Αποκάλυψη για την ηλεκτρική Lancia Pu+Ra HPE
Το πρωτότυπο Pu+Ra HPE της Lancia είναι ηλεκτρικό και αποτελεί φορέα των σχεδιαστικών και όχι μόνο τάσεων της αναγεννημένης ιταλικής εταιρείας στον κόσμο της ηλεκτρικής κινητικότητας.
Όταν 20 σφαίρες κυνηγούν τον ίδιο στόχο - ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΟΥ SPEEDZONE PODCAST
Το ηλεκτρικό πρωτότυπο Pu+Ra HPE της Lancia αποτελεί μια σαφή δήλωση για το ιταλικό εργοστάσιο. Πρώτον, σε ότι αφορά την σχεδιαστική κατεύθυνση των επερχόμενων προϊόντων της, και δεύτερον σε σχέση με την πρόθεση της μάρκας να καταστεί μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα από το 2026 και μετά.
Το όνομα «Pu+Ra» προέρχεται από το πρωτότυπο γλυπτό «Pu+Ra Zero» που παρουσίασε η εταιρεία πέρυσι ως προεπισκόπηση των μελλοντικών σχεδιαστικών προθέσεών της, ενώ το προσδιοριστικό «HPE» στο όνομα του νέου concept car των Ιταλών παραπέμπει πλέον στο «High-Performance Electric» και όχι στο «High-Performance Estate» που είδαμε για πρώτη φορά στην εμβληματική Beta που επαναπροσδιόρισε την εικόνα της Lancia στη δεκαετία του 1970.
Οι στιλιστικές επιρροές από προηγούμενα μοντέλα της Lancia είναι ξεκάθαρες στο «σώμα» της Pu+Ra HPE, με το πίσω μέρος να αποτελεί μια φουτουριστική επανερμηνεία του αντίστοιχου της εμβληματικής Stratos και την μπάρα LED να προέρχεται από το μοτίβο που συναντήσαμε στο μπροστινό μέρος αυτοκινήτων όπως οι αυθεντικές Delta και Aurelia.
Το τετραθέσιο κουπέ πρωτότυπο μήκους 4.450 χλστ., πλάτους 1.950 χλστ. και ύψους 1.350 χλστ. δεν θα «μετουσιωθεί» σε αυτοκίνητο παραγωγής, ωστόσο «κουβαλά» στοιχεία σε επίπεδο σχεδίασης αλλά και τεχνολογίες που θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους στα επερχόμενα μοντέλα της εταιρείας όπως το νέο Ypsilon, το οποίο θα διατίθεται σε υβριδικές εκδόσεις καθώς και σε μια αμιγώς ηλεκτρική, ένα νέο 4θυρο EV που θα δει το φως της δημοσιότητας το 2026 και την αναγεννημένη, επίσης ηλεκτρική Delta, που αναμένεται το 2028.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το εσωτερικό της Pu+Ra HPE. Εδώ, τα μεγάλα, βελούδινα εμπρός καθίσματα προσφέρουν επίπεδα άνεσης αντίστοιχα με εκείνα μιας… πολυθρόνας σπιτιού, ενώ το «παρών» δίνουν και μικρά στρογγυλά τραπέζια μπροστά. Από εκεί και πέρα εντύπωση προκαλούν και οι κυκλικές γυάλινες περιστρεφόμενες οροφές, οι οποίες ανοίγουν για να προσφέρουν μια νέα προσέγγιση στον όρο «targa».
Η Lancia αναφέρει ότι τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό της Pu+Ra HPE είναι κατά 70% από ανακυκλωμένα υλικά, ποσοστό που αναμένεται να διαμορφωθεί στο 50% για τα επερχόμενα αυτοκίνητα παραγωγής της ιταλικής φίρμας. Αν μη τι άλλο, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του πρωτοτύπου – που παρουσιάζεται εδώ για πρώτη φορά – συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας φέροντας την ονομασία «Sala» (δωμάτιο). Το εν λόγω σύστημα ελέγχεται είτε με φωνητικές εντολές είτε χρησιμοποιώντας μια κυκλική οθόνη αφής που «ξεφυτρώνει» από την κεντρική κονσόλα παρέχοντας μια σειρά από νέες λειτουργίες που βελτιώνουν την εμπειρία οδήγησης –μια μικρότερη βρίσκεται στο κέντρο του τιμονιού.
Η Lancia δεν ανακοινώνει στοιχεία σχετικά με το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της Pu+Ra HPE. Ωστόσο, το ιταλικό εργοστάσιο αναφέρει ότι η αυτονομία του πρωτοτύπου ξεπερνά με μια φόρτιση τα 700 χλμ. Η φόρτιση θα διαρκεί μόλις 10 λεπτά, δηλώνει η εταιρεία, χωρίς όμως να προσδιορίζει το ποσοστό ανάκτησης ενέργειας από εξωτερική πηγή. Την ίδια στιγμή, η κατανάλωση της Pu+Ra HPE κυμαίνεται κάτω από τις 10 kWh ανά 100 χλμ. κίνησης.
Όταν 20 σφαίρες κυνηγούν τον ίδιο στόχο - ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΟΥ SPEEDZONE PODCAST