Αυξήσεις σοκ στις τιμές φέρνει το Euro 7
Οι αυξήσεις στις τιμές των νέων αυτοκινήτων μετά την επικείμενη επιβολή του Euro 7 προβλέπονται να είναι 10πλάσιες σε σχέση με τις αναμενόμενες. Ας δούμε με αριθμούς τι σημαίνει αυτό γιατί την τσέπη των καταναλωτών.
Τα πάνω κάτω με σημαντικές επιβαρύνεις στις τιμές των νέων αυτοκινήτων αναμένεται να φέρουν οι προτεινόμενοι από την Ευρωπαϊκή Ένωση κανονισμοί εκπομπών Euro 7.
Το άμεσο κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται έως και 10 φορές υψηλότερο από τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών (ACEA), επικαλούμενη νέα μελέτη.
Πιο συγκεκριμένα, το άμεσο κόστος για τα βενζινοκίνητα επιβατικά και βαν οχήματα, συμπεριλαμβανομένου του κόστους έγκρισης τύπου, επένδυσης και εξοπλισμού, για τη συμμόρφωση με το Euro 7 θα είναι 1.862 ευρώ ανά όχημα, έναντι 184 ευρώ που είναι η εκτίμηση της Κομισιόν, αναφέρει η σχετική μελέτη της εταιρείας συμβούλων Frontier Economics την οποία επιστρατεύει το ACEA.
Η αντίστοιχη επιβάρυνση για ένα πετρελαιοκίνητο φτάνει τα 2.629 ευρώ, με την Κομισίον να αναφέρει στις δικές τις εκτιμήσεις το ποσό των μόλις 446 ευρώ.
Το άμεσο κόστος για τα λεωφορεία και φορτηγά θα είναι κατά μέσο όρο 11.707 ευρώ ανά όχημα, έναντι 2.765 ευρώ την οποία επικαλείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του ACEA Sigrid de Vries. «Ωστόσο, η πρόταση για το Euro 7 δεν είναι ο σωστός τρόπος για να γίνει αυτό, καθώς θα είχε εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο με εξαιρετικά υψηλό κόστος».
Το μάχη προκειμένου να μπει φρένο στις προδιαγραφές Euro 7 δίνουν αυτή τη στιγμή οκτώ χώρες της Ευρωπαϊκή Ένωσης καθώς και οι αυτοκινητοβιομηχανίες, υποστηρίζοντας ότι οι κανονισμοί είναι πολύ δαπανηροί και περιττοί επειδή η βιομηχανία ξοδεύει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ σε ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Την περασμένη εβδομάδα, ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας είπε ότι η χώρα και οι σύμμαχοί της στην ΕΕ «έχουν τους αριθμούς» για να εμποδίσουν τη θέσπιση του Euro 7.
Το Euro 7 είναι προγραμματισμένο να τεθεί σε ισχύ στα μέσα του 2025 για τα αυτοκίνητα και στα μέσα του 2027 για τα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Ο κανονισμός επιδιώκει να αυστηροποιήσει τους κανόνες για επιπλέον ρύπους, πέραν του CO2, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου, καθώς και τις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά.