Polestar 4: SUV, κουπέ και ηλεκτρικό
Η Polestar παρουσίασε στην Σαγκάη το Polestar 4, ένα ηλεκτρικό SUV με κουπέ επιρροές, προηγμένες τεχνολογίες και επιδόσεις... φωτιά.
«Με το Polestar 4 έχουμε υιοθετήσει μια νέα προσέγγιση στη σχεδίαση SUV coupé. Αντί απλώς να τροποποιήσουμε ένα υπάρχον SUV, δίνοντάς του μια πιο επιθετική γραμμή οροφής και ως αποτέλεσμα, να θυσιάσουμε στοιχεία όπως το διαθέσιμο ύψος και την άνεση των πίσω επιβατών, σχεδιάσαμε το Polestar 4 από την αρχή ως μια νέα γενιά SUV coupé που αναβαθμίζει την άνεση και την εμπειρία των πίσω επιβατών», δηλώνει ο Thomas Ingenlath, Διευθύνων Σύμβουλος της Polestar.
«Ως μάρκα κινούμαστε με βασικό γνώμονα το σχεδιασμό», συμπλήρωσε, «και η σχεδίαση του Polestar 4 συνεχίζει την κληρονομιά των βασικών στοιχείων που πρωτοεμφανίστηκαν στο πρωτότυπο αυτοκίνητο Polestar Precept. Αυτό περιλαμβάνει την εξάλειψη του πίσω παραθύρου που προσφέρει ένα νέο είδος εμπειρίας για τους πίσω επιβάτες και τον διαχωρισμό των μπροστινών φωτιστικών διπλής λεπίδας με την χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή Polestar – που συμπληρώνεται από το έμβλημα Polestar με φωτισμό ακριβείας χιλιοστού».
Η αεροδυναμική απόδοση βελτιώνεται περαιτέρω από το χαμηλό ρύγχος, τα αναδιπλούμενα χερούλια των θυρών, τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο, τα πίσω αεροδυναμικά πτερύγια και τη βελτιστοποίηση της ροής αέρα γύρω από την φωτεινή ράβδο στην ακμή του πίσω μέρους.
Βασισμένο στην premium αρχιτεκτονική SEA (Sustainable Experience Architecture) που αναπτύχθηκε από την Geely Holding, το Polestar 4 είναι ένα κουπέ SUV κατηγορίας D με μεγάλο αμάξωμα και μακρύ μεταξόνιο 2.999 χλστ. Το συνολικό μήκος είναι 4.839 χλστ., το πλάτος είναι 2.139 χλστ. και το ύψος είναι 1.544 χλστ. Οι γενναιόδωρες αναλογίες του εσωτερικού που προκύπτουν είναι ιδιαίτερα εμφανείς στο πίσω μέρος, όπου οι επιβάτες βρίσκονται σε ένα οικείο περιβάλλον, με ανακλινόμενα καθίσματα. Ο ρυθμιζόμενος εσωτερικός φωτισμός προσθέτει μια επιπλέον διάσταση στο εσωτερικό, είναι εμπνευσμένος από το ηλιακό σύστημα και επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει το περιβάλλον οδήγησης.
Η γυάλινη επιφάνεια που καλύπτει πλήρως την οροφή διατίθεται με προαιρετική ηλεκτροχρωμική λειτουργία, επιτρέποντας αδιαφανή ή διαφανή όψη ανάλογα με τη διάθεση και τις καιρικές συνθήκες. Χάρη στην εξάλειψη του πίσω παραθύρου, η γυάλινη οροφή εκτείνεται πέρα από τα κεφάλια των πίσω επιβατών, δημιουργώντας μια πραγματικά μοναδική εσωτερική ατμόσφαιρα. Ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα είναι τοποθετημένη μία δευτερεύουσα οθόνη πολυμέσων και ελέγχου του κλιματισμού που επιτρέπει τον έλεγχο από τους πίσω επιβάτες.
Ο καθρέφτης οπισθοπορείας, επίσης, αντικαθίσταται από μια οθόνη υψηλής ευκρίνειας που δίνει εικόνα πραγματικό χρόνο από μια κάμερα τοποθετημένη στην οροφή – επιτρέποντας ένα πολύ ευρύτερο οπτικό πεδίο. Η ψηφιακή εικόνα του δρόμου μπορεί να απενεργοποιηθεί για να επιτρέψει στους οδηγούς να βλέπουν τους πίσω επιβάτες, εάν χρειάζεται.
Ο Maximilian Missoni, Επικεφαλής Σχεδίασης της Polestar, λέει: «Με το Polestar Precept παρουσιάσαμε μια πρωτόγνωρη εμπειρία επιβατών αφαιρώντας το πίσω παράθυρο και σπρώχνοντας την πίσω κολώνα ακόμη πιο πίσω κάτι που παίζει έναν επιπλέον ρόλο ασφάλειας».
