Νέα Porsche 718 Spyder RS: Αγωνιστικό πνεύμα
Με τον κινητήρα της 911 GT3, η νέα Porsche 718 Spyder RS δεν είναι απλά η ταχύτερη Boxster.
Δείτε εδώ: αναμνήσεις από Imola - Villeneuve Pironi ! | Speedzone Podcast EP29
H νέα Porsche 718 Spyder RS είναι αναμφίβολα το «στολίδι» της οικογένειας Boxster που φέτος συμπληρώνει 30 χρόνια από την πρεμιέρα της πρωτότυπης εκδοχής της.
Το alter ego της Cayman 718 GT4 RS έχει ως σημείο αναφοράς – τι άλλo – τον κινητήρα που φιλοξενείται στο κέντρο του αμαξώματος, ο οποίος είναι πανομοιότυπος με αυτόν που «φορά» η 911 GT3. Ο εξακύλινδρος boxer των 4,0 λίτρων έχει όριο περιστροφής τις 9.000 σ.α.λ. και παράγει ισχύ 368 kW, ή αλλιώς 500 ατίθασους ίππους, και μέγιστη ροπή 450 Nm.
Σε συνδυασμό με το σφικτό σε διάταξη επτατάχυτο κιβώτιο PDK που προσφέρεται κατ’ αποκλειστικότητα, το γερμανικό διαμάντι εκτοξεύει το διθέσιο roadster από τα 0 στα χλμ.ώρα σε χρόνο μόλις 3,4 δλ. και στα 200 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ., ενώ εξίσου εντυπωσιακή είναι και η τελική ταχύτητα που πλέον φτάνει τα 308 χλμ./ώρα.
Εκτός από τον ισχυρότερο κινητήρα, το χαμηλότερο σε σχέση με την «σκέτη» 718 Spyder συμβάλλει επίσης στις καλύτερες σε σχέση με την τελευταία επιδόσεις, με την νέα 718 Spyder RS να ζυγίζει 1.410 κιλά – 40 κιλά λιγότερο από την 718 Spyder αλλά και 5 κιλά από την κλειστή 718 Cayman GT4 RS.
Το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το εκείνο της 718 Cayman GT4 RS. Το καπό είναι κατασκευασμένο από CFRP και διαθέτει σε κάθε πλευρά μια φαρδιά έξοδο πάνω από τον προφυλακτήρα για την απαγωγή του αέρα. Οι δύο αγωγοί NACA συμβάλουν την ψύξη των φρένων, χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά την τιμή τον συντελεστή οπισθέλκουσας, ενώ οι πλευρικές «λεπίδες» στα εξωτερικά άκρα του προφυλακτήρα αυξάνουν την κάθετη δύναμη. Από εκεί και πέρα, στο πίσω μέρος, αντί για την «παραδοσιακή» αεροτομή, η 718 Spyder RS διαθέτει μια εντυπωσιακή διάταξη τύπου ducktail.
Η κορυφαία σε κάθε της πτυχή Porsche 718 Spyder RS διαθέτει πάνω από τα κεφάλια των επιβατών ένα μαλακό πάνινο κάλυμμα μονής στρώσης. Ο σχεδιασμός του είναι εκπληκτικά συμπαγής, αποτελούμενος από δύο μέρη – αμφότερα είναι πλήρως αφαιρούμενα και μπορούν να αποθηκευτούν μαζί ή μεμονωμένα στο όχημα, κάτω από το μεταλλικό πίσω κάλυμμα. Το πρώτο λειτουργεί ως αλεξήλιο και προσαρτάται στην κορυφή του παρμπρίζ προστατεύοντας έτσι τον οδηγό και τον συνοδηγό από το έντονο ηλιακό φως, ενώ το δεύτερο «ξεδιπλώνεται» εύκολα και ασφαλίζεται στο πίσω μέρος, παρέχοντας πλήρη προστασία.
Ολόκληρη η οροφή, συμπεριλαμβανομένων των μηχανικών μερών της, ζυγίζει μόλις 18,3 κιλά. Δηλαδή 7,6 κιλά λιγότερο από την αντίστοιχη διάταξη της 718 Spyder και 16,5 κιλά από εκείνη της 718 Boxster.
Porsche 718 Spyder RS: Μηχανικά και άλλα
Το πλαίσιο της 718 Spyder RS χρησιμοποιεί πολλά μέρη από την 718 Cayman GT4 RS και την 718 Spyder. Η ενεργή ανάρτηση Porsche Active Suspension Management (PASM) είναι στάνταρ και έχει χαμηλώσει κατά 30 χλστ., ενώ το «παρών» δίνει επίσης το Porsche Torque Vectoring (PTV) με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και σφυρήλατους τροχούς αλουμινίου 20 ιντσών. Η Porsche αναφέρει χαρακτηριστικά το ύψος, το κάμπερ και η σκληρότητα των αντιστρεπτικών δοκών μπορούν να ρυθμιστούν μεμονωμένα.
Το έξτρα πακέτο με την ονομασία Weissach προσφέρει ακόμα πιο ελαφριές σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου, σε συνδυασμό με αυτό το ιδιαίτερα εστιασμένο στις επιδόσεις πακέτο εξοπλισμού. Οι απολήξεις του σπορ συστήματος εξάτμισης εδώ είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο διαθέτοντας μια σχεδίαση που παραπέμπει στην περιορισμένης έκδοσης «935» του 2018. Ένα οπτικό χαρακτηριστικό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι το πάνω μέρος του ταμπλό που καλύπτεται με αντιθαμβωτικό Race-Tex. Αποκλειστικά διαθέσιμος στους αγοραστές της Porsche 718 Spyder RS είναι είσης ένας χειροποίητος χρονογράφος της Porsche Design Timepieces – ένα ρολόι υψηλής ποιότητας από την εταιρεία ωρολογοποιία της Porsche στο Solothurn της Ελβετίας.
Συνολικά, το εσωτερικό της κορυφαίας εκδοχής του «κεντρομήχανου» και «ξεσκούφωτου» μοντέλου των Γερμανών είναι διαμορφωμένο ακριβώς όπως θα περίμενε κανείς. Ενδεικτικά, το σπορ τιμόνι RS είναι καλυμμένο με Race-Tex και φέρει κίτρινη σήμανση στη θέση της ευθείας, ενώ τα στάνταρ μπάκετ καθίσματα είναι κατασκευασμένα από CFRP σε φινίρισμα από ανθρακονήματα προσφέροντας κορυφαία πλευρική στήριξη. Επίσης, το λογότυπο «Spyder RS» είναι κεντημένο στα προσκέφαλα.
Η νέα Porsche 718 Spyder RS θα πραγματοποιήσει την δημόσια πρεμιέρα της τον Ιούνιο στις εορταστικές εκδηλώσεις για τα 75 χρόνια σπορ αυτοκινήτων της εταιρείας από το Zuffenhausen. Λίγο αργότερα θα κάνει την εμφάνισή του στο Goodwood Festival of Speed στη Βρετανία.
Δείτε εδώ: αναμνήσεις από Imola - Villeneuve Pironi ! | Speedzone Podcast EP29