Alfa Romeo Giulia: Με σεβασμό
Πόσο ορατές είναι οι παρεμβάσεις στην ανανεωμένη Alfa Romeo; Δοκιμάζουμε την Giulia 2.0 AT των 280 ίππων και ο Σ.Χ. σχολιάζει.
Η Giulia δε διεκδικεί το σεβασμό ως μια σύγχρονη Alfa Romeo με πίσω κίνηση, αλλά τον έχει κερδίσει αντικειμενικά· με στοιχεία που ξεπερνούν την προσωπικότητά της. Εδώ το στυλ συναντά επιτέλους την ποιότητα, με επιδόσεις και συμπεριφορά που διαμορφώνουν χαρακτήρα, σφραγίζοντας δύο διαδρομές· το παρελθόν και το μέλλον, με τους Ιταλούς να υπενθυμίζουν το τι μπορούν, προσθέτοντας συγχρόνως ιδιαίτερα ανταγωνιστικά στοιχεία.
Να εντοπίσουμε όμως τις διαφορές τής μέχρι χθες αντίστοιχης Veloce με τη δική μας· την Competizione, σε χρώμα Moonlight Grey matt, με τις κόκκινες δαγκάνες φρένων να σε προκαλούν να πιέσεις αγνοώντας το βάρος και αξιοποιώντας την ενεργή ανάρτηση Alfa Active Suspension. Η εικόνα εσωτερικά, με τις δερμάτινες επενδύσεις, δίνει τον sport αέρα που της ταιριάζει.
Για την Giulia του 2023, αναλυτικά:
Σχεδίαση
Εφαρμόζοντας τη νέα φωτεινή υπογραφή της Alfa Romeo, όπως αυτή καθιερώθηκε με την Tonale, η Giulia αποκτά ακόμα πιο σύγχρονη εμφάνιση. Το νέο «Trilobo», η σύνθεση δηλαδή της χαρακτηριστικής τριγωνικής μάσκας («Scudetto») και των εκατέρωθεν αεραγωγών, προσφέρει ένα πιο επιθετικό ρύγχος. Εκτός από την ξεχωριστή αισθητική, τα νέα «3+3» φωτιστικά σώματα Full-LED Adaptive Matrix προσφέρουν και αναβαθμισμένη απόδοση, χάρη στο αυτόματο σύστημα προσαρμογής, που ρυθμίζει τη δέσμη φωτισμού σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις οδηγικές συνθήκες. Την ίδια στιγμή, είναι και πιο αποδοτικά, με μικρότερη κατανάλωση ενέργειας, και πιο άνετα για τα μάτια του οδηγού.
Εσωτερικό
Τεχνολογική αναβάθμιση και στο εσωτερικό, όπου ο νέος ψηφιακός και πλήρως διαμορφώσιμος πίνακας «cannocchiale» των 12,3 ιντσών συνδυάζεται με μια σειρά τεχνολογιών, όπως είναι οι υπηρεσίες «Alfa Connect Services», με δυνατότητα αναβαθμίσεων μέσω διαδικτύου (Over the Air), ενώ προσφέρουν και λειτουργίες που επιτρέπουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου (φώτα, κλειδαριές, κατάσταση συστημάτων κ.ά.) από απόσταση μέσω κινητού τηλεφώνου. Αντίστοιχα, η τεχνολογία NFT είναι πλέον διαθέσιμη και στη νέα Giulia, προσφέροντας ένα αδιάβλητο πιστοποιητικό του ιστορικού του αυτοκινήτου.
Με την Competizione
Ως αίσθηση, έχεις την εντύπωση ότι ζεις την Τέλεια Διαδρομή της καθημερινότητας, που σε οδηγεί στην πίστα όπου σε περιμένει η σύγχρονη GTAm για την ειδική διαδρομή. Italian Job, λοιπόν, και ας μείνουμε προσγειωμένοι χωρίς φτερούγα, αναλύοντας τα καλούδια για την ασφάλειά μας. Η νέα Giulia διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό της μια πλήρη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), όπως σύστημα cruise control, lane assist και αυτόματου φρεναρίσματος.
Ουσία
Στην περίπτωσή μας η Giulia Competizione διαθέτει τον 2λιτρο turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 280 ίππων που μεταφέρει την ισχύ του και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος Q4. Το σύστημα μπορεί σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στους εμπρός τροχούς, ενώ η σχεδίασή του, εκτός από το χαμηλό βάρος, επιτρέπει ακόμα και την απαιτητική χρήση σε πίστα, χωρίς την ανάγκη ειδικού κυκλώματος ψύξης.