Το εσωτερικό και τα υλικά του Polestar 4 έχουν σχεδιαστεί γύρω από το κεντρικό θέμα της φιλοσοφίας «soft tech», αντλώντας έμπνευση από τις βιομηχανίες μόδας και αθλητικών ειδών. Οι επιλογές χρωμάτων και υλικών για το Polestar 4 εξερευνούν νέες σχεδιαστικές φόρμες και συμπεριλαμβάνουν νέα εξωτερικά χρώματα Storm και Electron και ένα μοναδικό νέο εσωτερικό χρώμα, το Mist.
Βιωσιμότητα για το Polestar 4
Στο Polestar 4, περισσότερα ανακυκλώσιμα υλικά και υλικά χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα αντικαθιστούν τις πιο παραδοσιακές λύσεις. Αυτό περιλαμβάνει μέτρα για μεγαλύτερη διαφάνεια στην παρακολούθηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως η ιχνηλασιμότητα μέσω blockchain για τα υλικά υψηλού κινδύνου στις μπαταρίες. Μια αξιολόγηση του πλήρους κύκλου ζωής (Lifecycle assessment – LCA), που θα δείχνει το πραγματικό αποτύπωμα άνθρακα του αυτοκινήτου, θα δημοσιευτεί παράλληλα με τη Διακήρυξη Βιωσιμότητας για τα προϊόντα της γκάμας της Polestar το 2024.
Μια προσέγγιση όπου όλα τα στρώματα ορισμένων εξαρτημάτων παράγονται από το ίδιο βασικό υλικό, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο του ηλεκτρικού roadster της Polestar το 2022, εφαρμόζεται στο εσωτερικό του Polestar 4. Αυτό επιτρέπει να ανακυκλώνονται πιο αποτελεσματικά και αποδοτικά, εξαλείφοντας την ανάγκη διαχωρισμού ασυμβίβαστων υλικών πριν από την ανακύκλωση.
Τα νέα εσωτερικά υλικά περιλαμβάνουν ένα ειδικό πλεκτό ύφασμα που αποτελείται από 100% ανακυκλωμένο PET, μαζί με δερμάτινες ταπετσαρίες Nappa από βινύλιο MicroTech που διασφαλίζει την αποσύνδεση από τον βασανισμό ζώων.
Η ειδική αυτή πλεκτή ταπετσαρία είναι μια νέα τεχνική για την αυτοκινητοβιομηχανία. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο αυτοκίνητο Precept, το ύφασμα είναι κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Το υλικό και το σχέδιο έχουν δημιουργηθεί από σχεδιαστές της Polestar μαζί με τη Σουηδική Σχολή Κλωστοϋφαντουργικών Προϊόντων (Borås Textilhögskolan) και έχουν αναπτυχθεί περαιτέρω σε συνεργασία με τους προμηθευτές. Είναι φτιαγμένο για να ταιριάζει, χωρίς να απαιτούνται κοπές και σπατάλη υλικών.
Τα ταπέτα στο εσωτερικό κατασκευάζονται με χρήση ανακυκλωμένου PET και τοι μοκέτες κατασκευάζονται με χρήση ECONYL, το οποίο προέρχεται από ανακυκλωμένα δίχτυα ψαρέματος. Τα ειδικά πάνελ επένδυσης των θυρών είναι κατασκευασμένα από NFPP (φυσικές ίνες πολυπροπυλένιου) που έχει ως αποτέλεσμα έως και 50% λιγότερο πλαστικό και εξοικονόμηση βάρους έως και 40%. Η τεχνολογία MicroTech, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Polestar 3, αφορά ένα βιο-αποδομημένο βινύλιο που στην παραγωγή του αντικαθιστά το αργό πετρέλαιο με λάδι πεύκου και διαθέτει ένα υπόστρωμα από ανακυκλωμένο ύφασμα.
Υψηλή απόδοση για το Polestar 4
Το Polestar 4 είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει αναπτύξει η μάρκα μέχρι σήμερα. Η επιτάχυνση για το 0-100 χλμ/ω μπορεί να ολοκληρωθεί σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα και οι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη αποδίδουν μέγιστη ισχύ 400 kW (544 ίππων).
Η δυναμική οδήγηση είναι ανάμεσα στις αρχές της μάρκας Polestar και οι τεχνικοί υπόσχονται αιχμηρή αποκριση του συστήματος διεύθυνσης και συναρπαστική όσο και ευέλικτη οδική συμπεριφορά.
Θα είναι διαθέσιμες δύο εκδόσεις με διπλό και μονό κινητήρα, με τις εκδόσεις με έναν κινητήρα να έχουν κίνηση στους πίσω τροχούς.
