Ηλεκτρικό Alpine A290_β: Στην παραγωγή το 2024
Το πρωτότυπο A290_β της Alpine είναι ηλεκτρικό και βασίζεται στο επίσης επερχόμενο μέσα στο 2024 νέο Renault 5.
Διαβάστε εδώ: Ποιος ήταν ο αληθινός «άνθρωπος από σίδηρο»
Η Alpine εγκαινιάζει με το πρωτότυπο A290_β τη νέα ηλεκτρική… οδό που πρόκειται να ακολουθήσει με πίστη και αποφασιστικότητα τα προσεχή χρόνια, η οποία θα έχει τρεις πυλώνες-μοντέλα: το εικονιζόμενο A290, το οποίο βασίζεται στο ηλεκτρικό Renault 5, ένα νέο GT crossover καθώς και τον ηλεκτρικό αντικαταστάτη της Α110.
Παρά το γεγονός ότι το νέο A290_β που αποκαλύφθηκε επί βρετανικού εδάφους χθες διαθέτει ένα εγκεκριμένο από τη FIA αγωνιστικό πλαίσιο και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες τοποθετημένους στον εμπρός άξονα, η έκδοση παραγωγής θα μοιράζεται την πλατφόρμα CMF-BEV του νέου Renault 5 που επίσης θα παρουσιαστεί επίσημα το 2024, με έναν ηλεκτροκινητήρα να προσφέρει για την περίσταση κίνηση σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου νέας γενιάς.
Σε σχέση με το αδελφό «5», το πιο σπορτίφ σε επιδόσεις και φιλοσοφία Α290 θα διαθέτει ακόμα πιο εξελιγμένη ανάρτηση με πιο σφικτή ρύθμιση και υδραυλικά bump-stops. Ανεξάρτητα από αυτό, τόσο το Α290 όσο και το Renault 5 θα μοιράζονται μια διάταξη στον πίσω άξονα που θα απαρτίζεται από πολλαπλούς συνδέσμους – προφανώς σε μια προσπάθεια δημιουργίας μιας πιο σοφιστικέ απόδοσης σε επίπεδο συμπεριφοράς.
Αξιοσημείωτες είναι και οι προδιαγραφές του συστήματος πέδησης, με το νέο ηλεκτρικό hot-hatch να εξοπλίζεται στον εμπρός άξονα με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Α110. Σε σχέση με την τελευταία, το Α290 στην έκδοση παραγωγής του 2024 θα είναι βαρύτερη, χωρίς ωστόσο η τελική ένδειξη της ζυγαριάς να ξεπερνά την ένδειξη «1.100».
Το «παρών» τόσο στο πρωτότυπο – εξ ου και το ελληνικό γράμμα β στην ονομασία του – όσο και στην έκδοση παραγωγής θα δίνει ένα προηγμένο σύστημα torque vectoring το οποίο θα είναι ρυθμισμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να προσομοιώνει τη λειτουργία ενός μηχανικού μπλοκέ διαφορικού. Αυτό τουλάχιστον επικαλούνται οι δημιουργοί του…
Το πρωτότυπο της Alpine δείχνει εξαιρετικά επιθετικό σε σχεδίαση – η οποία δεν αποκλίνει από εκείνη της έκδοσης παραγωγής, σε αντίθεση με το φουτουριστικής… έμπνευσης εσωτερικό με τις τρεις θέσεις και την κεντρική διάταξη τόσο για το κάθισμα του οδηγού όσο και για το τιμόνι που αντλεί έμπνευση από την Formula 1 και τα πρωτότυπα των Γάλλων που συμμετέχουν στα πρωταθλήματα αντοχής. Σε κάθε περίπτωση, το μήκος του Α290 είναι 4,05 μ., ενώ το πλάτος του οριοθετείται στα 1,85 μ.
Προς το παρόν, η Alpine δεν ανοίγει επισήμως τα χαρτιά της όσον αφορά τον κινητήρα του πρώτου EV της γκάμας της. Ωστόσο, έγκυρες πληροφορίες κάνουν λόγο για μια έκδοση του ηλεκτρικού συνόλου του Megane E-Tech Electric, με απόδοση κοντά στους 220 ίππους, ενώ δύο χρόνια αργότερα και σίγουρα όχι νωρίτερα από το 2027, την πρεμιέρα του θα πραγματοποιήσει και μια δεύτερη με απόδοση κοντά στους 270 ίππους.
Για την μπαταρία, τα χείλη των Γάλλων είναι επίσης… κλειστά. Ωστόσο, σχεδόν βέβαιο είναι ότι θα κυμανθεί σε χωρητικότητα στο εύρος των 50 με 60 kWh, υιοθετώντας μια διάταξη με μόλις τέσσερα μεγάλα modules τοποθετημένα σε ένα μόνο στρώμα – το Zoe, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή μια μπαταρία με 12 μικρότερες μονάδες. Σύμφωνα με τους Γάλλους, αυτό θα επιτρέψει στους μηχανικούς να μειώσουν το βάρος της μπαταρίας κατά 15 κιλά. Την ίδια στιγμή, ο νέος συσσωρευτής ενέργειας προβλέπεται να εξασφαλίζει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με την μπαταρία του Zoe και αυξημένη ακαμψία στο κάτω μέρος του αμαξώματοςενσωματώνοντας καλύτερα την μπαταρία στην πλατφόρμα. Το νέο αυτό δάπεδο θα μειώσει επίσης και τα επίπεδα θορύβου και κραδασμών, όπως χαρακτηριστικά τονίζουν οι Γάλλοι.
Τι σημαίνει η ονομασία «A290_β» στο νέο ηλεκτρικό της Alpine
Το όνομα A290_β του πρωτοτύπου αντικατοπτρίζει τη νέα στρατηγική των Γάλλων στον τομέα της ονοματοδοσίας των επερχόμενων μοντέλων τους.
Με το γράμμα «A» να αποτελεί εφεξής το σημείο αναφοράς σε κάθε νέο όνομα, ο πρώτος αριθμός (εν προκειμένω το «2») φωτογραφίζει την κατηγορία στην οποία θα ανήκει κάθε μοντέλο των Γάλλων, που δεν είναι άλλη στη συγκεκριμένη περίπτωση από εκείνη των σούπερ μίνι. Από εκεί και πέρα, ο αριθμός «90» αφορά στα «σπορ οχήματα πολλαπλών χρήσεων της μάρκας, γνωστά και ως life-style», σε αντίθεση με το «10», για παράδειγμα, που θα συνεχίσει, όπως και στην Α110, να αποτελεί προνόμιο των «αμιγώς σπορ οχημάτων της Alpine»
Όσο για το γράμμα «β», η Alpine αναφέρει ότι αναφέρεται στη λέξη «beta», η οποία αντιστοιχεί στη δοκιμαστική μορφή ενός προϊόντος ή λογισμικού, πριν το τελευταίο πάρει το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής ή την διάθεσή του σε ευρεία κλίμακα, αντίστοιχα.