Η νέα ηλεκτρική Mercedes EQS με αυτονομία 770 χλμ.
Η Mercedes μας αποκαλύπτει σήμερα το τεχνολογικό ποιόν της ηλεκτρικής EQS, η οποία βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα προτάσσοντας, χάρη σε αυτή, σημαντικά πλεονεκτήματα και χαρακτηριστικά.
Κάτι λιγότερο από δύο εβδομάδες από τα επίσημα αποκαλυπτήρια της, αλλά και τέσσερις μήνες πριν την έναρξη της εμπορικής της διάθεσης στις κατά τόπου αγορές ανά τον κόσμο, η Mercedes δίνει στη δημοσιότητα σήμερα περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες της νέας, αμιγώς ηλεκτροκίνητης EQS – με άλλα λόγια, της ηλεκτρικής παραλλαγής της νέας S-Class.
Αν μη τι άλλο, η νέα Mercedes EQS σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την Mercedes. Και μαζί με αυτή το ντεμπούτο μιας ολοκαίνουργιας γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το… στρατόπεδο της Στουτγάρδης που θα εξασφαλίζουν εντυπωσιακές επιδόσεις αλλά και αυτονομία με μία πλήρη φόρτιση της μπαταριάς που φτάνει για την περίσταση έως και τα 770 χλμ., σύμφωνα με τις μετρήσεις των Γερμανών βάσει του πρωτοκόλλου WLTP.
Όπως ανακοινώνουν οι ιθύνοντες της εταιρείας, η νέα EQS θα είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις. Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη από αυτές θα είναι η EQS 450+, η οποία θα παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα – η δεύτερη είναι η EQS 580 4Matic, η οποία θα διαθέτει έναν επιπλέον που βρίσκει θέση στον εμπρός άξονα. Στην πρώτη περίπτωση η μέγιστη ισχύς φτάνει στους 333 ίππους και στη δεύτερη στους 524 ίππους – οι αντίστοιχες τιμές της μέγιστης ροπής είναι 568 και 855 Nm, ενώ και στις δύο περιπτώσεις η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 210 χλμ./ώρα.
Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes θα είναι διαθέσιμο με μπαταρία με χημεία που περιλαμβάνει τα στοιχεία του νικελίου, του κοβαλτίου και του μαγγανίου σε αναλογία 8:1:1 και ωφέλιμη χωρητικότητα 90 και 107,8 kWh για τις εκδόσεις με πίσω κίνηση και τετρακίνηση, αντίστοιχα. Όπως ανακοινώνει η εταιρεία, αμφότερες υιοθετούν ένα πρωτοποριακό σύστημα ψύξης με τη μέγιστη ισχύ φόρτισης σε ταχυφορτιστή να φτάνει τα 200 kW, ενώ την ίδια ώρα και οι δύο εκδοχές της καλύπτονται από 10ετή εγγύηση ή εναλλακτικά για 250.000 χλμ. χρήσης του οχήματος. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι σε όλες τις περιπτώσεις και εκδόσεις, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τον βαθμό ανάκτησης της ενέργειας σε τρία στάδια μέσω των paddles που βρίσκονται στο τιμόνι – η μέγιστη ισχύς που μπορεί να ανακτηθεί είναι 290 kW.
Η νέα Mercedes EQS έχει ενσωματωμένο φορτιστή AC 22 kW, και σύμφωνα με τους προκαταρτικούς υπολογισμούς του εργοστασίου σε ταχυφορτιστή DC μπορεί να ανακτηθεί ενέργεια ικανή για την κάλυψη 300 χλμ. σε χρόνο μόλις 15 λεπτών. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του νέες λειτουργίες φόρτισης, όπως είναι οι Green Charging (φόρτιση μέσω του Mercedes me Charge από σταθμούς που τροφοδοτούνται από ανανεώσιμες πηγές), Plug ;amp; Charge (φόρτιση και αυτόματη πληρωμή του κόστους ενέργειας), Eco Charging (η μπαταρία φορτίζεται με μειωμένο ρυθμό προκειμένου να προληφθεί η γήρανσή της) και Charge Interruption (ο πελάτης μπορεί να αναστείλει τη διαδικασία φόρτισης όποτε το επιθυμεί).
Σημείο αναφοράς γιατο πρώτο από τα έξι στο σύνολο νέα EVs που σκοπεύει να παρουσιάζει το γερμανικό εργοστάσιο έως και το 2022είναι οι σμιλευμένες εξωτερικές επιφάνειες του πολυτελούς σεντάν, οι οποίες του εξασφαλίζουν έναν αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας που αγγίζει στο πρόγραμμα Sport, σε συνδυασμό με 19άρες ζάντες, την εντυπωσιακή τιμή 0,20 (σ.σ. διαθέσιμες είναι επίσης ζάντες με διάμετρο 20 και 21 ιντσών). Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, ο υπολογισμός του ως άνω συντελεστή έγινε στην προηγμένη αεροδυναμική σήραγγα της εταιρείας που βρίσκεται στο Sindelfingen της Γερμανίας χαρίζοντας ύστερα από ατέλειωτες ώρες δουλειάςστο νέο ηλεκτρικό μοντέλο της οικογένειας EQ«μια επίδοση καλύτερη σε σχέση με όλους τους ανταγωνιστές του με ηλεκτροκινητήρα ή κινητήρα εσωτερικής καύσης».
Θυμίζουμε ότι η Tesla έχει δηλώσει ότι το πρόσφατα ανανεωμένο Model S προτάσσει έναν συντελεστή οπισθέλκουσας με τιμή 0,208, ενώ η αντίστοιχη τιμή για το νέο Lucid Air είναι 0,21. Χάρη σε αυτή την επίδοση, η νέα και 100% ηλεκτρική EQS καθίσταται ως το πλέον αεροδυναμικό μοντέλο παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η Mercedes – θυμίζουμε ότι το προηγούμενο ρεκόρ με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,22 ανήκει στηνέα S-Classn και στην 4θυρη έκδοση A-Class.
