H Rolls-Royce Dawn έφτασε στη δύση της
Επτά χρόνια διήρκησε η παραγωγή της Rolls-Royce Dawn με το τελευταίο αντίτυπό της να βγαίνει σήμερα από τη γραμμή παραγωγή του εργοστασίου της εταιρείας στο Goodwood.
Με την επικείμενη μέσα στο 2023 έλευση της ηλεκτρικής Spectre, του έμμεσου, με άλλα λόγια, αντικαταστάτη τόσο της «κλειστής» Wraith όσο και της αδελφής και «ξεσκούφωτης» για την περίσταση Dawn που σήμερα παίρνει και αυτή οριστικά την άγουσα για τα αποδυτήρια, η Rolls-Royce κλείνει ένα ακόμα κεφάλαιο στη σύγχρονη ιστορία της.
Αν μη τι άλλο, η παύση παραγωγής της Dawn σηματοδοτεί «το τέλος μιας ένδοξης, λαμπερής εποχής», σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Rolls-Royce, καθώς από σήμερα και μετά η βρετανική εταιρεία δεν θα διαθέτει στο τρέχον παλμαρέ της κανένα «ανοιχτό» μοντέλο.
Κάτω από το καπό της Rolls-Royce Dawn συναντούσε κανείς όλα αυτά τα χρόνια έναν θηριώδη V12 twin-turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 6,6 λίτρων, ο οποίος απέδιδε 570 ίππους στις 5.250 σ.α.λ., σε συνδυασμό με 780 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της βρετανικής εταιρείας, η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα για το αμάξωμα των 2.560 κιλών ολοκληρωνόταν σε μόλις 4,9 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνούσε τα 250 χλμ./ώρα.
Σήμα κατατεθέν της Dawn ήταν ασφαλώς η μαλακή οροφή της, η οποία παρείχε τα ίδια επίπεδα… ησυχίας με την κλειστή παραλλαγή της. Χάρη σε ένα σοφιστικέ μηχανισμό, η αναδίπλωσή ολοκληρωνόταν σε χρόνο 22 μόλις δλ. ακόμα και όταν το αυτοκίνητο των σχεδόν 5,3 μ. κινείτο με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Εξωτερικά, το «πανί» δεν αλλοίωνε τον σπορ σχεδιασμό του μοντέλου με τις «μελετημένες» αναλογίες. Εν προκειμένω, το ύψος του αμαξώματος σε σχέση με εκείνο των τροχών ακολουθεί την αναλογία 2:1, ενώ το μακρύ εμπρός καπό, ο μικρός εμπρός πρόβολος και οι προτεταμένοι προφυλακτήρες παρέμεναν το σήμα κατατεθέν και σε αυτή τη Roll-Royce δημιουργώντας ένα άκρως επιβλητικό σύνολο.
Στο εσωτερικό, όπως θα περίμενε κανείς, ο σχεδιασμός ακολουθούσε τη γνώριμη ρότα, ενώ από τον εξοπλισμό δε έλλειπε κυριολεκτικά τίποτα. Μεταξύ άλλων, στην 2+2 θέσεων καμπίνα της Dawn ξεχώριζαν η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών διαμέτρου 10,2 ιντσών, το σύστημα Ecstasy Rotary Control, μέσω του οποίου ελέγχονται οι λειτουργίες των πολυμέσων επικοινωνίας αλλά και του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης, το head-up-display, καθώς και το πλήρες ηχοσύστημα που διέθετε 16 στο σύνολο ηχεία και 7 twitter.
Το 2022 οι συνδυασμένες πωλήσεις της Dawn και της Wraith αντιπροσώπευαν το 10% των πωλήσεων ρεκόρ των 6.021 μονάδων της Rolls-Royce. Από τη μεριά της, η Cullinan κατείχε πέρσι τη μερίδα του λέοντος των πωλήσεων ακολουθούμενη από τις Ghost (30%) και Phantom (10%).