Αυτός είναι ο λόγος που δεν θα εισαχθεί το βενζινοκίνητο Jeep Avenger
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του Jeep Avenger, ο Eric Laforge, Head of Jeep Brand Enlarged Europe Stellantis Group, μας εξήγησε γιατί στις περισσότερες χώρες θα διατίθεται μόνο η ηλεκτρική έκδοση.
Με μήκος 4,08 μ., όσο δηλαδή ενός τυπικού σουπερμίνι, το Jeep Avenger αποτελεί το μικρότερο μοντέλο της εταιρείας, στοχεύοντας στο κάτω άκρο της κατηγορίας των B–SUV, όταν στο άνω τμήμα συναντάμε το ήδη επιτυχημένο και κατά 17 εκ. μακρύτερο Renegade.
Παρ’ ότι το Avenger θα περάσει τον περισσότερο χρόνο του εξυπηρετώντας τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης των ιδιοκτητών του, εντούτοις η εταιρεία δεν το θεωρεί ένα αυτοκίνητο πόλης, για αυτό και το προίκισε με όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να εξασφαλίσουν μια απροβλημάτιστη κίνηση εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Με μια εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος (20,9 εκ.), μικρούς προβόλους και αυξημένες γωνίες προσέγγισης (20 μοίρες), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο) και μεγάλους τροχούς 16 έως 18 ιντσών (όπως αυτοί της αρχικής έκδοσης), το Avenger θα κατέβει με άνεση στον κακοτράχαλο δρόμο που οδηγεί σε μια ερημική παραλία – ε, ας μην το κρύψουμε άλλωστε, εν Ελλάδι ενίοτε θα σκαρφαλώσει χωρίς άγχος και σε κάποιο πεζοδρόμιο. Επιπλέον, οι τροχοί του Jeep Avenger διαθέτουν μεγάλες διαδρομές, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στην ποιότητα κύλισης.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως το Avenger είναι το πρώτο προσθιοκίνητο Jeep που εφοδιάζεται με το σύστημα Hill Descent Control και το Selec-Terrain, το οποίο διαθέτει μια ποικιλία προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Snow, Mud και Sand). Έτσι, η πλούσια ροπή του ηλεκτροκινητήρα συνδυάζεται ιδανικά με τον έλεγχο της πρόσφυσης, ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση του δρόμου.
Ποιον ενδιαφέρει η εκτός δρόμου οδήγηση;
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του αυτοκινήτου στην Ισπανία, ρωτήσαμε τον Eric Laforge, Head of Jeep Brand Enlarged Europe Stellantis Group κατά πόσο έχει νόημα να συνεχίζει η Jeep να επικοινωνεί το σκληροπυρηνικό off–road DNA της όταν σε πολλές χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης απαγορεύεται να πατήσεις σε χωμάτινους δρόμους.
“Είναι βέβαιο πως τις δυνατότητες των Jeep δεν πρόκειται να τις αξιοποιήσει το 100% των κατόχων τους”, μας είπε. “Όμως υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται για κάτι τέτοιο, και το πρώτο αυτοκίνητο που έρχεται στο μυαλό τους είναι ένα Jeep, γιατί είναι η εταιρεία που εφηύρε την εκτός δρόμου οδήγηση. Για αυτόν το λόγο δεν πρόκειται να υπάρξει μοντέλο μας που δε θα είναι ικανό να κινηθεί εκτός δρόμου.
Ακόμα και αν το 80% των οδηγών δεν προτίθεται να πατήσει στο χώμα, εντούτοις θέλουν να έχουν αυτήν τη δυνατότητα, σε περίπτωση που κάποια στιγμή θα τους χρειαστεί. Εκτός των άλλων, οι εκτός δρόμου δυνατότητες των Jeep προσφέρουν στους ιδιοκτήτες τους την αίσθηση ότι το αυτοκίνητό τους είναι στιβαρό. Τέλος, η οδήγηση ενός Jeep δίνει την αίσθηση στον κάτοχό του ότι οδηγεί κάτι πραγματικά ξεχωριστό”.
