Citroen C4 X: Οδηγούμε την αυτόματη έκδοση βενζίνης των 130 ίππων
Αν δε σας αρέσουν τα SUV, τότε υπάρχουν crossover όπως το C4 X, το οποίο λες και έχει βαλθεί να ενσωματώσει στοιχεία από όσο το δυνατόν περισσότερες κατηγορίες.
Δείτε εδώ: F1 legends vs DJs - αναμνήσεις από Imola - Villeneuve Pironi ! | Speedzone Podcast EP29
Ίσως να μην υπάρχει άλλο όνομα μοντέλου σαν το C4, που να έχει υποστεί περισσότερες «μεταμφιέσεις» χαρακτήρα στο πέρασμα του χρόνου. Μπορεί ο κωδικός «C4| να πρωτοέκανε την εμφάνισή του πολύ πίσω, στο μακρινό 1928(!), η σύγχρονη περιπέτεια όμως ξεκινάει το 2004, με μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση τόσο στο εσωτερικό της καμπίνας όσο και στην εξωτερική σχεδίαση, και με ριζικά διαφορετική διαμόρφωση του πίσω μέρους μεταξύ 3θυρων και 5θυρων εκδόσεων.
Από το 2010 και μέχρι σήμερα άλλαξαν τόσο πολλά, που αρκεί να θυμηθεί κανείς τους κωδικούς όπως Aircross, Picasso, Space Tourer, Cactus και C-Cross, για να γίνει αντιληπτό πόσα διαφορετικά στοιχεία έχει προσπαθήσει να ενσωματώσει αυτό το μοντέλο της Citroen.
Δεν μπορείς καλά καλά να το προσδιορίσεις σε μία συγκεκριμένη κατηγορία, μιας και το C4 δεν είχε κανένα πρόβλημα να ρίχνει ματιές τόσο προς τα κάτω (βλέπε Cactus) όσο και προς τα πάνω.
Σε ό,τι αφορά αυτό το τελευταίο, δεν έχετε παρά να ρίξετε μία ματιά στο C5 X, που προστέθηκε πρόσφατα στην γκάμα και, με μία παραπλήσια εικόνα στο ρύγχος, αλλά και στο εσωτερικό, θα έλεγε κανείς ότι αποτελεί τον μεγαλύτερο (και πρακτικότερο, ελέω στέισον αμαξώματος) αδελφό.
H ενδιαφέρουσα εικόνα του Citroen C4 X
Στο C4 X ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με ένα new age concept, καθώς συνδυάζει τη χωροταξία ενός sedan, τη σιλουέτα των 2,5 όγκων ενός fastback και το χαρακτήρα ενός SUV.
Σύμφωνα με το συνοδευτικό δελτίο Τύπου, μαθαίνουμε ότι το μήκος των 4.600 χλστ. τοποθετεί το C4 X στην καρδιά της υποκατηγορίας των C Sedan, μόνο που η τελευταία, αν και παλιότερα γνώρισε μεγάλες δόξες, ουσιαστικά έχει πάψει πλέον να υφίσταται εμπορικά.
Δεν υπάρχει φυσικά περίπτωση να μην αναγνωρίσεις για ποιον κατασκευαστή πρόκειται, χάρη στη φαρδιά και επιβλητική εμπρός όψη, όπου δεσπόζει το ψηλά τοποθετημένο και οριζόντιας σχεδίασης καπό, με τη νέα σχεδιαστική υπογραφή της μάρκας Citroen LED Vision σε σχήμα «V».
H κομψή αεροδυναμική σιλουέτα, με κύριο χαρακτηριστικό της τη μακριά γραμμή της οροφής που καταλήγει σε ένα αεροδυναμικό σπόιλερ, προσπαθεί να καμουφλάρει τις διαστάσεις του C4 X, το οποίο είναι κοντύτερο από ένα Skoda Octavia ή μια Toyota Corolla sedan, αλλά ελαφρώς μακρύτερο από ένα χάτσμπακ Honda Civic.
Την εικόνα συμπληρώνει μια αύρα από SUV, χάρη στην απόσταση των 156 χλστ. από το έδαφος, στους 18άρηδες τροχούς και σε μια πλήρη σειρά προστατευτικών στους προφυλακτήρες, στους θόλους και στα μαρσπιέ.
Η προσφερόμενη άνεση του C4 X
Στο εσωτερικό του C4 X, παρατηρείς αμέσως τις ομοιότητες σε σχέση με το στάνταρντ C4 (το οποίο σιωπηρά από τότε που έκανε την πρώτη του εμφάνιση έχει πλέον απολέσει το συνθετικό «C–Cross» από το όνομά του). Τα σκουρόχρωμα πλαστικά χαρίζουν μια ποιοτική εικόνα, όντας μαλακά στην υφή στα ανώτερα τμήματα του ταμπλό και των θυρών.
Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η μακρόστενη οθόνη 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων My Citroen Drive Plus (περιλαμβάνει χειρισμό μέσω widgets, ασύρματο mirroring, αναγνώριση φυσικών φωνητικών εντολών και over–the–air ενημερώσεων), που πλαισιώνεται από ένα περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου και δύο μπουτόν για τα βασικά μενού της κεντρικής οθόνης, ενώ μία σειρά από διακόπτες για τον έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού έχουν εγκατασταθεί στη γνώριμη θέση τους, χαμηλότερα στην κονσόλα.
Ο ψηφιακός πίνακας είναι ευανάγνωστος, ενώ δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει μέσα από μία γκάμα διαφορετικών απεικονίσεων. Το «παρών» δίνει και το head–up display (έκδοση Shine), το οποίο είναι αρκετά ευανάγνωστο, προβάλλοντας ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες (όπως ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα) σε μια διάφανη πλαστική επιφάνεια που αναδύεται επάνω από την καλύπτρα των οργάνων.
Η θέση οδήγησης τοποθετεί τον οδηγό ψηλά, χαρίζοντας πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, με εξαίρεση το πίσω τζάμι, όπου το κάλυμμα του χώρου αποσκευών ανεβαίνει σχετικά ψηλά.
Τον πρώτο λόγο στο C4 X, όπως και σε όλα τα μοντέλα της Citroen, έχουν η άνεση και η ευρυχωρία, αλλά και όλα εκείνα τα αγχολυτικά στοιχεία που αυτές σου παρέχουν, εξαιτίας και του γνωστού μας πλέον προγράμματος Citroen Advanced Comfort.
Η κορυφαία άνεση για τους επιβάτες γίνεται ιδιαίτερα αισθητή για τους πίσω, που έχουν στη διάθεσή τους άφθονο χώρο για τα γόνατά τους, ενώ απόλυτα ικανοποιητικός είναι και ο χώρος για το κεφάλι, παρά την παρουσία της μεγάλης και ανοιγόμενης, ηλιοροφής.
Το εξωτερικό πλάτος των 1.834 χιλιοστών και το μεταξόνιο των 2.670 χλστ. σημαίνουν στην πράξη ότι τρία άτομα μπορούν να κάθονται άνετα πίσω, ενώ το τούνελ της μετάδοσης δεν αποδεικνύεται ενοχλητικό.
Πιο πίσω βρίσκεται ένας πολύ μεγάλος χώρος αποσκευών, που ξεκινάει από τα 510 λίτρα και μπορεί να φτάσει έως τα 1.360 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πίσω θέσεις.
Εκεί όμως όπου δεν έχεις καμία αμφιβολία ότι κάπου μέσα στο DNA του C4 X κρύβονται τα γονίδια ενός σεντάν, είναι στην πέμπτη πόρτα. Αυτή δεν ενσωματώνει και το πίσω παρμπρίζ, κάτι που σημαίνει ότι το άνοιγμα δεν είναι τόσο μεγάλο (μαζί με το κατώφλι των 164 χλστ. που υπάρχει πάνω από τον προφυλακτήρα, καλείσαι να σπρώξεις προς τα μέσα τις όποιες αποσκευές) όσο σε αυτά που έχουμε συνηθίσει από μοντέλα όπως το Renault Arkana και η Skoda Octavia.
Άφθονες τέλος είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, που αθροιστικά έχουν χωρητικότητα 39 λίτρων. Ιδιαίτερα αξιοποιήσιμη είναι η κεντρική κονσόλα, που διαθέτει ένα επιπλέον ράφι για τη βάση ασύρματης φόρτισης.
Μάλιστα, τo αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας διέθετε το Citroen Smart Pad Support, το οποίο επιτρέπει την ασφαλή στήριξη ενός tablet στο ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού, ο οποίος έχει στη διάθεσή του και ένα συρτάρι στο ταμπλό για την ασφαλή φύλαξη του tablet καθώς και άλλων μικροαντικειμένων.
To τεχνολογικό υπόβαθρο του νέου C4 X
Το C4 X βασίζεται, όπως και η υπόλοιπη οικογένεια των μικρομεσαίων μοντέλων της γαλλικής εταιρείας, στην πλατφόρμα CMP. Έτσι, η γκάμα των κινητήριων συνόλων αποτελείται από τα γνώριμα υπερτροφοδοτούμενα PureTech 1.2 με απόδοση 102 και 131 ίππων, που συνδυάζονται αντίστοιχα με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και αυτόματο 8 σχέσεων, ενώ ο ντίζελ 1.5 BlueHDi των 131 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο.
