ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Ayrton Senna: Ο φιλόσοφος της ταχύτητας | Speedzone Podcast EP27
Μην ψάχνεται για ριζικές αλλαγές στη νέα Porsche Cayenne που σήμερα αποκαλύπτεται στη Σαγκάη της Κίνας στα πλαίσια της ομώνυμης έκθεσης. Κι αυτό γιατί οι Γερμανοί επέλεξαν να προχωρήσουν σε επιλεκτικές αναβαθμίσεις που όμως αγγίζουν όλους ανεξαιρέτως τους τομείς.
Από εκεί και πέρα, μια διευρυμένη χρωματική παλέτα με τρία νέα εξωτερικά χρώματα, τα σπορ εξωτερικά πακέτα που εξοικονομούν έως και 33 κιλά για την Cayenne Coupe και μια νέα, διευρυμένη γκάμα ζαντών 20, 21 και 22 ιντσών καθιστούν δυνατή τη στιλιστική διαμόρφωση της νέας Cayenne σύμφωνα με τα γούστα κάθε πελάτη.
Η Porsche εισήγαγε επίσης στη νέα Cayenne ένα σύστημα που διασφαλίζει καλύτερη ποιότητα αέρα για το εσωτερικό. Ως στοιχείο του στάνταρ εξοπλισμού, το όχημα χρησιμοποιεί προγνωστικά δεδομένα πλοήγησης για να ανιχνεύσει σήραγγες ενεργοποιώντας αυτόματα την ανακύκλωση του αέρα. Προαιρετικά, ένας αισθητήρας ανιχνεύει το επίπεδο των σωματιδίων λεπτής σκόνης στον αέρα, ο οποίος φιλτράρεται πολλές φορές, εάν είναι απαραίτητο. Επιπλέον, ένας ιονιστής απομακρύνει μικρόβια και ρύπους – κάτι είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για αλλεργικούς επιβάτες.
Στα ενδότερα της νέας Porsche Cayenne
Tόσο ο οδηγός όσο και οι συνεπιβάτες βιώνουν ένα εντελώς νέο cockpit στη νέα Porsche Cayenne που συνδυάζει ακόμα πιο ισχυρή εστίαση στον οδηγό με νέα διαδραστικά στοιχεία που «ζωντανεύουν» την οδηγική εμπειρία. Ο πίνακας οργάνων είναι πλέον μια πλήρως ψηφιακή, ανεξάρτητη κυρτή οθόνη 12,6 ιντσών που δεν διαθέτει το συνηθισμένο γείσο. Εδώ, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε έως και επτά διαφορετικούς τύπους προβολής των ενδείξεων.
Το στροφόμετρο, η online πλοήγηση, το Night Vision Assist ή το 3D σύστημα υποβοήθησης οδήγησης μπορούν όλα να επιλεγούν ώστε να βρίσκονται στο προσκήνιο. Διατίθενται επίσης μια επιλογή με μειωμένη προβολή οργάνων καθώς και η κλασική λειτουργία, η οποία «μεταφέρει» την τυπική σχεδίαση των πέντε οργάνων της Porsche στην ψηφιακή εποχή.
Η εταιρεία αναφέρει ότι η πυρήνας αυτού που η ίδια αποκαλεί ως «Porsche Driver Experience» είναι η σωστή ισορροπία μεταξύ ψηφιακών και αναλογικών στοιχείων. Όλα τα χειριστήρια που είναι σημαντικά για την οδηγική εμπειρία ομαδοποιούνται ακριβώς γύρω από το τιμόνι. Όπως συμβαίνει με μια Porsche, ο διακόπτης εκκίνησης του κινητήρα βρίσκεται στα αριστερά του τιμονιού, με τον επιλογέα των ταχυτήτων να έχει μετακομίσει πλέον δεξιά του τελευταίου, μεταξύ του ταμπλό και της κεντρικής οθόνης. Αυτό δημιουργεί χώρο στην κεντρική κονσόλα για έναν νέο, μεγάλο πίνακα ελέγχου του συστήματος κλιματισμού με αναλογικά χειριστήρια και περισσότερο χώρο αποθήκευσης. Η Porsche έχει επίσης τοποθετήσει τον πλήρως επανασχεδιασμένο μοχλό ελέγχου για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού απευθείας στο τιμόνι της νέας Cayenne.
Το νέο σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών προέρχεται από την «911», με τον διακόπτη για την επιλογή των προγραμμάτων λειτουργίας Normal, Offroad, Sport και Sport Plus να είναι εγκατεστημένος σε αυτό.
Ο νέος πίνακας ελέγχου του συστήματος κλιματισμού στην κεντρική κονσόλα με την γυάλινη επιφάνεια σε μαύρο πάνελ εξασφαλίζει μια εμφάνιση ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας. Εν προκειμένω, οι ρυθμίσεις μπορούν να γίνουν γρήγορα, ενώ ο συνδυασμός αναγνώρισης αφής και απτικής ανάδρασης με μηχανικούς διακόπτες εξασφαλίζει μέγιστη λειτουργικότητα.