Από εκεί και πέρα, η νέα EQS είναι το πρώτο μοντέλο της γερμανικής φίρμας που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα EVA, η οποία είναι εξελιγμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα – σε αυτή θα βασίζονται επίσης οι νέες EQE, EQE SUV και EQS SUV. Η νέα αυτή πλατφόρμα υιοθετεί μια αρχιτεκτονική τύπου skateboard, η οποία δίνει τη δυνατότητα διαμόρφωσης μιας σιλουέτας με «προωθημένες» τις κολώνες Α και κοντύτερο εμπρός καπό και πορτ μπαγκάζ, ενώ εξίσου χαρακτηριστική είναι και η κυρτή οροφή, που σε συνδυασμό με τους μικρού μήκους προβόλους χαρίζουν μια οπτική αίσθηση κουπέ αυτοκινήτου.
Την ίδια στιγμή, το εμπρός μέρος είναι ιδιαίτερα χαμηλό (σ.σ.: εδώ σήμα κατατεθέν είναι η κλειστή μάσκα και η μετωπική επιφάνεια των μόλις 2,51 τ.μ.), ενώ προσοχή έχει δοθεί και στις άκρες του προκειμένου να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η μετωπική επιφάνεια του αυτοκινήτου. Εδώ, το «παρών» δίνουν οι χαρακτηριστικές «θυρίδες» οι οποίες ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης της ηλεκτρικής μονάδας και του συστήματος πέδησης, ενώ αξιοσημείωτο είναι και το… σφραγισμένο καπό, το οποίο μπορεί να ανοιχθεί μόνο από το επίσημο δίκτυο επισκευαστών της εταιρείας(!). Τέλος, στο πλάι σημείο αναφοράς, πέραν της fastback ουράς, είναι οι frameless πόρτες και τα πέντε, σε κάθε πλευρά, ανεξάρτητα κρύσταλλα, ενώ στάνταρ είναι και η γυάλινη οροφή δύο τμημάτων.
Από πλευράς μεγέθους, η νέα Mercedes EQS έχει να επιδείξει… σεβαστές επιδόσεις, με το μήκος της να φτάνει τα 5,21 μ., τιμή που είναι οριακά πιο μικρή σε σχέση με την έκδοση long-wheelbase της νέας S-Class. Ακόμα πιο χαρακτηριστικό – και σίγουρα ενδεικτική της νέας αρχιτεκτονικής αλλά και των διαθέσιμων χώρων στην καμπίνα – είναι το μήκος του μεταξονίου, το οποίο ανέρχεται στην καθ’ όλα εντυπωσιακή τιμή των 3,2 μ. Όσο για το συνολικό βάρος του αμαξώματος, παρά το γεγονός ότι η Mercedes δεν ανακοινώνει ακόμα ακριβή στοιχεία, οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για μια επίδοση άνω των 2.500 κιλών.
Στο εσωτερικό η Mercedes «προίκισε» τη νέα EQS με μοναδικά χαρακτηριστικά που έχουν ως σημείο αναφοράς ένανψηφιακό κόσμο με αναρίθμητους αισθητήρες (συνολικά το αυτοκίνητο διαθέτει πάνω από 350!), οθόνες και λογισμικά με χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ένα πηδάλιο παρόμοιο με εκείνο της S-Class, που κοσμείται με απτικά pads στα μπράτσα του. Από εκεί και πέρα, το μάτι κερδίζει η πολύ-οθόνη MBUX Hyperscreen, η οποία είναι προαιρετική και απαρτίζεται από τρεις οθόνες που εδράζονται σε ενιαίοπλαίσιο με συνολικό μήκος 141 εκατοστών. Ο έλεγχος των λειτουργιών τους πραγματοποιείται με την αρωγή μιας 8πύρηνης CPU με μνήμη 24 GB που μπορείασφαλώς να υποστηρίξειover-the-air ενημερώσεις.
Η MBUX Hyperscreen της νέας Mercedes EQS με τεχνολογία OLED αποτελείται με μια κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών εμπρός από τον οδηγό, μια δεύτερη 17,7 σε διάταξη πορτραίτου στην κεντρική κονσόλα και μία τρίτη με διαγώνιο 12,3 ίντσες εμπρός από τον συνοδηγό. Από εκεί και πέρα, το σύστημα αναγνώρισης προσώπου με κάμερες στην κεντρική οθόνη χρησιμοποιείται για ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών άνεσης και υποβοήθησης της οδήγησης, όπως βιομετρικό έλεγχο ταυτότητας, προειδοποίηση κόπωσης και απόσπασης της προσοχής του οδηγού και ρύθμιση των εξωτερικών καθρεπτών στην προκαθορισμένη θέση. Για την ενημέρωση και ψυχαγωγία των πίσω επιβατών, η Mercedes έχει εγκαταστήσει στις πλάτες των καθισμάτων δύο οθόνες 11,6 ιντσών.
Άλλα προηγμένα χαρακτηριστικά της καμπίνας είναι το high-end ηχοσύστημα της Burmester που αποτελείται από 15 ηχεία με ισχύ 710 W, το σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα που εισέρχεται στο εσωτερικό, το οποίο αποτελεί μέρος της σουίτας συστημάτων Energizing Air Control System, αλλά και τα τέσσερα… ακουστικά προγράμματα, τα οποία φέρουν τις ονομασίες Silent, Silver Waves, Vivid Flux και Roaring Pulse, με το τελευταίο να αναπαραγάγει τον ήχο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.