EM1 e: Το πρώτο δίτροχο ηλεκτρικό όχημα της Honda
Το πρώτο EV της Honda για νεαρούς Ευρωπαίους αναβάτες έφτασε. Το EM1 προσφέρει πραγματική άνεση και διασκεδαστικές αστικές μετακινήσεις.
Δείτε εδώ: αναμνήσεις από Imola - Villeneuve Pironi ! | Speedzone Podcast EP29
Σε συνέχεια των ανακοινώσεων της Honda, το Σεπτέμβριο του 2022 αναφορικά με τα σχέδιά της να παρουσιάσει 10 ή περισσότερα ηλεκτρικά δίτροχα σε παγκόσμιο επίπεδο έως το 2025, το EM1 e: είναι το πρώτο δίτροχο ηλεκτρικό όχημα της Honda που προορίζεται για τους Ευρωπαίους πελάτες. Αποτελεί επίσης ένα αξιοσημείωτο πρώτο βήμα προς την επίτευξη του δηλωμένου στόχου της εταιρείας για ανθρακική ουδετερότητα σε όλα τα προσφερόμενα μοντέλα μοτοσυκλετών της έως τη δεκαετία του 2040.
Το ακρωνύμιο “EM” παραπέμπει στον όρο Electric Moped (Ηλεκτρικό Μοτοποδήλατο), και το μοντέλο αυτό απευθύνεται σε ένα νεανικό κοινό που αναζητά ένα άνετο, διασκεδαστικό και ‘καθαρό’ μέσο αστικής μετακίνησης. Είναι συμπαγές, με “step through” επίπεδη σχεδίαση πατώματος και διακριτικό στυλ που αναδεικνύει τη διαφοροποίηση αλλά και τη μοναδική του ταυτότητα στη γκάμα της Honda.
Ιδανικό για σύντομες διαδρομές στην πόλη και οικονομικές, αθόρυβες και ‘καθαρές’ μετακινήσεις προς τη δουλειά ή το πανεπιστήμιο, το EM1 e: ανταποκρίνεται άριστα στις σύγχρονες προσδοκίες για αστικές μετακινήσεις.
Καθώς η κατά τόπους νομοθεσία για τη στάθμευση στις πόλεις της Ευρώπης περιορίζει τη χρήση των παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης (Internal Combustion Engines – ICE), φυσικό επακόλουθο είναι η αγορά των EV μοντέλων να αυξάνεται. Η Honda εισέρχεται τώρα σε αυτή την αγορά με μία φρέσκια, υψηλής ποιότητας πρόταση, απευθυνόμενη αφενός σε νεαρούς αναβάτες, αφετέρου σε όσους διανύουν καθημερινά μικρές αποστάσεις.
Για έναν συνηθισμένο σπουδαστή, ο οποίος μπορεί να διανύει κατά μέσο όρο την ημέρα συνολικά 30 χιλιόμετρα στην πόλη, το EM1 e: αποτελεί μια πειστική πρόταση, όντας απλό στην οδήγηση και το χειρισμό, αθόρυβο και φιλικό προς το περιβάλλον.
Και είναι το πρώτο από πολλά αναμενόμενα ηλεκτρικά μοντέλα.
Το EM1 e: είναι ένα συμπαγές, εύχρηστο και φιλικό προς το περιβάλλον ηλεκτρικό όχημα με φρέσκο, νεανικό στυλ αλλά ταυτόχρονα, το μεγαλύτερο μέρος του απαρτίζεται από στοιχεία που θα συναντούσαμε σε ένα συμβατικό scooter: το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, το τηλεσκοπικό πιρούνι, τα διπλά αμορτισέρ και τα φρένα με δίσκο μπροστά/ταμπούρο πίσω είναι κλασικά χαρακτηριστικά ενός scooter.
Αυτό που είναι πραγματικά νέο είναι ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται ενσωματωμένος στον τροχό και το Honda Mobile Power Pack e: της Honda, το οποίο μπορεί να αφαιρεθεί για εύκολη επαναφόρτιση στο σπίτι χρησιμοποιώντας την ειδική μονάδα φόρτισης.
Το EM1 e: είναι πλήρως εξοπλισμένο με ψηφιακό πίνακα οργάνων, διακόπτες υψηλής ποιότητας κατασκευής, μεγάλη επιφάνεια πατώματος, αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα και θύρα φόρτισης USB. Διαθέτει επίσης μαρσπιέ συνεπιβάτη, πίσω σχάρα και πλαϊνό σταντ για εύκολη στάθμευση.
