Το νέο Citroen C5 θα είναι ηλεκτρικό – Που θα κατασκευάζεται
Το Citroen C5 θα αντικατασταθεί από ένα νέο SUV το 2025 που θα μπαίνει στην πρίζα.
Σημαντικές επενδύσεις ύψους 160 εκατομμύριων ευρώ θα πραγματοποιήσει η Stellantis για λογαριασμό της Citroen προκειμένου να προετοιμάσει το εργοστάσιό της στη Ρεν, στη δυτική Γαλλία, για την κατασκευή του επόμενου συμπαγούς SUV μοντέλου της τελευταίας, το οποίο θα πωλείται ως επί το πλείστον ως πλήρως ηλεκτρικό όχημα όταν λανσαριστεί το 2025, Και αυτό δεν είναι κάτι που το λέμε εμείς, αλλά ο ίδιος ο κατασκευαστής του.
Η Stellantis θα χρησιμοποιήσει την επένδυση για να δημιουργήσει μια μονάδα συναρμολόγησης μπαταριών καθώς και μια δεύτερη που θα εξειδικεύεται στη χύτευση με έγχυση πλαστικού. Από εκεί και πέρα, όσον αφορά το ηλεκτρικό Citroen C5, η Stellantis ξεκαθάρισε ότι θα βασίζεται στη μελλοντική πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου.
Το αυτοκίνητο, με την κωδική ονομασία CR3, θα διαδεχθεί το τρέχον C5 Aircross, το οποίο προσφέρει αυτή τη στιγμή βενζινοκίνητα, ντίζελ και plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα – και λίαν συντόμως υβριδικά. Η απόφαση της Stellantis να προσφέρει το νέο C5 σε ηλεκτρική έκδοση εντάσσεται στα γενικότερα σχέδια του ομίλου να πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη έως το 2030.
Ερωτηθείς εάν το νέο e-SUV της Citroen θα είναι διαθέσιμο και σε άλλες εκδόσεις, ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis, είπε: «Καταρχήν, όχι». Ωστόσο, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, πλατφόρμα STLA Medium θα μπορεί να υποστηρίξει συστήματα κίνησης με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το εργοστάσιο της Citroen στη Ρεν
Το εργοστάσιο στη γαλλική πόλη αυτή τη στιγμή κατασκευάζει το Citroen C5 Aircross και το Peugeot 5008, με τα δύο αυτά μοντέλα να μπαίνουν στην παραγωγή το 2017. Σε αντίθεση με το C5 Aircross που διατίθεται ως plug-in υβριδικό, το 5008 δεν διαθέτει ηλεκτροκίνητες επιλογές.
Οι εγκαταστάσεις στη Ρεν της Γαλλίας χρονολογούνται από το 1960, όταν τέθηκε σε λειτουργία από τη Citroen. Τα μοντέλα της Peugeot προστέθηκαν στην κατασκευαστική δυναμική της μονάδας τη δεκαετία του 2000, συμπεριλαμβανομένων των 407, 508 και 5008, τα οποία μπήκαν στην παραγωγή το 2017. Η ετήσια παραγωγική δυναμική της μονάδας ανέρχεται περίπου σε 100.000 οχήματα, ενώ στο σύνολο των εγκαταστάσεών της απασχολούνται αυτή τη στιγμή 2.300 εργαζόμενοι.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Stellantis, η μονάδα στη Ρεν παρήγαγε το 2022 περί τα νέα 73.000 οχήματα.