Aston Martin: Grand Finale
Με την Aston Martin DBS 770 Ultimate κλείνει η αυλαία της DB, της ενδοξότερης και μακροβιότερης σειράς στην παγκόσμια ιστορία των σπορ αυτοκίνητων παραγωγής.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27
Στα τέλη Ιανουάριου η Aston Martin παρουσίασε την τελευταία πράξη στην ιστορία της σειράς DB. Σε αυτή την απαράμιλλη σειρά της Aston Martin, μέλος της οποίας ήταν και η θρυλική DB 5 του Τζέιμς Μποντ, η DBS 770 Ultimate είναι ο ομορφότερος και ισχυρότερος επίλογος που, κατά την άποψη του «Lounge», θα μπορούσε να επιλέξει η Aston Martin. Ομορφότερος, διότι η DBS Superleggera, στην οποία βασίστηκε ο σχεδιασμός της, ήταν και η πιο κομψή, αλλά και σχεδιαστικά «άγρια» εξέλιξη της ήδη εντυπωσιακής DB11· και ισχυρότερος, απλώς διότι η DBS 770 Ultimate θα είναι και η ισχυρότερη Aston Martin παραγωγής στην ιστορία της, αν εξαιρέσουμε τη «θεϊκή» Valkyrie με τους 1.150 ίππους και κόστος 3.800.000 ευρώ, την οποία παρουσιάσαμε το Νοέμβριο του ’21, η οποία κατασκευάστηκε σε μόλις 85 αντίτυπα.
Για την ιστορία, εάν το «Lounge» θα έπρεπε να επιλέξει τις δύο πιο εμβληματικές μάρκες στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων με απαράμιλλή μακρόχρονη ιστορία και στυλιστική άποψη, αυτές θα είναι η Aston Martin και η Ferrari. Ασύγκριτες, αλλά και η καθεμία να αποπνέει την ιδιαίτερη προσωπικότητά της. Από τη μία η Aston Martin, η βρετανική με το χαρακτηριστικό «εκτόπισμά» της, κύρος και άποψη, έντονα κομψή, απέριττη και διαχρονική για τους λίγους και επιλεκτικούς. Στον αντίποδα, η Ferrari, η Ιταλιάνα, η γρήγορη, η στυλιζαρισμένη, πληθωρική και «λατρεμένη» όσο καμιά άλλη και με μια αστείρευτη γκάμα μοντέλων για όλα τα γούστα και τις απαιτήσεις.
Ερχόμαστε λοιπόν στον επίλογο της σειράς DB, που ξεκίνησε το 1947 ο επιχειρηματίας David Brown με την αγορά της Aston Martin, βάζοντας και το μονόγραμμά του στην πρώτη DB1. Τα υπόλοιπα είναι μια όμορφη, έντονη ιστορία με πολλά σκαμπανεβάσματα και εκπλήξεις. Ο David Brown θα μπορούσε και να επιλέξει το «My Way» του Frankie, διότι πράγματι η DB κατέθεσε μια απαράμιλλη αισθητική και εξέλιξη, που απεικόνισε απόλυτα τη φιλοσοφία της Aston Martin.
Διαβάστε για την ανατρεπτική DBX 707 στους 4Τροχούς
Ultimate, λοιπόν – το τελευταίο, το ύστατο αλλά και το απόλυτο, το τέλειο, το κορυφαίο, μια λέξη με δυνατές έννοιες και ερμηνείες, που εκφράζει απόλυτα και κυριολεκτικά αυτό που μας παρουσιάζεται για Grand Finale. Απέριττο εσωτερικό, κομψοτέχνημα φινιρίσματος δερμάτινων καθισμάτων και επενδύσεων από αλκαντάρα (αναμενόμενο). All time-classic British Racing Green στη χαρακτηριστική πλέον απόδοση χροιάς της Aston Martin. Ζάντες εμπνευσμένες από τη «θεϊκή» Valkyrie. Κινητήρας Twin Turbo 5,2 λίτρων 12κύλινδρος σε V διάταξη, με μέγιστη ισχύ 770 ίππους και μια εντυπωσιακή ροπή 900 Nm, διαθέσιμη ήδη από τις 1.800 στροφές, έτσι που τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα!
Θα παραχθούν μόνο 499 αριθμημένες, 300 Coupe και 199 Volante (κάμπριο), με αρχή παράδοσης το τρίτο τετράμηνο του 2023 και, φυσικά, όλες προπουλημένες, και εννοείται πριν από την επίσημη παρουσίαση. Ultimate ; Glorious!
Υ.Γ.: Κρίνοντας πάντως από την ιστορία, πολύ πιθανόν να δούμε στο μέλλον μία ακόμα αναβίωση ενός τέτοιου θρύλου… Ίσως την DB 12; Κλασική 12κύλινδρη; Υβριδική; Ή ηλεκτρική; Ό,τι και να ’ναι, το ευχόμαστε ολόψυχα!