Δε θα πρέπει φυσικά να ξεχνάμε το αμιγώς ηλεκτρικό e-C4 X, που διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων με μπαταρία 50 kWh, ενώ λίγο αργότερα θα υπάρχει και η αναβαθμισμένη έκδοση των 156 ίππων με μπαταρία χωρητικότητας 52 kWh, προσφέροντας έτσι μια μέση αυτονομία 421 χλμ.
Στον τομέα της ασφάλειας, το νέο C4 Χ προσφέρει μια ολοκληρωμένη γκάμα είκοσι συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: αυτόματο φρενάρισμα και ειδοποίηση κινδύνου, αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 με Adaptive Cruise Control, που αναλαμβάνει και τη στάση αλλά και την επανεκκίνηση του αυτοκινήτου στο μποτιλιάρισμα, σύστημα παρακολούθησης της κόπωσης του οδηγού και προειδοποίηση για την ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας.
Αυτή η πρώτη δοκιμή του C4 X που έπεσε στα χέρια μας αφορούσε την αυτόματη βενζινοκίνητη έκδοση των 131 ίππων. Ο ροπάτος κινητήρας δεν αντιμετωπίζει κάποια δυσκολία στη μετακίνηση αυτής της μάζας των 1.289 κιλών, έχοντας και την αρωγή του αυτόματου κιβωτίου με την καλή κλιμάκωση σχέσεων.
Στο στάνταρντ πρόγραμμα λειτουργίας, το κιβώτιο δείχνει την προδιάθεσή του να ταξιδεύει με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σχέση, δίνοντας έμφαση στην ησυχία και την οικονομία, διατηρώντας τις σ.α.λ. κάτω από την ένδειξη 2.000. Εάν ο οδηγός επιθυμεί κάτι πιο σπιρτόζικο, τότε δεν έχει παρά να επιλέξει το πρόγραμμα Sport, που βρίσκεται συνήθως με μία ή και δύο σχέσεις κάτω, εξασφαλίζοντας αμεσότερη απόκριση στις εντολές του δεξιού πεντάλ.
Με ένα ήπιο και προνοητικό στυλ οδήγησης, υπάρχει το περιθώριο να κατέβει η κατανάλωση γύρω στα 7 λτ./100 χλμ., ενώ κατά μέσο όρο η τιμή που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια αυτής της δοκιμής ήταν 8,5 λτ./100 χλμ.
Οδηγώντας C4 X, τον πρώτο λόγο έχει και πάλι η φιλοσοφία Advanced Comfort, που απορρέει από τα αφράτα καθίσματα, τις μαλακές ρυθμίσεις με τα progressive hydraulic cushions και τους 18άρηδες τροχούς, που φορούσαν τα e-Primacy της Micheli με την ασυνήθιστη διάσταση 195/60-18.
Αυτά τα υδραυλικά bump stop των αμορτισέρ χαρίζουν στιβαρή ποιότητα κύλισης, που αρχικά αφήνει μια κάπως σφιχτή αίσθηση στην απόσβεση των εγκάρσιων ανωμαλιών του δρόμου. Πολύ γρήγορα όμως ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι τον πρώτο λόγο έχει η άνεση, κάτι που αφορά και την αίσθηση που εισπράττει από τα συστήματα διεύθυνσης και φρένων.
C4 X…αρισματικό
Η επιτυχία του C4 X είναι ότι δεν μπορείς με την πρώτη μάτια να το κατατάξεις κάπου. Κλείνει το μάτι σε όσους διατηρούν ακόμη αισθήματα για τα πατροπαράδοτα σεντάν, χωρίς όμως να κινδυνεύουν επ’ ουδενί να στιγματιστούν ως συντηρητικοί, χάρη στη σχεδίαση, αλλά και στα στοιχεία από άλλες κατηγορίες. Το ισχυρότερο ατού αποτελεί η άνεση, σε ό,τι αφορά τόσο τους χώρους όσο και την κύλιση.
CITROEN C4 X 1.2 PURETECH 130 EAT8
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 131 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.600x1.834x1.520 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 156 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 510-1.360 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.289 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΛΙΜΗΣ: 8,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 129 γρ./χλμ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ
Δείτε εδώ: F1 legends vs DJs - αναμνήσεις από Imola - Villeneuve Pironi ! | Speedzone Podcast EP29