω) λειτουργεί υποδειγματικά, ενώ σωστή είναι η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και σωστές οι πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια του οδηγού.
Καλό καλοκαίρι!
Κατέβασμα πλέον από τη Ράχη για το Νυδρί -μία από τις καλύτερες και ομορφότερες διαδρομές του νησιού- με θέα τα Πριγκηπονήσια, και είμαστε έτοιμοι να γράψουμε τον επίλογο και αυτού του οδοιπορικού μας, ανοίγοντας ουσιαστικά την καλοκαιρινή σεζόν. Το τελευταίο «κλικ» θα γίνει στη Γύρα, στο βορειότερο άκρο του νησιού, κοντά στην είσοδο-έξοδο της Λευκάδας, που αποτελεί μία από τις παραλίες που προτιμούν οι ντόπιοι αλλά και όλοι οι επισκέπτες για να φωτογραφίσουν τους τέσσερις από τους εναπομείναντες μύλους της περιοχής, αλλά και τη λιμνοθάλασσα._ Μ. Σαλ.
NISSAN QASHQAI 1.3 158 PS X-Tronic
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.332 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 158 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 270 Nm/1.800-3.750 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: X-Tronic τύπου CVT >ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.425x1.835x1.625 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.665 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 436 (504) – 1.593 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: Από 1.393 κιλά >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 180 χλστ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 198 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 8,9 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 141-149 γρ./χλμ. (WLTP)
TIPS
Τι να δούμε;
Το Ενετικό Κάστρο της Αγίας Μαύρας > Το Πάρκο των Ποιητών > Την ξύλινη πεζογέφυρα πάνω από το κανάλι – σήμα κατατεθέν στην είσοδο του νησιού/πόλης > Την Ιερά Μονή Φανερωμένης (είναι και Μουσείο Εκκλησιαστικής Τέχνης) > Τους 4 ανεμόμυλους (από τους 12 που υπήρχαν σύμφωνα με μαρτυρίες) στην παραλία Γύρας > Τους καταρράκτες στο Δημοσάρι > Το Φαράγγι της Μέλισσας στο Δήμο Σφακιωτών > Το ακρωτήριο Λευκάτα > Το Μουσείο για τον Λευκάδιο Χερν > Τα χωριά της ορεινής Λευκάδας, με τις πλατείες και τα αιωνόβια πλατάνια τους
Πού να φάμε και να διασκεδάσουμε;
Εμπιστευθείτε την κουζίνα των: «Seaside», «Δρυμονάκι», «Τ’ αλώνι», «Η Ράχη», «Νήρικος», «Μαργαρίτα», «Ο Μηνάς» και «Symposio». Απολαύστε τη μαγική θέα από τα «Ράχη» και «Amente», ενώ για τη βραδινή σας διασκέδαση επιλέξτε τα «Baccara», «Joy», «One Red Dot», «The Karma» και «Χάρτες», αλλά και όλα γενικά στη δυτική πλευρά, την ώρα του ηλιοβασιλέματος.