H i7 M70 xDrive είναι η ισχυρότερη ηλεκτρική BMW
Την έκθεση της Σαγκάης επέλεξε η BMW για να παρουσιάσει την i7 M70 xDrive, την κορυφαία ηλεκτρική έκδοση της γερμανικής ναυαρχίδας.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27
Η BMW i7 M70 xDrive είναι το ισχυρότερο ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα της BMW, με τη συνολική απόδοση των δύο ηλεκτρικών μοτέρ σε εμπρός και πίσω άξονα να αγγίζει τους 660 ίππους. Αναμενόμενα, η γερμανική λιμουζίνα, παρά το βάρος των 2.695 κιλών, προσφέρει εξωπραγματικές επιδόσεις, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται μέσα σε μόλις 3,7 δλ., ενώ η τελική δεν ακολουθεί τους περιορισμούς που συναντάμε σε άλλες ηλεκτρικές κατασκευές, φτάνονατς τα 250 χλμ./ώρα.
Η ηλεκτρική ναυαρχίδα, οι πωλήσεις της οποίας θα ξεκινήσουν στο δεύτερο εξάμηνο του 2023, ουσιαστικά ανοίγει το δρόμο για την ηλεκτρική μεταμόρφωση της BMW M. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με το 5ης γενιάς σύστημα eDrive της BMW που καταφέρνει να συνδυάζει υψηλές επιδόσεις και τη μέγιστη δυνατή ενεργειακή απόδοση. Υιοθετώντας μια πατενταρισμένη τεχνολογία από το BMW Group, το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ χρησιμοποιεί έξι πηνία διέγερσης στον στάτορα αντί των συνηθισμένων τριών. Αυτό επιτρέπει σε έναν ηλεκτροκινητήρα με συμπαγείς διαστάσεις να παράγει εξαιρετικά υψηλή ισχύ και το κυριότερο να συνεχίζει να προσφέρει την πληθωρική του ισχύ ακόμα και όταν ανέβουν οι στροφές.
Πιο συγκεκριμένα ο ηλεκτροκινητήρας του πίσω άξονα αποδίδει 360 kW/489 ίππους (στις λειτουργίες M Sport Boost και M Launch Control), ενώ η αντίστοιχη ισχύς του μπροστινού μοτέρ διαμορφώνεται σε190 kW/258 ίππους. Η συνδυαστική ροπή των… 1.015 Nm διασύρει ακόμα και τα ισχυρά θερμικά σύνολα, και προκειμένου να τιθασευτεί, ο έλεγχος της πρόσφυσης είναι ενσωματωμένος στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα.
Η λειτουργία M Sport Boost μπορεί να ενεργοποιηθεί πατώντας το χειριστήριο αλλαγής ταχυτήτων στην αριστερή πλευρά του τιμονιού και συνοδεύεται από τα ανάλογα “M” γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων αλλά και από το ανάλογο ηχητικό soundtrack που υπογράφει και πάλι ο γνωστός συνθέτης Hans Zimmer.
Νέα λειτουργία MAX RANGE για την BMW i7 M70 xDrive
Η εντυπωσιακή απόδοση του αυτοκινήτου συνδυάζεται με μια επίσης πληθωρική μπαταρία χωρητικότητας 101,7 kWh, που υπόσχεται αυτονομία 488 έως 560 χιλιομέτρων σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Η νέα λειτουργία MAX RANGE, μπορεί να βελτιώσει την εμβέλεια του αυτοκινήτου από 15 έως 25 τοις εκατό, περιορίζοντας κατά περίπτωση την ισχύ και την τελική ταχύτητα, σε συνδυασμό παρεμβάσεις που περιορίζουν κάποιες λειτουργίες άνεσης.
Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί σε εναλασσόμενο ρεύμα με ισχύ έως 22 kW και σε συνεχές στα 195 kW, έτσι που μέσα σε 10 λεπτά ανακτώνται 170 χιλιόμετρα αυτονομίας σε έναν ανάλογης ισχύος ταχυφορτιστή.
Από εκεί και πέρα, το πλαίσιο της i7 M70 xDrive περιλαμβάνει προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με βελτιστοποιημένη απόσβεση από το M Division. Στον στάνταρ περιλαμβάνεται ακόμα το ενεργό σύστημα διεύθυνσης και οι ενεργές αντιστρεπτικές, ενώ το σύνολο συμπληρώνουν τροχοί 21 ιντσών.
Εξωτερικά, όπως είναι εύλογο υπάρχουν οι απαραίτητες αισθητικές διαφοροποιήσεις, με το μπροστινό μέρος να τονίζεται περαιτέρω από τη φωτεινή γραμμή στο περίγραμμα της χαρακτηριστικής μάσκας του αυτοκινήτου. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό M Performance
πακέτο, συνδυάζεται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη έκδοση της BMW i7 μια μάσκα ψυγείου που περιβάλλεται από γυαλιστερή μαύρη επιφάνεια.
Οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν επίσης να επιλέξουν από περισσότερα από 100 ειδικά φινιρίσματα βαφής.
Τέλος, η i7 M70 xDrive αποτελεί ένα από τα πρώτα μοντέλα της BMW που υιοθετεί το iDrive με το τελευταίο λειτουργικό σύστημα 8.5.