Νέες σκληροπυρηνικές Ferrari SF90 XX Stradale και Spider με 1.030 ίππους
Παρουσιάστηκαν και επίσημα οι πιο άγριες Ferrari SF90 XX Stradale και Spider, με τους 1.030 ίππους.
Video: Παρακολουθήστε Ιστορίες από την «Πράσινη Κόλαση» και το μέλλον της Red Bull | Speedzone Podcast EP33
Τα διακριτικά XX συνοδεύουν τις πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις της Ferrari και έχουν να εμφανιστούν σε μοντέλο από την εποχή της Enzo FXX, το 2005. Είναι εκδόσεις που εστίαζαν αποκλειστικά σε πίστα, ενώ τώρα, στην περίπτωση των SF90 XX Stradale και Spider, έχουν άδεια να πατήσουν και σε δημόσιο δρόμο.
Θα είναι έκδοση περιορισμένης παραγωγής, που θα είναι διαθέσιμη σε μόλις 799 μονάδες όσον αφορά την κλειστή έκδοση και 599 μονάδες για την ανοιχτή. Αμφότερες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με έναν 4λιτρο V8 twin-turbo κινητήρα που συνεργάζεται με τρία ηλεκτρικά μοτέρ, δύο για τον εμπρός άξονα και ένα ανάμεσα στον θερμικό κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων.
Η απόδοση του θερμικού κινητήρα είναι 797 ίπποι στις 7.900 σ.α.λ. και 804 Nm ροπής στις 6.250 σ.α.λ. με το όριο περιστροφής του να είναι οι 8.000 σ.α.λ. Ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει 171 kW ( 233 ίππους), έχοντας μπαταρία 7,9 kWh, με την ηλεκτρική αυτονομία που προσφέρει να φτάνει τα 25 χιλιόμετρα. Συνδυαστικά η ισχύς φτάνει τους 1.030 ίππους.
Η επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 2,3 δευτερόλεπτα, ενώ μέχρι τα 200 χλμ./ώρα ο χρόνος είναι 6,5 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 320 χλμ./ώρα. Όσον αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, παραμένει το αυτόματο 8άρι διπλού συμπλέκτη. Ωστόσο, ένα αναβαθμισμένο λογισμικό έχει ενισχύσει τον ήχο από την εξάτμιση κατά τις αλλαγές σχέσεων.
Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, είναι ενισχυμένο, με ανασχεδιασμένες εμπρός δαγκάνες και βελτιωμένη ψύξη. Επιπλέον βελτιωμένη είναι η κατανομή της πέδησης, χάρη στους εξελιγμένους αισθητήρες του ABS.
Αναβαθμισμένη είναι και η αισθητική και η αεροδυναμική της SF90 XX Stradale. Πιο άγριες εισαγωγές, μεγαλύτερα αεροδυναμικά βοηθήματα και καλύτερη διαχείριση του αέρα κάτω από το πάτωμα, καθιστούν την άγρια εκδοχή της SF90 πιο αποτελεσματική.
Στο πίσω μέρος και πριν τον κινητήρα, ψηλά είναι τοποθετημένες δύο νέες εισαγωγές αέρα, όπως και τρεις ακόμα στα πίσω φτερά. Η μεγάλη αεροτομή είναι αυτή που κλέβει τις εντυπώσεις. Όπως υπογραμμίζει η Ferrari, αυτή είναι το πρώτο μοντέλο «δρόμου» μετά την Ferrari F50 που έρχεται με τέτοια αεροτομή. Η κάθετη αεροδυναμική δύναμη που παράγει είναι 530 κιλά στα 250 χλμ./ώρα.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι μικρότερες, με τη Ferrari SF90 XX να έχει επενδύσεις Alcantara στο ταμπλό και αρκετά στοιχεία carbon. Τα καθίσματα είναι μονοκόμματα, ωστόσο υπάρχουν ρυθμίσεις για την πλάτη. Ανάλογα είναι τα πράγματα και για την ανοιχτή έκδοση SF90 XX Spider, με την διαφορά να εστιάζεται, όπως είναι προφανές στην οροφή.