Αποκαλυπτήρια για το νέο Toyota GR 86
Το πολυαναμενόμενο νέο Toyota GR 86 είδε για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας, κατά τη διάρκεια κοινής παρουσίασης που διοργάνωσαν οι Toyota και Subaru.
Το νέο Toyota GR 86 γίνεται το τρίτο μοντέλο του ιαπωνικού κολοσσού που εντάσσεται στην σπορ γκάμα GR, μετά από τα αντίστοιχα Supra και Yaris, ενώ έχει εξελιχθεί από κοινού με το Subaru BRZ. Αν και τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται κοινή βάση, οι δύο ομογάλακτες πια μάρκες, φρόντισαν ώστε το καθένα να αποκτήσει τα δικά του, ξεχωριστά χαρακτηριστικά σε επίπεδο οδηγικής αίσθησης.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Toyota, στόχος αναφορικά με το νέο GR 86 ήταν να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που “θα έδινε ευτυχία στους θαυμαστές του 86 και αποτελούσε εξέλιξη των μοναδικών οδηγικών συναισθημάτων που αυτό προσέφερε”. Φυσικά, αναφερόμαστε στο Toyota GT86, σπορ coupe πισωκίνητο μοντέλο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2012 και σημείωσε 200.000 πωλήσεις παγκοσμίως.
Εμφανισιακά, το νέο Toyota GR 86 προδίδει ακριβώς αυτό που είναι. Δηλαδή, ένα σπορ coupe αυτοκίνητο με κινητήρα εμπρός και κίνηση στους πίσω τροχούς, όπου το χαμηλό κέντρο βάρους παίζει σημαντικό ρόλο. Την ίδια στιγμή, η χαρακτηριστική μάσκα των αυτοκινήτων GR της Toyota, δίνει το δικό της τόνο στην εμφάνιση του νέου μοντέλου.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί η οριζόντια διάταξη, ενώ στο επίκεντρο βρίσκεται μια οθόνη TFT 7 ιντσών. Η διαδικασία ανοίγματος της εν λόγω οθόνης, έχει ως πηγή έμπνευσης την κίνηση των πιστονιών του κινητήρα στο GR 86.
Όσον αφορά στα αριθμητικά δεδομένα, το νέο Toyota GR 86 εφοδιάζεται με 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 2,4 λίτρων (έναντι 2 λίτρων του GT86), που αποδίδει ισχύ 235 ίππων στις 7.000 στροφές και ροπή 250 Nm στις 3.700 στροφές. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ. έρχεται σε 6,3” (έναντι 7,4” του προκατόχου), ενώ οι επίδοξοι αγοραστές, θα έχουν δυνατότητα επιλογής μηχανικού ή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Σημειωτέον, πως στην έκδοση με αυτόματο κιβώτιο, το Toyota GR 86 εξοπλίζεται με τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού EyeSight, που έχει εξελιχθεί από τη Subaru, ενσωματώνοντας τεχνολογίες υποστήριξης οδήγησης, αποφυγής ή μείωσης της επίδρασης συγκρούσεων, καθώς και υποστήριξη διάσωσης έκτακτης ανάγκης.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Toyota, χάρη σε μια σειρά ενεργειών για μείωση βάρους (1.270 κιλά), όπως η χρήση αλουμινίου στην οροφή και τα πλευρικά πάνελ του αμαξώματος, το νέο GR 86 θα είναι το πιο ελαφρύ τετραθέσιο coupe στην κατηγορία.
Από πλευράς διαστάσεων (μήκος 4.265, πλάτος 1.775, ύψος 1.310 και μεταξόνιο 2.575 χιλιοστών), το νέο Toyota GR 86 κινείται σε αντίστοιχο μήκος κύματος με το GT86, διατηρώντας χαμηλό κέντρο βάρους που επιτρέπει βελτιωμένη ευελιξία.
Ταυτόχρονα, θέλοντας να δημιουργήσουν πιο άμεση οδική συμπεριφορά σε σύγκριση με το GT86, οι μηχανικοί της Toyota Gazoo Racing έχουν πετύχει αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά περίπου 50%. Όσον αφορά στην ανάρτηση, το GR 86 εφοδιάζεται με γόνατα McPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω.
Εκτός από χαρακτηριστικά όπως ελαφρύ αμάξωμα, χαμηλό κέντρο βάρους και ευελιξία, το νέο Toyota GR 86 διαθέτει αεροδυναμικά εξαρτήματα όπως οι εμπρός αεραγωγοί και τα πλαϊνά σπόιλερ, που ενσωματώνουν τεχνογνωσία από την εμπλοκή της Toyota στους αγώνες, γεγονός που του χαρίζει σύμφωνα με τους Ιάπωνες, το υψηλότερο επίπεδο σταθερότητας και ελέγχου στην κατηγορία.
Σχετικά με το σύστημα πέδησης, το νέο ιαπωνικό coupe διαθέτει αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω, ενώ τα ελαστικά του έχουν διαστάσεις 215/40 R18.
Το νέο Toyota GR 86 θα λανσαριστεί πρώτα στην Ιαπωνία το φθινόπωρο και έπειτα στην αγορά της Ευρώπης. Περισσότερες πληροφορίες να αναμένονται εντός της χρονιάς που διανύουμε.