Αυτός είναι ο νέος ηλεκτροκινητήρας της VW
Η VW παρουσίασε έναν νέο, πιο αποδοτικό και πιο ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που θα δούμε να υιοθετείται άμεσα από τα επερχόμενα EV της.
Όταν 20 σφαίρες κυνηγούν τον ίδιο στόχο - ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΟΥ SPEEDZONE PODCAST
Η σχεδιαστική βάση για τη νέα μονάδα κίνησης που αποκάλυψε η VW παραμένει η αρθρωτή πλατφόρμα MEB, η οποία προορίζεται για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
«Καθώς ο διαθέσιμος χώρος δεν έχει αλλάξει, αναγκαστήκαμε να αναπτύξουμε μια νέα μονάδα που επιτυγχάνει σημαντικές βελτιώσεις στην αποδοτικότητα και την ισχύ, παρά το γεγονός ότι υπόκειται στους ίδιους περιορισμούς. Αυτή ήταν μια μεγάλη πρόκληση για εμάς. Το αποτέλεσμα δείχνει ότι μπορέσαμε να μειώσουμε τη χρήση πρώτων υλών, ενώ ταυτόχρονα πετύχαμε σημαντική αύξηση στην αποδοτικότητα του οχήματος», αναφέρει χαρακτηριστικά η VW στις επίσημες ανακοινώσεις της.
Το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης έχει ισχύ 210 kW, δηλαδή 286 ίπποτς, με μέγιστη ροπή περίπου 550 Nm. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος φέρει τον κωδικό APP550, επιτυγχάνει την υψηλή του ροπή χάρη σε έναν ενισχυμένο στάτορα με μεγαλύτερο αριθμό περιελίξεων σύρματος και διατομή. Την ίδια στιγμή, ο ρότορας διαθέτει τώρα ισχυρότερους μόνιμους μαγνήτες.
Το ρεύμα είναι καθοριστικός παράγοντας για την ισχύ μιας ηλεκτρικής μονάδας. Με αυτό κατά νου, ο μετατροπέας του νέου ηλεκτροκινητήρα αναπτύχθηκε έτσι ώστε να είναι σε θέση να λειτουργεί ως ο «εγκέφαλος» για το σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Προκειμένου να αυξήσει η αποδοτικότητα της μονάδας, η VW βελτιστοποίησε έναν αριθμό εξαρτημάτων στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος θερμικής διαχείρισης. Έτσι, ο νέος ηλεκτροκινητήρας διαθέτει σύστημα ψύξης που λειτουργεί χωρίς ηλεκτρική αντλία λαδιού. Το σύστημα μπορεί να ψύχεται ανεξάρτητα μέσω των γραναζιών του κιβωτίου ταχυτήτων και των ειδικά διαμορφωμένων εξαρτημάτων για την παροχή και διανομή λαδιού. Το θερμαινόμενο λάδι ψύχεται εν συνεχεία από το κύκλωμα ψύξης του οχήματος, το οποίο διατηρεί τη μονάδα σε θερμοκρασία λειτουργίας. Επίσης, το εξωτερικό του στάτορα είναι εξοπλισμένο με ψύκτρα νερού.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων, τον ρότορα και τον στάτορα θα παράγεται στο εργοστάσιο της VW Group Components στο Kassel της Γερμανίας.
Προς ώρας η VW δεν αποκαλύπτει σε ποιο νέο μοντέλο της θα δούμε να υιοθετείται για πρώτη φορά ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρες. Ωστόσο, βάσιμα μπορούμε να εικάσουμε ότι η πρεμιέρα του θα πραγματοποιηθεί στο «σώμα» του νέου ID.7.