Η παρουσία ημι-ενεργητικής ανάρτησης στην έκδοση με τους δύο κινητήρες προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο ρύθμισης μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς. Οι ζάντες κυμαίνονται από 20 έως 22 ίντσες σε διάμετρο, ανάλογα με την έκδοση, με ελαστικά που προμηθεύουν η Pirelli και η Michelin.
Μια μπαταρία των 102 kWh τοποθετείται και στις δύο εκδόσεις που χαρακτηρίζονται μεγάλης εμβέλειας. Ο διπλός κινητήρας στην έκδοση μεγάλης εμβέλειας διαθέτει ισχύ 400 kW (544 ίππους), ροπή 686 Nm και στο εργοστάσιο έχουν θέσει ως στόχο αυτονομίας τα 560 χλμ. (κατά WLTP). Ένας συμπλέκτης φροντίζει να απουνδέει τον μπροστινό ηλεκτροκινητήρα όταν δεν χρειάζεται, για να μεγιστοποιήσει την αυτονομία και την απόδοση.
Το on-board σύστημα φόρτισης περιλαμβάνει φόρτιση συνεχούς ρεύματος έως 200 kW και εναλλασσόμενου ρεύματος 22 kW για όλες τις εκδόσεις. Ενσωματωμένη είναι και η αμφίδρομη φόρτιση, με δυνατότητα παροχής ενάργειας από το όχημα στο δίκτυο (Vehicle-to-Load V2L) που επιτρέπει σε εξωτερικές συσκευές να αντλούν ενέργεια από το Polestar 4. Μια αντλία θερμότητας βρίσκεται στο στάνταρ εξοπλισμό, και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να εκμεταλλεύεται τη θερμότητα του περιβάλλοντος κατά την προετοιμασία της καμπίνας και της μπαταρίας.
Μια νέα λειτουργία βελτιστοποίησης οδήγησης επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ των τρόπων οδήγησης, εμβέλειας ή επιδόσεων, στην έκδοση διπλού κινητήρα μεγάλης εμβέλειας. Η λειτουργία Performance βελτιώνει την απόκριση από το σύστημα μετάδοσης και διατηρεί ενεργοποιημένους και τους δύο κινητήρες ανά πάσα στιγμή για πλήρη παροχή ισχύος και βέλτιστες επιδόσεις. Η οικονομική λειτουργία υψηλής εμβέλειας δίνει προτεραιότητα στην αποδοτικότητα προσαρμόζοντας το σύστημα μετάδοσης σε πιο ήπιο στυλ με τη χρήση μόνο του πίσω κινητήρα.
Η έκδοση μεγάλης εμβέλειας με τον ένα κινητήρα διαθέτει κινητήρα 200 kW (272 ίππων) και 343 Nm στο πίσω μέρος και στοχεύει σε εμβέλεια έως και 600 χλμ κατά WLTP.
Polestar 4: Κορυφαία τεχνολογία
Η Polestar έχει επιλέξει να ωθεί την τεχνολογία προς ένα πιο διασκεδαστικό, τόσο συνδεδεμένο όσο και αυτόνομο, μέλλον σε όλα τα αυτοκίνητά της. Στο Polestar 4, το σύστημα infotainment που βασίζεται στο λειτουργικό Android Automotive OS και την πλατφόρμα Snapdragon Cockpit χρησιμοποιεί μια οθόνη 15,4 ιντσών με οριζόντιο προσανατολισμό.
Με την ενσωμάτωση όλων των λειτουργιών της Google, συμπεριλαμβανομένων των Google Assistant, Google Maps και Google Play, το Polestar συνεχίζει να προσφέρει μια κορυφαία «συνδεδεμένη» εμπειρία.Φυσικά, περιλαμβάνεται και το Apple CarPlay.
Ένα ηχοσύστημα της Harman Kardon διατίθεται προαιρετικά με 12 ηχεία και ενισχυτή 1.400 Watt. Δύο επιπλέον ηχεία προστίθενται σε κάθε μπροστινό κάθισμα με το προαιρετικό πακέτο Nappa – ανεβάζοντας το σύνολο σε 16.
Όπως με όλα τα άλλα αυτοκίνητα Polestar, οι τακτικές ενημερώσεις over-the-air (OTA) επιτρέπουν την απομακρυσμένη αποστολή νέων λειτουργιών και βελτιώσεων σε όλα τα οχήματα, καταργώντας την ανάγκη επίσκεψης σε συνεργείο για να αποκτήσετε το πιο πρόσφατο λογισμικό.