Jeep Avenger: Freedom is electric
Αυτό είναι το σύνθημα της εταιρείας, που σπεύδει να περάσει στη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή, της οποίας προπομπό αποτελούν τόσο οι υβριδικές εκδόσεις της υφιστάμενης γκάμας όσο και η έλευση του αμιγώς ηλεκτρικού Avenger.
Το Avenger βασίζεται σε μια τροποποιημένη πλατφόρμα της Stellantis, στην οποία έχει τοποθετηθεί κάτω από το κάθισμα των εμπρός και των πίσω επιβατών μία νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh. Αυτή μπορεί να φορτιστεί σε συνεχές ρεύμα (ταχυφόρτιση) με ισχύ έως 100 kW, ανακτώντας έτσι 30 χιλιόμετρα αυτονομίας μέσα σε 3 λεπτά της ώρας.
Επίσης, θα χρειαστούν 24 λεπτά ώστε το επίπεδο φόρτισης μπαταρίας να ανέβει από το 20% στο 80%. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα η ισχύς του on-board φορτιστή είναι 11 kW, οπότε μία πλήρης φόρτιση (0%-100%) διαρκεί 5,5 ώρες. Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ένα ηλεκτρικό σύστημα 400V με απόδοση 156 ίππους και μέγιστη ροπή 260 Nm. Το ηλεκτρικό αυτό σύστημα διαθέτει ονομαστική αυτονομία 390-395 χλμ. στον συνδυαστικό κύκλο και 553-573 χλμ. σε αστικές συνθήκες.
Αυτό που ξαφνιάζει πολλούς είναι το γεγονός ότι το Avenger θα διατίθεται και σε θερμική έκδοση, στην οποία δεν θα έχουν πρόσβαση οι περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές, κάτι το οποίο ισχύει επίσης και για τη χώρα μας. Αρχικά ανακοινώθηκε πως η διάθεση της βενζινοκίνητης έκδοσης θα αφορούσε μόνο την αγορά της Ιταλίας, ενώ στη συγκεκριμένη εξαίρεση προστέθηκαν οι αγορές της Ισπανίας και της Πολωνίας.
“Γιατί δεν το προσφέρετε σε όλες τις αγορές;”, ρωτήσαμε τον Eric Laforge – ένα εύλογο ερώτημα καθώς μια τέτοια επιλογή αναμφίβολα θα έφερνε περισσότερες πωλήσεις. Αναρωτηθήκαμε μήπως η συγκεκριμένη πολιτική έχει να κάνει με τους στόχους της εταιρείας για το CO2;
“Η αγορά της Ιταλίας αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση”, μας απάντησε ο Eric Laforge, “γιατί εκεί έχουμε ένα πολύ μεγάλο μερίδιο, όμως εξαιτίας της έλλειψης υποδομών φόρτισης θα ήταν μεγάλο ρίσκο να λανσάρουμε το μοντέλο αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Εντούτοις, στις υπόλοιπες αγορές, είναι μια καλή ευκαιρία να επαναλανσάρουμε τη μάρκα. Και αυτό γιατί η Jeep θεωρείται από πολλούς ότι εκπροσωπεί την αμερικάνικη φιλοσοφία για την αυτοκίνηση με βενζινοβόρους και ρυπογόνους V8, παρ’ ότι δεν είναι αυτή η σημερινή πραγματικότητα. Λανσάραμε ήδη τα plug–in υβριδικά μοντέλα μας και το 4xe, όμως πλέον είναι η ώρα να κάνουμε το μεγάλο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση πριν μεγαλώσει κι άλλο η μάρκα, γιατί τότε η συγκεκριμένη μετάβαση θα είναι πολύ πιο δύσκολη”.
ΙΣΧΥΣ: 156 ίπποι >ΡΟΠΗ: 260 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 54 kWh> ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.080x1.780x1.530 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.560 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 355 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.500 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 χλμ./ώρα >AYTONOMIA: 390-395 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0%-100% (AC): 5,5 ώρες (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 0%-80% (DC): 24 λεπτά (100 kW)