H Porsche Mission X είναι το ηλεκτρικό hypercar του μέλλοντος
H νέα, ηλεκτρική Porsche Mission X ήρθε για να γιορτάσει με τον καλύτερο τρόπο τα 75 χρόνια σπορ δημιουργιών του Γερμανού κατασκευαστή θυμίζοντας… κάτι από Le Mans.
Παρακολουθείστε πιο κάτω: 40 νίκες Verstappen και 100 χρόνια Le Mans 24hrs! | Speedzone Podcast EP32
Η Porsche κάνει σήμερα την έκπληξη παρουσιάζοντας την Mission X, ένα ενδιαφέρον πρωτότυπο, με αμιγή ηλεκτροκίνηση, το οποίο φωτογραφίζει ένα μελλοντικό hypercar που αποτελεί τη φυσική θα έλεγε κανείς συνέχεια των «959», Carrera GT και 918 Spyder.
Η σμιλεμένη μορφή και οι μυώδεις γραμμές της Mission X καταδεικνύουν ότι τα hypercars δεν χρειάζεται να είναι επιθετικά. Το χαμηλωμένο αμάξωμα, το οποίο έχει ύψος λιγότερο από 1,2 μέτρα και μεταξόνιο 2,73 μ., είναι φινιρισμένο για την περίσταση στο ειδικά εξελιγμένο χρώμα Rocket Metallic. Οι δε τροχοί (20 και 21 ιντσών) διαθέτουν περίτεχνες λεπτομέρειες, με τους πίσω να κοσμούνται με διαφανείς «λεπίδες», οι οποίες είναι σχεδιασμένες σαν τουρμπίνες, με στόχο την καλύτερη δυνατή ψύξη των φρένων.
Ένας ελαφρύς γυάλινος θόλος από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα καλύπτει και τους δύο επιβάτες, ενώ οι πόρτες που ανοίγουν προς το εμπρός και προς τα πάνω, ακριβώς όπως εκείνες των πρωτοτύπων στο Le Mans, συνδέονται με την κολόνα Α και την οροφή – αυτός ο τύπος πόρτας χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν στη θρυλική Porsche 917. Ένα άλλο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η κατακόρυφη μορφή της βάσης των προβολέων, η οποία αντλεί την έμπνευση από εμβληματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα όπως οι Porsche 906 και 908.
Από εκεί και πέρα, μια μονάδα φωτός πλήρους μήκους που φαίνεται να αιωρείται χαρακτηρίζει το πίσω μέρος της Mission X. Τα διαφανή, φωτιζόμενα γράμματα της Porsche είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει, με το σμιλευμένο πίσω φως να αναδύεται, σαν να αιωρείται στον αέρα, μέσα από μια μοντέρνα δομή στήριξης και εκτείνεται σε όλο το πλάτος του οχήματος σε τέσσερα τμήματα.
Στα ενδότερα της Mission X
Στο ασύμμετρο εσωτερικό της Mission X τα δύο καθίσματα έχουν διαφορετικό χρώμα, ενώ πέρα από τον «κορμό» των καθισμάτων από CFRP και τις ζώνες ασφαλείας έξι σημείων που είναι ενσωματωμένες στο μονοκόκ, περαιτέρω αναφορές στον μηχανοκίνητο αθλητισμό περιλαμβάνουν το «ανοιχτό» τιμόνι, το οποίο διαθέτει διακόπτες λειτουργίας και χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό βρίσκεται στην πλευρά του συνοδηγού. Εδώ, οι ιθύνοντες της Porsche ενσωμάτωσαν στον πίνακα οργάνων μια προηγμένη μονάδα χρονομέτρησης – με αναλογική και ψηφιακή οθόνη – με την αρωγή της Porsche Design.
Mission X: Στόχος η απόλυτη επίδοση στο Nurburgring
Στόχος της Porsche, εφόσον η Mission X πάρει τελικά το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής, είναι να σημειώσει τον ταχύτερο στην κατηγορία των αυτοκινήτων παραγωγής στην «Πράσινη Κόλαση» του Nurburgring. Ένας ακόμα στόχος για τους Γερανούς είναι η επίτευξη μιας αναλογίας κιλών/ίππο που θα έχει την τιμή «1».
Από εκεί και πέρα, χάρη στο ειδικά σχεδιασμένο αμάξωμα μήκους 4,5 μ., η Mission X προβλέπεται να αναπτύσσει έως και διπλάσια κάθετη δύναμη σε σχέση με την τρέχουσα 911 GT3 RS.
Επιπρόσθετα, χάρη στο ηλεκτρικό κύκλωμα των 900V, η κεντρικά τοποθετημένη μπαταρία (βλ. πίσω από τα καθίσματα) θα είναι σε θέση να φορτίσει περίπου δύο φορές πιο γρήγορα από εκείνη της Taycan Turbo S.
Παρακολουθείστε πιο κάτω: 40 νίκες Verstappen και 100 χρόνια Le Mans 24hrs! | Speedzone Podcast EP32