Η ωφέλιμη αυτονομία αγγίζει τα 41,3km και η μέγιστη ταχύτητα τα 45,0 km/h.
Επίσης, νέα είναι η μέθοδος πωλήσεων. Προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι πελάτες δεν θα χρειαστεί να αναλάβουν την ευθύνη για την απόρριψη ή την ανακύκλωση του Honda Mobile Power Pack e:, το EM1 e: μαζί με το Honda Mobile Power Pack e: και το φορτιστή του, θα διατίθενται βάσει ενός προγράμματος μίσθωσης, ενοικίασης ή συνδρομής, ανάλογα με τη χώρα. Αυτό θα παρέχει στους πελάτες πλήρη ασφάλεια καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του EM1 e: σε ό,τι αφορά τόσο τη συνεχή απόδοση του Honda Mobile Power Pack e: όσο και την ενδεχόμενη απόρριψή του.
Τεχνικές προδιαγραφές
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα | Τριφασικός brushless ενσωματωμένος στον τροχό |
Τελική ταχύτητα | 45km/h |
Μέγιστη Ισχύς | 2,3PS (1,7kW) |
Μέγιστη ροπή | 90.0Nm |
Αυτονομία (ανά Mode) | Λειτουργία WMTC (Κατηγορία 1) – 30.0km*
Ωφέλιμη αυτονομία (συνθήκες εσωτερικών δοκιμών) – 41,3km Ωφέλιμη αυτονομία σε λειτουργία ECON (συνθήκες εσωτερικών δοκιμών) – 48,0km *Η δοκιμή σε λειτουργία WMTC δηλώνει την αυτονομία με πλήρη ισχύ. Περισσότερη απόσταση μπορεί να διανυθεί σε λειτουργία περιορισμένης ισχύος |
Κατανάλωση ενέργειας (WMTC Class 1) | 47 Wh/km |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | |
Τύπος μπαταρίας | Ιόντων λιθίου |
Τάση μπαταρίας | 50.3V |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 29.4Ah |
Συνολικός αριθμός στοιχείων μπαταρίας | 1 |
Τύπος εγκατάστασης | Αφαιρούμενη |
Τεχνολογία μπαταρίας | Honda Mobile Power Pack e: |
Βάρος μπαταρίας | 10.3kg |
Διαστάσεις μπαταρίας | 298mm (L) x 177mm (D) x 156mm (H) |
Τύπος φορτιστή | Εξωτερικός. Μονοφασικός AC100-240V 50/60Hz. |
Χρόνος φόρτισης (0-100%) | 6,0 ώρες. Ο χρόνος φόρτισης μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το περιβάλλον φόρτισης |
Χρόνος φόρτισης (25-75%) | 2,7 ώρες (160 λεπτά). Ο χρόνος φόρτισης μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το περιβάλλον φόρτισης |
Ονομαστική ισχύς | 270 Watts |
Κύκλος ζωής μπαταρίας | Πάνω από 2.500 κύκλοι φόρτισης (συνθήκες εσωτερικών δοκιμών) |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος πλαισίου | Σωληνωτό τύπου ραχοκοκκαλιάς |
Διαστάσεις (L´W´H) | 1860mm x 680mm x 1080mm |
Μεταξόνιο | 1300mm |
Γωνία κάστερ | 27 μοίρες |
Ίχνος τροχού | 77mm |
Ύψος σέλας | 740mm |
Απόσταση από το έδαφος | 135mm |
Βάρος οχήματος (με μπαταρία) | 95kg |
Ακτίνα στροφής | 2.0m |
Ανάρτηση Εμπρός | Τηλεσκοπικό πιρούνι |
Ανάρτηση Πίσω | Διπλά αμορτισέρ |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Ζάντα Εμπρός | Χυτό αλουμίνιο |
Ζάντα Πίσω | Κράμα (αλουμίνιο/χάλυβας) |
Ελαστικά Εμπρός | 90/90 – 12 |
Ελαστικά Πίσω | 100/90 – 10 |
ΦΡΕΝΑ | |
Τύπος | CBS |
Φρένα Εμπρός | Δίσκος |
Φρένα Πίσω | Ταμπούρο |
ΟΡΓΑΝΑ ; ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ | |
Όργανα | LCD |
Προβολέας | LED |
Πίσω φως | LED |
USB | Ναι – Type A |
Τύπος κλειδιού | Στάνταρ |
ΛΟΙΠΑ | |
Ικανότητα φόρτωσης | 180kg |
Μήκος σέλας | 590mm |
Χωρητικότητα θέσεων | 2 |
Μέγιστη Γωνία ανάβασης | 10°@ 75kg |