Maserati MCPura: μια νέα ταυτότητα για το ιταλικό supercar

Το εντυπωσιακό supercar της Maserati αλλάζει ταμπέλα και κάνει πρεμιέρα στο Goodwood Festival of Speed 2025

Όχι, δεν έχεις πάθει déjà vu. Αυτό που βλέπεις είναι το «νέο» Maserati MCPura – μόνο που στην πραγματικότητα πρόκειται για το γνωστό Maserati MC20, απλώς με καινούριο όνομα. Έπειτα από πέντε χρόνια στην αγορά, το ιταλικό supercar παραμένει εντυπωσιακό, αλλά ουσιαστικά αμετάβλητο, και έκανε την επίσημη επανεμφάνισή του στο φετινό Goodwood Festival of Speed.

Αν σου φάνηκε πρόχειρη η μετάβαση της Ferrari από τη Roma στην Amalfi, ετοιμάσου: οι διαφορές ανάμεσα στο MC20 και το MCPura είναι πραγματικά ελάχιστες. Ελαφρώς ανασχεδιασμένη μούρη, φρέσκοι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, περισσότερο Alcantara στο εσωτερικό, νέο τιμόνι και μερικά νέα χρώματα. Αυτό ήταν.

Η αισθητική ανανέωση προσπαθεί να φέρει στο νου το GT2 Stradale – την πιο σκληροπυρηνική, έστω νόμιμη για το δρόμο, έκδοση του MC20 – με την πιο φανερή ομοιότητα να είναι η επιλογή ενός καινούριου, κατά λέξη, «υπερμεγέθους» πίσω αεροτομής. Έτσι τη χαρακτηρίζει η ίδια η Maserati.

Οι εξωτερικές λεπτομέρειες έχουν πλέον γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα, ενώ στη χρωματική παλέτα προστέθηκαν οι αποχρώσεις Devil Orange, Verde Royale και Night Interaction. Όπως και το MC20, έτσι και το MCPura διατίθεται σε κλειστή έκδοση coupe αλλά και ως ανοικτό Cielo, με την τελευταία να διατηρεί την έξυπνη, αναδιπλούμενη γυάλινη οροφή που σκουραίνει με το πάτημα ενός κουμπιού.

Και οι δύο εκδόσεις λανσάρονται με μια νέα βαφή με όνομα AI Aqua Rainbow – μια ιδιαίτερη απόχρωση που αλλάζει διακριτικά ανάλογα με το φως του ήλιου. Στο εσωτερικό, οι λεπτομέρειες στα καθίσματα είναι πλέον λέιζερ-χαραγμένες, προσθέτοντας λίγη ακόμα φινέτσα.

Ανοίγοντας τις χαρακτηριστικές «πεταλούδα» πόρτες, σε υποδέχεται το γνώριμο εσωτερικό του MC20 – με την ειρωνικά διάσημη οθόνη αφής 10,25 ιντσών από το Fiat 500. Στην έκδοση MCPura όμως, το μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας είναι πλέον ντυμένο με Alcantara, για εντονότερη σπορ αίσθηση.

Το νέο τιμόνι – επίπεδο πάνω και κάτω, φυσικά καλυμμένο και αυτό με Alcantara – εμπνέεται επίσης από το GT2 Stradale. Προσφέρεται ωστόσο και προαιρετικά σε έκδοση με ανθρακόνημα και ενσωματωμένα φωτάκια αλλαγής ταχυτήτων, για όσους θέλουν κάτι ακόμα πιο αγωνιστικό.

Τα βασικά χειριστήρια παραμένουν όπως τα ξέραμε: ο διακόπτης εκκίνησης του κινητήρα και ο επιλογέας προγραμμάτων οδήγησης βρίσκονται πάνω στο τιμόνι, προσφέροντας πέντε ρυθμίσεις: Wet, GT, Sport, Corsa και ESC Off. Υπάρχει και ξεχωριστό κουμπί για μαλάκωμα της ανάρτησης, ώστε να μη χρειάζεται να βγεις από τα πιο σκληροπυρηνικά προγράμματα για να περάσεις άνετα μια λακκούβα.

Το σύστημα infotainment παραμένει αμετάβλητο, αλλά πλέον περιλαμβάνει τις σελίδες δεδομένων επιδόσεων από το GT2 Stradale. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί πίεση λαδιού, θερμοκρασία κινητήρα και φρένων, κατανάλωση, αλλά και πώς κατανέμεται η ροπή ανάμεσα στους πίσω τροχούς.

Καμία αλλαγή δεν έχει γίνει στην ανάρτηση ή το σασί, ούτε και στον κινητήρα. Το 3λιτρο twin-turbo V6 παραμένει ίδιο, αποδίδοντας 630 ίππους και 730 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 2,9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 327 χλμ./ώρα. Με άλλα λόγια, όλα όσα αγαπήσαμε στο MC20 βρίσκονται ακόμα εδώ – απλώς με άλλο όνομα.