Αυτή είναι η ηλεκτρική BMW i5
Η νέα Σειρά 5 της BMW εγκαινιάζει μια νέα σελίδα, αρχής γενομένης με την πρεμιέρα της ηλεκτρικής i5 στις 24 Μαΐου.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27
Η εξέλιξη της νέας Σειράς 5 της BMW, και συγκεκριμένα της ηλεκτρικής παραλλαγής της με την διακριτική όσο και χαρακτηριστική ονομασία i5, ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες, λίγες μόλις εβδομάδες πριν τα επίσημα αποκαλυπτήρια της τελευταίας που είναι προγραμματισμένα για την 24η Μαΐου.
Εξωτερικά, το γερμανικό σεντάν της BMW θα είναι σχεδόν πανομοιότυπο με τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης που αναμένεται να αποτελέσουν το απαραίτητο συμπλήρωμα στη γκάμα της νέας Σειράς 5. Στο εσωτερικό της δε, το οποίο δεν αποκαλύπτεται ακόμα, οι επιρροές από την i7 θα είναι κάτι παραπάνω από διακριτές, με την κυρτή οθόνη των Βαυαρών και τον λιτό αλλά πάντοτε πολυτελή και λειτουργικό διάκοσμο να έχουν τον πρώτο λόγο.
Από εκεί και πέρα, η νέα i5 θα βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή του πατώματος CLAR των Βαυαρών, η οποία επιτρέπει την φιλοξενία μιας μπαταρίας με χωρητικότητα που θα κυμαίνεται πέριξ του ψυχολογικού -και όχι μόνο- φράγματος των 80 kWh. Εν προκειμένω, η νέα BMW i5 θα προσφέρει δυνατότητα ταχείας φόρτισης σε εξωτερική πηγή DC με μέγιστη ισχύ έως 200 kW.
Αρχικά, η BMW i5 θα διατίθεται από τον προσεχή κιόλας Οκτώβριο σε δύο εκδόσεις, με δύο και έναν ηλεκτροκινητήρα, που φέρουν αντίστοιχα τις ονομασίες Μ60 και eDrive40 και αναμένεται να αποδίδουν 600 και 340 ίππους.
Ως κορυφαία έκδοση του μοντέλου θα εξοπλίζεται στάνταρ με Adaptive Suspension Professional που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Το συγκεκριμένο σύστημα ανάρτησης θα διατίθεται επίσης προαιρετικά για την i5 eDrive40 και θα συνδυάζεται με το καινοτόμο BMW Vertical Dynamics Management – πρόκειται για μια τεχνολογία που βασίζεται σε μια πρόσφατα εξελιγμένη και εκτενώς δικτυωμένη λογική ελέγχου που συνυπολογίζει όλες τις διαθέσιμες μεταβλητές, όπως η ταχύτητα των τροχών, η γωνία διεύθυνσης, οι κλίσεις κατά τον εγκάρσιο και διαμήκη άξονα και η επιτάχυνση, για να καθορίσει τις ιδανικές δυνάμεις απόσβεσης.
Η νέα BMW Σειρά 5, όπως και η ηλεκτρική i5, ανεβάζει τον πήχη και με την εκτεταμένη γκάμα συστημάτων για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση. Κάμερες υψηλής ανάλυσης, αισθητήρες ραντάρ υψηλής ακρίβειας και μονάδες ελέγχου από την πιο πρόσφατη τεχνολογική φαρέτρα του BMW Group, καθώς και μια εφαρμογή λογισμικού που έχει βελτιωθεί μετά από αμέτρητα χιλιόμετρα δοκιμών, παρέχουν τα συστατικά για μια εμπειρία αυτοματοποιημένης οδήγησης με καινοτομίες που ενισχύουν περαιτέρω την ασφάλεια και την άνεση.
Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνονται τα συστήματα Driving Assistant Professional και Highway Assistant. Εδώ, το… κοίταγμα του εξωτερικού καθρέπτη προτρέπει το αυτοκίνητο να ξεκινήσει τη διαδικασία αλλαγής λωρίδας και να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες κινήσεις του τιμονιού και προσαρμογές της ταχύτητας έως τα 130 χλμ./ώρα, μόλις ο οδηγός επιβεβαιώσει ότι το επιθυμεί και η κατάσταση της κυκλοφορίας το επιτρέπει. Η καθαρά οπτική αυτή χειρονομία συμπληρώνει την προηγούμενη χρήση του μοχλού φλας, που είναι επίσης διαθέσιμος ως εναλλακτική λύση.