Η ασφάλεια αποτελεί μέρος του DNA της Polestar χάρη στην ισχυρή σύνδεσή της με τη Volvo Cars και αυτά τα γονίδια είναι ενσωματωμένα στο Polestar 4, το οποίο διαθέτει κορυφαία τεχνολογία ασφαλείας εντός και εκτός – δοκιμασμένη με τα πλέον αυστηρά πρότυπα. Περιλαμβάνονται έως και εννέα αερόσακοι. Νέες συνεργασίες φέρνουν στο προσκήνιο την έξυπνη τεχνολογία ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου του SuperVision Advanced Driver Assistance System της Mobileye.
Συνολικά τοποθετούνται δώδεκα κάμερες, ένα ραντάρ και δώδεκα αισθητήρες υπερήχων. Μια κάμερα παρακολούθησης του οδηγού, η οποία αναμεταδίδει μόνο δεδομένα και δεν καταγράφει βίντεο, έχει επιφορτιστεί την παρακολούθηση των ματιών και των κινήσεων του κεφαλιού του οδηγού για την αποφυγή περιστατικών που σχετίζονται με κόπωση ή προσωρινή ανικανότητα οδήγησης. Μαζί με τους ανάλογους αισθητήρες στο τιμόνι, το σύστημα παρακολούθησης του οδηγού συμβάλλει στην ενεργό συμμετοχή του οδηγού στην οδήγηση, όπως απαιτείται.
Μια οθόνη οδηγού 10,2 ιντσών είναι τοποθετημένη μπροστά από το τιμόνι και περιλαμβάνει πληροφορίες ταχύτητας, μπαταρίας και αυτονομίας. Όταν ενεργοποιείται από διάφορα συστήματα υποβοήθησης, ένα εικονικό περιβάλλον μπορεί να δείξει άλλους χρήστες του δρόμου γύρω από το όχημα, τρέχουσες λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης και πληροφορίες πλοήγησης. Για να μειωθεί η απόσπαση της προσοχής, ένα head-up display (HUD) στο παρμπριζ με διαγώνιο προβολής 14,7 ιντσών μπροστά από τον οδηγό μεταδίδει βασικές πληροφορίες του οχήματος, τηλεφωνίας και πλοήγησης, βελτιώνοντας περαιτέρω την ενημέρωση του οδηγού διατηρώντας την προσοχή του. Μια έξυπνη λειτουργία «snow mode» για το HUD αλλάζει το χρώμα των γραφικών από λευκό σε κίτρινο, βελτιώνοντας την ορατότητα σε χιονισμένα περιβάλλοντα.
Το προαιρετικό Pilot Pack περιλαμβάνει βελτιωμένη υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, η οποία ενεργοποιείται με το πάτημα του μοχλού των φλάς προς την επιθυμητή κατεύθυνση.
Τα πεκάτα εξοπλισμού του Polestar 4
Οι τυπικές προδιαγραφές οχημάτων είναι υψηλές, με πρόσθετα πακέτα που βελτιώνουν την εξατομίκευση. Το Plus Pack περιλαμβάνει αναβαθμίσεις άνεσης και τεχνολογίας, με το Plus Pro Pack να προσθέτει ειδικούς χρωματικούς συνδυασμούς αμαξώματος, την ηλεκτροχρωμική γυάλινη οροφή και πρόσθετο εσωτερικό φωτισμό. Το Nappa Pack περιλαμβάνει την οικολογική δερμάτινη επένδυση Nappa με εξαερισμό, μασάζ και πρόσθετα ηχεία προσκέφαλου για τα μπροστινά καθίσματα.
Το Pilot Pack περιλαμβάνει το Pilot Assist και τις εκτεταμένες λειτουργίες του. Το Performance Pack τονίζει την δυναμική των επιδόσεων της έκδοσης διπλού κινητήρα μεγάλης εμβέλειας, με τροχούς 22 ιντσών, φρένα της Brembo 4 εμβόλων, βελτιωμένη ρύθμιση αναρτήσεων και πλαισίου Polestar Engineered και χρυσές λεπτομέρειες στις δαγκάνες, τις ζώνες ασφαλείας και αλλού.
Το Polestar 4 θα κυκλοφορήσει πρώτα στην Κίνα, με την παραγωγή να προγραμματίζεται να ξεκινήσει στην Hangzhou τον Νοέμβριο του 2023. Η υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής που ανήκει στην Geely λειτουργεί με 100% ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια.
Το παγκόσμιο λανσάρισμα σχεδιάζεται για τις αρχές του 2024 – με τις πωλήσεις και την παραγωγή να αυξάνονται για να καλυφθούν αυτές οι αγορές κατά τη διάρκεια του ίδιου έτους. Αναλυτικότερες πληροφορίες για αυτές τις αγορές θα παρουσιαστούν το 2024 ενώ η ενδεικτική τιμή βάσης προσδιορίζεται στην ζώνη των 60.000 ευρώ.
Όταν 20 σφαίρες κυνηγούν τον ίδιο στόχο - ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΟΥ SPEEDZONE PODCAST