Το 8άρι
Με τα paddles στο τιμόνι, που ανταποκρίνονται στη σκέψη σου και στην κυριολεξία την οδηγείς, σε συνδυασμό με την τέλεια θέση οδήγησης, ακόμα και για τον παραμορφωμένο, όπως είναι ο υπογράφων. Είναι θηλυκό, όπως άλλωστε όλες οι Alfa, που εξαφανίζεις τα ελαττώματά τους με άλλοθι την ιστορία και τη μοναδική αίσθηση των ιδρυτικών εκδόσεων. Ό,τι δεν προκύπτει στην περίπτωση της Giulia, αφού είναι τέλεια και σε αντικειμενικές μετρήσεις.
Με εξαιρετική ισορροπία, όπου οι αναλογίες παίζουν το ρόλο τους – και αν αυτά είναι γνωστά, οι Ιταλοί ξαναδιδάσκουν, ξεπερνώντας αυτήν τη φορά εταίρους τους και ανταγωνιστές τους με βαριά ονόματα.
Εδώ το στυλ απέκτησε ποιότητα από την αρχική, το 2017, όταν αδικήθηκε κατάφωρα στο COTY, και σήμερα, με ένα απέριττο tuning που δεν καταγράφεται, αγκάλιασαν το τέλειο. Με τροχούς 19 ιντσών και 35άρια ελαστικά, οργώνεις ανέμελα και αποφασιστικά την πόλη, αξιοποιώντας την τεχνολογία αιχμής εκτός, όπου της ταιριάζει. Ο διάβολος παραμένει στο κορμί της, αλλά εκφράζεται με τον ήπιο-φιλικό και τον sport τρόπο, συνδυασμό που μόνο σε Audi RS θα βρεις· όταν με την Alfa είσαι στην αρχή των εκδόσεων, με τη φαρέτρα στο Μπαλόκο να περιέχει και QV και GTAm υπεράνω ανανέωσης.
Άλλωστε, δίπλα στην Competizione σε σεντάν, μπορεί να σταθεί μόνο η Cupra σε Formentor, το περίπου SUV με τους 306 ίππους. Με την Alfa να απαντάει με παιχνίδι υπερστροφής στην ισπανική ουδετερότητα, που δεν ξεφεύγει από τη γερμανική φιλοσοφία με τα αυστηρά στάνταρντ συμπεριφοράς. Η BMW συνήθως τα ξεπερνάει, έχοντας πλέον σύμμαχο τη σύγχρονη «Μερκ» με τις φρέσκιες ιδέες. Μένει η αισθητική, και εδώ δεν προκύπτει συναγωνισμός, όπως και αν αναλύσεις τις επιλογές κάθε σχεδιαστικής σχολής.
Ποιος να συγκριθεί μαζί της;
Σύγκριση δεν προκύπτει από οποιοδήποτε σεντάν, και το ερώτημα αφορά το τι είναι διαθέσιμο σε επίπεδο SUV, με γεγονός πως η Stelvio έχει δύσκολο δρόμο να διαβεί. Σε μια κατηγορία που δεν είναι της Alfa, και όλοι οι premium έχουν την καλή τους πρόταση.
Γεγονός πως η Giulia εξελίσσεται σε θρύλo, ως η καλύτερη Alfa όλων των εποχών, αποστασιοποιημένη από τα «ναι μεν αλλά» των προγόνων της. Όντας και ποιοτική, με την υπεραξία της να εκτοξεύεται, αφού δε θα πνιγεί, αλλά θα διακριθεί σε σχέση με τις ηλεκτρικές Alfa, που έρχονται για να πληγώσουν το DNA της.
Τα σέβη μας στον Ιταλό, που αντιστέκεται και ανανεώνει με μαεστρία το τέλειο, στο δρόμο του για το τελειότερο._ Σ. Χ.
Alfa Romeo Giulia 2.0 AT 280 HP Q4
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ 4κύλινδρος turbo >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.995 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 280 ίπποι/5.250 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 400 Nm 2.250 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Διπλά ψαλίδια >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.643×1.860×1.450 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.820 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 480 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.605 κιλά >0- 100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 240 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 11,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 177 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 49.900 ευρώ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