Craig Breen – Ένας άνθρωπος που λάτρευε τους αγώνες
Ο Craig Breen δυστυχώς δεν είναι πια μαζί μας αλλά άφησε πίσω του μια σειρά από αναμnήσεις που θα μας μείνουν αξέχαστες.
Όταν 20 σφαίρες κυνηγούν τον ίδιο στόχο - ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΟΥ SPEEDZONE PODCAST
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και πιο συγκεκριμένα ο κόσμος του WRC έχασε άδικα και πρόωρα έναν από τους σύγχρονους ήρωές του, τον Craig Breen με ηλικία μόλις 33 ετών.
Οι κορυφαίοι εν ενεργεία οδηγοί του WRC είναι λίγοι και κάθε ένας από αυτούς αποτελεί έναν ήρωα για τους θεατές που ανυπομονούν να τον δουν είτε από τις οθόνες τους είτε σε κάποιο βουνό, και προχθές χάθηκε ένας ήρωας αρκετά πρόωρα.
Ο Breen ήταν ένας άνθρωπος που αγαπούσε όσο τίποτα άλλο τους αγώνες ράλλυ και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Από μικρό παιδί ήταν γύρο από τους αγώνες καθώς αγωνιζόταν ο πατέρας του σε αγώνες στην Ιρλανδία, και από εκεί κόλλησε το μικρόβιο για τους αγώνες ράλλυ.
Ο πρώτος του αγώνας ήταν το 2007, ενώ δύο χρόνια αργότερα συμμετείχε στο Ford Fiesta Sporting Throphy στο οποίο πήρε 2 νίκες και κέρδισε 44 ειδικές διαδρομές τερματίζοντας πρώτος στην βαθμολογία. Φυσικά στο δεξί bucket καθόταν ο Gareth Robberts.
Από εκείνο το σημείο ξεκίνησε να ανεβαίνει επίπεδο, οδηγώντας ένα Ford Fiesta S2000 για την επόμενη χρονιά.
Το 2011 τον βρήκε πίσω από το τιμόνι ενός Ford Fiesta R2 καθώς συμμετείχε στο Junior WRC. Στον τελευταίο αγώνα του θεσμού στην Μεγάλη Βρετανία μετά από μια μεγάλη μάχη κατάφερε να κερδίσει το πρωτάθλημα και τα έπαθλα που είχε αυτό.
Το 2012 όλα έδειχναν αρκετά θετικά για τον Ιρλανδό που είχε υπογράψει συμβόλαιο με την Peugeot, και θα οδηγούσε το 207 S2000 στους αγώνες του IRC.
Ωστόσο, η 16η Ιουνίου του 2012 θα ήταν μια ημέρα που θα τον σημάδευε για το υπόλοιπο της ζωής του. Στην 8η ειδική του Rally Targa Florio το Peugeot που οδηγούσε ο Breen θα έβγαινε από τον δρόμο και θα χτυπούσε σε ένα τοίχο κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του ακαριαία ο συνοδηγός του Gareth Robberts.
Όπως αποκάλυψε μερικά χρόνια μετά, ο Breen λίγες ημέρες μετά το συμβάν συνάντησε του γωνίες του Gareth και αυτοί τον παρότρυναν να συνεχίσει τους αγώνες, κάτι το οποίο και έκανε.
Παράλληλα ο Breen συμμετείχε και στο SWRC με το Ford Fiesta S2000, καταφέρνοντας μάλιστα να τερματίσει πρώτος στην σχετική βαθμολογία στο τέλος της σεζόν.
Το 2014, ως εργοστασιακός οδηγός της Peugeot κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη σε διεθνή αγώνα. Αυτός ο αγώνας δεν ήταν άλλος από το δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις. Το συγκεκριμένο Ακρόπολις ήταν αρκετά ιδιαίτερο καθώς ήταν μεικτό, με το πρώτο σκέλος να είναι ασφάλτινο και το δεύτερο χωμάτινο. Μάλιστα στο Ακρόπολις έκανε ντεμπούτο και το νέο Peugeot 208 T16 R5.
Η πρώτη ημέρα του διήμερου τότε Ράλλυ Ακρόπολις δεν ξεκίνησε ιδιαίτερα καλά, σημειώνοντας τον 5ο χρόνο στην πρώτη ειδική ενώ στην επόμενη κατάφερε να ανέβει στην δεύτερη. Μέχρι το τέλος της πρώτης, ασφάλτινης, ημέρας είχε καταφέρει να βρεθεί στην κορυφή, στην οποία παρέμεινε μέχρι και το τέλος του αγώνα.
Το 2016 και με την βοήθεια του Khalid Al Qassimi ο Breen συμμετείχε σε επιλεγμένους αγώνες στο WRC με την Citroen και το DS3 WRC. Μάλιστα κατάφερε να πάρει και το πρώτο του βάθρο στο Ράλλυ Φινλανδίας, το οποίο αφιέρωσε στον αδικοχαμένο του συνοδηγό Gareth Robberts.
Το 2019 τον βρήκε να κάνει μόλις δύο αγώνες με την ομάδα της Hyundai, με την απόδοση του να του δίνει την ευκαιρία για συμμετοχή σε αγώνες και την ερχόμενη χρονιά.
