Ποιοι ήταν οι πρωταγωνιστές της ευρωπαϊκής αγοράς τον Απρίλιο;
Σε μια αγορά που κατέγραψε αύξηση, το κυρίαρχο μοντέλο τον Απρίλιο στην αγορά της Ευρώπης κατάγεται από τη Ρουμανία, ενώ το best seller ηλεκτρικό για τον μήνα αλλά και συνολικά για το 4μηνο από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.
ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - ΘΡΥΛΟΙ ΤΟΥ MONACO GP & INDY 500
Τον Απρίλιο οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ανήλθαν σε 960.191 μονάδες καταγράφοντας για ένατο συνεχόμενο μήνα αύξηση που ποσοστιαία ανήλθε στο 16%.
Αν μη τι άλλο, τα θετικά αυτά αποτελέσματα οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics που αφορούν στις πωλήσεις σε 28 ευρωπαϊκές αγορές, τα BEV αντιπροσώπευαν το 13% του συνολικού όγκου πωλήσεων στην Ευρώπη – επίδοση που αντιστοιχεί σε αύξηση σχεδόν 3 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2022.
Το VW Group εν τω συνόλο του ηγήθηκε της κούρσας στα BEV με αύξηση των ταξινομήσεων κατά 98% και επίδοση 31.900 μονάδων – υπερδιπλάσιες από τις 14.200 μονάδες που κατέγραψε η Tesla. Η Stellantis ακολούθησε στη δεύτερη θέση, αλλά έχασε έδαφος λόγω της σημαντικά μικρότερης αύξησης των πωλήσεών της στην κατηγορία που περορίστηκε στο μόλις 5%. Η Geely και οι υπόλοιποι κινέζοι κατασκευαστές, κατέγραψαν συνολικά 8.334 και 7.114 ηλεκτρικές πωλήσεις, αντίστοιχα.
Ωστόσο, το best-seller BEV για τον μήνα Απρίλιο ήταν το Tesla Model Y, με περισσότερες από 10.000 πωλήσεις. Στις επόμενες δύο θέσεις της κατάταξης βρέθηκαν τα VW ID.4 και ID.3.
Η Stellantis, το VW Group και η Geely ηγήθηκαν επίσης στις πωλήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV), με τη ζήτηση για αυτά τα οχήματα να παραμένει σταθερή σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά επίπεδα, με συνολικά 71.960 πωλήσεις. Ο ηγέτης εδώ για μια ακόμα φορά ήταν το Kuga PHEV, ακολουθούμενο από τα Volvo XC60 και Lynk&Co 01.
Η πορεία της Κίνας
Τον περασμένο μήνα, τα οχήματα που κατασκευάστηκαν στην Κίνα αντιπροσώπευαν μόλις το 3,4% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων με συνολικά σχεδόν 32.000 μονάδες. Αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει οχήματα που παράγονται από κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα καθώς και οχήματα Ευρωπαίων κατασκευαστών που επίσης παράγονται στην μεγαλύτερη αγορά του πλανήτη, όπως τα BMW iX3, Smart #1, Polestar 2, Dacia Spring και Citroën C5 X.
Η άνοιξη των SUV
Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις των SUV οχημάτων ανήλθαν στην Ευρώπη συνολικά σε λίγο περισσότερες από 492.000 μονάδες αποσπώντας μερίδιο αγοράς 51,3%. Το VW Group, η Stellantis και το Hyundai Motor Grοup (Hyundai-Kia) κυριάρχησαν στην κατηγορία. Στην κατάταξη των μοντέλων SUV οι ηγέτες ήταν τα T-Roc, Toyota Yaris Cross, Dacia Duster, Kia Sportage και Hyundai Tucson.
Το Dacia Sandero οδηγεί την κούρσα
Το Dacia Sandero ήταν ο συνολικός κυρίαρχος της αγοράς στην Ευρώπη τον Απρίλιο, με σχεδόν 18.700 πωλήσεις και αύξηση της εμπορικής του απήχησης κατά 44%. Το μοντέλο της ρουμάνικης εταιρείας ήταν το δημοφιλέεστερο στο Βέλγιο και την Ιρλανδία και το δεύτερο στην Πορτογαλία και την Ισπανία. Η Dacia σημείωσε, επίσης, αύξηση 147% όσον αφορά τις πωλήσεις του Jogger με συνολικά 7.237 μονάδες.
Πιο κάτω στην κατάταξη, το Tesla Model Y κατέλαβε τη 17η θέση με 10.600 μονάδες, διατηρώντας όμως τον άτυπο τίτλου του πιο δημοφιλούς μοντέλου για το 2023.
ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - ΘΡΥΛΟΙ ΤΟΥ MONACO GP & INDY 500