Η κεντρική οθόνη υψηλής ανάλυσης των 12,3 ιντσών είναι το κέντρο ελέγχου του Porsche Communication Management (PCM). Όπως και πριν, ο οδηγός μπορεί να χειριστεί πολλές λειτουργίες οδήγησης και άνεσης, καθώς και εκείνες που αφορούν την online πλοήγηση και τα πολυμέσων. Ένα εντελώς νέο χαρακτηριστικό της Porsche Cayenne είναι η προαιρετικά ενσωματωμένη οθόνη των 10,9 ιντσών εμπρός από τον εμπρός συνεπιβάτη. Αυτή επιτρέπει τον χειρισμό της πλοήγησης ή τις υπηρεσίες πολυμέσων. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Porsche, η συγκεκριμένη οθόνη δεν φαίνεται από το κάθισμα του οδηγού, κάτι που σημαίνει ότι σε αυτή μπορεί να προβάλλεται ακόμα και video streaming χωρίς να αποσπάται η προσοχή του χειριστή του οχήματος.
Η κεντρική οθόνη υψηλής ανάλυσης των 12,3 ιντσών είναι το κέντρο ελέγχου του Porsche Communication Management (PCM). Όπως και πριν, ο οδηγός μπορεί να χειριστεί πολλές λειτουργίες οδήγησης και άνεσης, καθώς και εκείνες που αφορούν την online πλοήγηση και τα πολυμέσων. Ένα εντελώς νέο χαρακτηριστικό της Porsche Cayenne είναι η προαιρετικά ενσωματωμένη οθόνη των 10,9 ιντσών εμπρός από τον εμπρός συνεπιβάτη. Αυτή επιτρέπει τον χειρισμό της πλοήγησης ή τις υπηρεσίες πολυμέσων. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Porsche, η συγκεκριμένη οθόνη δεν φαίνεται από το κάθισμα του οδηγού, κάτι που σημαίνει ότι σε αυτή μπορεί να προβάλλεται ακόμα και video streaming χωρίς να αποσπάται η προσοχή του χειριστή του οχήματος.
Porsche Cayenne: Μηχανικά και άλλα
Η Porsche εξοπλίζει τώρα την Cayenne με μια ανάρτηση από ατσάλι, συμπεριλαμβανομένης της Porsche Active Suspension Management (PASM). Νέα αμορτισέρ με τεχνολογία δύο βαλβίδων, και επομένως ξεχωριστά στάδια επαναφοράς και συμπίεσης, επιτρέπουν βελτιστοποιημένη απόδοση σε όλες τις καταστάσεις οδήγησης. Ειδικότερα, η άνεση στις χαμηλές ταχύτητες, ο χειρισμός σε δυναμικές καταστάσεις και η υποστήριξη των κινήσεων του αμαξώματος κατά το διαμήκη και εγκάρσιο άξονα έχουν βελτιωθεί αισθητά. Η οδηγική εμπειρία μπορεί να βελτιωθεί επιπλέον με τη νέα προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με τεχνολογία δύο θαλάμων και δύο βαλβίδων. Η ανάρτηση της νέας Cayenne προσφέρει επίσης μια ακόμα πιο έντονη διαφοροποίηση μεταξύ των λειτουργιών οδήγησης Normal, Sport και Sport Plus.
Στην Ευρώπη, η νέα Cayenne κάνει το ντεμπούτο της με τρεις διαφορετικές εκδόσεις κινητήρα. Μια εκτενής βελτίωση του 4λιτρου V8 biturbo κινητήρα που αναπτύχθηκε από την Porsche αντικαθιστά τον προηγούμενο κινητήρα V6 στη νέα Cayenne S. Με μέγιστη ισχύ 349 kW (474 ίπποι) και ροπή 600 Nm – 25 kW (34 PS) και 50 Nm επιπλέον σε σχέση με πριν – προσφέρει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα τόσο στην SUV εκδοχή όσο και στην SUV Coupé σε 4,7 δλ. και τελική ταχύτητα είναι 273 χλμ./ώρα. Η entry-level έκδοση διαθέτει έναν 3λιτρο V6 turbo κινητήρα, που τώρα παράγει 260 kW (353 ίππους) και 500 Nm.
Ο 6κύλινδρος κινητήρας αποτελεί επίσης τη βάση για την κινητήρια μονάδα της Cayenne E-Hybrid. Σε συνδυασμό με έναν νέο ηλεκτροκινητήρα που έχει βελτιωθεί σε ισχύ κατά 30 kW, φτάνοντας πλέον τα 130 kW (176 ίπποι), η συνδυασμένη ισχύς ανέρχεται πλέον στα 346 kW (470 ίπποι). Εξοπλισμένο με μπαταρία υψηλής τάσης με χωρητικότητα αυξημένη από 17,9 kWh σε 25,9 kWh, είναι πλέον δυνατή μια αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως και 90 χιλιόμετρα, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Ένας νέος ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW μειώνει τώρα το χρόνο φόρτισης σε μια κατάλληλη πηγή ενέργειας σε λιγότερο από 2,5 ώρες παρά την αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας.
Εκτός ΕΕ, η έκδοση Turbo GT που έχει σχεδιαστεί για μέγιστη απόδοση στο δρόμο εξακολουθεί να είναι το κορυφαίο μοντέλο στη γκάμα της Cayenne. Η συγκεκριμένη έκδοση διατίθεται αποκλειστικά ως coupe, με την ισχύ του 4λιτρου V8 biturbo κινητήρα να έχει αυξηθεί κατά 14 kW (19 ίπποι) φτάνοντας πλέον τα 485 kW (659 ίπποι).
Όταν 20 σφαίρες κυνηγούν τον ίδιο στόχο - ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΟΥ SPEEDZONE PODCAST