Τελεσίγραφο και από τη Γαλλία για το Euro 7
Πλέον, δεν είναι μόνο οι αυτοκινητοβιομήχανος αλλά και οι κυβερνήσεις μεγάλων και οικονομικά ισχυρών χωρών της Ευρώπης που αμφισβητούν ευθέως τις αυστηρότητες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων που εισάγει το Euro 7.
Το Euro 7 έχει εγείρει έντονες ανησυχίες στους κόλπους της Ευρώπης με δεδομένο ότι οι αυστηρότερες προδιαγραφές που φέρνει μαζί του θα αναγκάσουν τους κατασκευαστές να επενδύσουν υψηλά κεφάλαια για την εξέλιξη των θερμικών κινητήρων επόμενης γενιάς, χωρίς ωστόσο μια τέτοια κίνηση να εξασφαλίσει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη. Συν ότι θα επιφέρει σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων που θα αντικατοπτρίζουν το επιπλέον κόστος εξέλιξης.
Σήμερα, τη… σκυτάλη αμφισβήτησης της νόρμας Euro 7, παρέλαβε όχι κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά ο Υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Bruno Le Maire, ο οποίος «συμπορεύτηκε» με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εκκλήσεις τους προς την Ευρωπαϊκή Ένωση να αποσύρει τον επερχόμενο κανονισμό Euro 7 που θα επιβαρύνει σημαντικά στο κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Διαβάστε επίσης: Πως το Euro 7 ωφελεί τους Κινέζους κατασκευαστές
Το Euro 7, που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από το 2025, θα επιβαρύνει μια βιομηχανία που ήδη αγωνίζεται να κάνει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δήλωσε χθες ο Bruno Le Maire κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του εργοστασίου κατασκευής μπαταριών της Automotive Cells Company.
Με τη σειρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes, Ola Kallenius, στην ίδια εκδήλωση, είπε ότι ο επερχόμενος κανονισμός Euro 7, ενώ θα αναγκάζει τις εταιρείες να δαπανούν υψηλά κεφάλαια, δεν θα έχει μεγάλη διαφορά για το περιβάλλον.
«Ίσως θα ήταν καλύτερα να ξεχάσουμε το πρότυπο Euro 7, το οποίο θα προσθέσει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων άχρηστες επενδύσεις», είπε ο Bruno Le Maire.
Ο Γάλλος υπουργός επεσήμανε επίσης ότι ούτε η Κίνα ούτε και οι ΗΠΑ επιβάλλουν κάποια παρόμοια νόρμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες τους.
«Πρέπει να επενδύσουμε στις τεχνολογίες του αύριο, όχι στις παλιές», τόνισε ο Bruno Le Maire.
Πριν λίγες μέρες, οκτώ κράτη της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, ζήτησαν από την ΕΕ να καταργήσει τα νέα όρια καθώς αποσπούν την προσοχή από τον στόχο της απαγόρευσης πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2035.
«Ας μην διαθέσουμε το δυσεύρετα κεφάλαια που έχουμε σε πράγματα που δεν θα αποφέρουν σημαντικό αποτέλεσμα – και εδώ μιλάω για το οικολογικό αποτέλεσμα», είπε ο Ola Kallenius σε συνέντευξή του στη βόρεια Γαλλία στο περιθώριο των εγκαινίων του εργοστασίου της ACC.