Στους δύο αγώνες που συμμετείχε κατάφερε να πάρει ένα βάθρο, ενώ συμμετείχε με Hyundai i20 R5 σε αγώνες του ERC αλλά και κάποιους τοπικούς.
Παρόμοια κύλησε και το 2021, με τον Breen να κλείνει συμφωνία με την M-Sport Ford για πλήρη συμμετοχή στο πρωτάθλημα του 2022 με το Ford Puma Rally1. Αυτή ήταν και μοναδική πλήρης σεζόν που κατάφερε να κάνει ο Breen.
Ωστόσο, τα πράγματα δεν εξελίχθηκε όπως θα ήθελαν και οι δύο πλευρές, παρά το θετικό ξεκίνημα με το βάθρο στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Έτσι, για το 2023 είχε υπογράψει με την Hyundai για μερική εμπλοκή στο wrc αλλά και συμμετοχές στο ERC και στο Πορτογαλικό Πρωτάθλημα με το Hyundai i20N Rally2.
Φέτος στην μοναδική του εμφάνιση στο WRC στο Ράλλυ Σουηδίας κατάφερε να εντυπωσιάσει με την απόδοση του αφού ήταν επικεφαλής του αγώνα για μεγάλο διάστημα ενώ τελικά τερμάτισε στην δεύτερη θέση.
Σε όλα τα χρόνια της καριέρας του δεν είχε καταφέρει να πάρει την πολυπόθητη πρώτη του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που τόσο πολύ ποθούσε αλλά έχοντας καταφέρει να ανέβει στο βάθρο 9 φορές και να κερδίσει 35 ειδικές διαδρομές.
Την Τετάρτη 13/3 ο Breen στις δοκιμές της Hyundai ενόψει της συμμετοχής του στο Ράλλυ Κροατίας, που θα διεξαχθεί την ερχόμενη εβδομάδα, είχε μια έξοδο με αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του.
Πέρα από τις συμμετοχές του σε κορυφαίους αγώνες σε όλο τον κόσμο ο Breen ήταν και ένας φοβερός άνθρωπος που βοηθούσε με όποιον τρόπο μπορούσε του ανθρώπους που ήταν κοντά στις αγώνες.
Συγκεκριμένα το 2017 συμμετείχε στο Raven’s Rock Rally με συνοδηγό στο Ford Escort MK2 τον ανάπηρο φίλο του Patrick Croke, χωρίς να έχει σημειώσεις, με την επιθυμία του φίλου του αλλά και το πάθος του για τους αγώνες υπερνίκησαν όποια επιθυμία για καλό αποτέλεσμα. Επίσης είχε κάνει βόλτα με τον συγκεκριμένο φίλο του και με το Citroen C3 WRC σε δοκιμές, ενώ κανόνιζε να βρίσκεται και σε αρκετούς αγώνες μαζί του.
Νωρίτερα την φέτος ανακοίνωσε ότι θα στηρίξει τους νέους οδηγούς του Ιρλανδικού πρωταθλήματος με χρηματικά έπαθλα αλλά και μαθήματα αγωνιστικής οδήγησης σε χειμερινές συνθήκες στην Νορβηγία.
Μεγάλο πάθος του Craig Breen ήταν τα ιστορικά αυτοκίνητα, για τα οποία μιλούσε συνεχώς με τους συναθλητές του. Σε κάθε διαθέσιμη ευκαιρία που είχε αγωνιζόταν με αυτά, με αποκορύφωμα το 2019 όταν και αγωνίστηκε με το MG Metro 6R4 με το οποίο αγωνιζόταν ο πατέρας του, στο Rentokil Killarney Historic Stages Rally.
Στα χρόνια αυτά κατάφερε να αγωνιστεί με: BMW M3 E30, Ford Sierra Cosworth, Ford Focus RS WRC ’06, Subaru Legacy 4WD Turbo, Ford Escort WRC με αρκετά ακόμα.
Το πόσο αγαπητός ήταν στον κόσμο του WRC αλλά και του Motorsport γενικότερα φάνηκε από τα μηνύματα που έγραψαν στα social media όλοι οι συναθλητές του και οι άνθρωποι που τον γνώρισαν, μιλώντας όλοι για το πόσο αγαπούσε το άθλημα αλλά και τον τρόπο ζωής που είχε.
Δυστυχώς το νήμα της ζωής του Ιρλανδού κόπηκε πρόωρα στην ηλικία των 33 ετών την ώρα που έκανε αυτό που αγαπούσε περισσότερο. Την ώρα που οδηγούσε το Hyundai i20N Rally1, κάτι για το οποίο ανυπομονούσε, όπως είχε γράψει στα social media του μερικές ημέρες πριν.
Σίγουρα η παρουσία του θα λείψει από τα service park και τις ειδικές διαδρομές του WRC.
Με το χαμόγελο που τον χαρακτήριζε θα κλείσουμε το αποχαιρετιστήριο κείμενο για τον Craig Breen.
Flat to the square right…
Όταν 20 σφαίρες κυνηγούν τον ίδιο στόχο - ΔΕΙΤΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΤΟΥ SPEEDZONE PODCAST