Οι αντίπαλοι της Ford δεν είναι η Toyota και η GM αλλά οι Κινέζοι
Στον αγώνα δρόμου που εκτυλίσσεται για την επικράτηση στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας, η Ford προκρίνει τους Κινέζους κατασκευαστές ως τους βασικούς της αντιπάλους στην παγκόσμια αρένα.
Η μάχη για την επικράτηση στην ηλεκτροκίνηση σε παγκόσμιο επίπεδο ανατρέπει τις ισχύουσες ισορροπίες δυνάμεων ανάμεσα στους κατασκευαστές. Αυτό τουλάχιστον καταδεικνύουν οι πρόσφατες δηλώσεις του CEO της Ford, ο οποίος «ονομάτισε» τους Κινέζους κατασκευαστές ως τους βασικούς αντιπάλους της μπλε οβάλ εταιρείας και όχι παραδοσιακές μάρκες όπως η Toyota και η GM.
«Βλέπουμε τους Κινέζους ως τους κύριους ανταγωνιστές, όχι την GM ή την Toyota», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Jim Farley. Και προσέθεσε: «Οι Κινέζοι θα είναι η κινητήρια δύναμη».
Επί της ουσίας, ο άνθρωπος που διευθύνει τις τύχες της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο «φωτογράφισε» τις BYD, Geely, Great Wall, Changan και SAIC μεταξύ των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, λέγοντας ότι για να τις κερδίσει, η Ford χρειάζεται πιο χαρακτηριστικό branding ή χαμηλότερο κόστος.
«Αλλά πώς μπορείς να τους κερδίσεις στον τομέα του κόστους όταν η παραγωγή τους είναι πενταπλάσια από τη δική σου; Οι Ευρωπαίοι αφήνουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να μπουν στην αγορά – έτσι τώρα πωλούν περισσότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη».
Η Ford έχει δηλώσει ότι θα επενδύσει 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή ενός εργοστασίου μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στο Μίσιγκαν των ΗΠΑ χρησιμοποιώντας όμως τεχνολογία από τον την κινεζική CATL.
Την ίδια στιγμή, η Ford μειώνει το κόστος στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις της μειώνονται από το 2016, αναδιαρθρώνοντας τις δραστηριότητές της για να μετατρέψει μία από τις κοινοπραξίες της σε κόμβο εξαγωγών για επαγγελματικά ηλεκτρικά οχήματα και οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης χαμηλού κόστους.
Το γεγονός πάντως ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές διαδραματίζουν ήδη πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια… ηλεκτρική αρένα έρχεται να επιβεβαιώσει και ο Elon Musk, ο οποίος σε δηλώσεις του είχε πει τον περασμένο Ιανουάριο ότι οι κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες «δουλεύουν πιο σκληρά και δουλεύουν πιο έξυπνα».