Έρχεται το ηλεκτρικό MINI Countryman E
Η βρετανική εταιρεία ολοκληρώνει την εξέλιξη του νέου και αμιγώς ηλεκτρικού MINI Countryman Ε που θα βασίζεται στην BMW iX1.
Με το επερχόμενο και εντελώς νέο MINI Countryman E που θα δούμε να αποκαλύπτεται πλήρως το επόμενο έτος, η βρετανική εταιρεία εγκαινιάζει ένα ακόμα κεφάλαιο στην πορεία για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί, τουλάχιστον σε ότι αφορά τα ευρωπαϊκά δεδομένα, στις αρχές της επόμενης δεκαετίας.
Για την περίσταση, η νέα γενιά Countryman, η οποία θα διατίθεται και σε βενζινοκίνητη έκδοση εκτός από ηλεκτρική, βασίζεται στις λύσεις και τις τεχνολογίες που είδαμε στις νέες BMW X1 και iX1, με τη διαφορά να εστιάζεται στις επιμέρους ρυθμίσεις – εκτός φυσικά από τα εντελώς διαφορετικό κουστούμι και ένα εσωτερικό με νέα χαρακτηριστικά και σχεδιασμό.
Το ηλεκτρικό MINI Countryman θα είναι διαθέσιμο όπως αποκαλύπτουν οι ιθύνοντες της εταιρείας σε δύο εκδόσεις σε σχέση με το σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών που θα το τροφοδοτεί. Η παραλλαγή του με κίνηση στους εμπρός τροχούς θα λέγεται «E» με τον εγκατεστημένο στον εμπρός μέρος ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 140 kW, ήτοι 191 ίππους. Την ίδια στιγμή, το MINI Countryman SE ALL4 – το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα της μάρκας με κίνηση σε όλους τους τροχούς – θα συνδυάζει τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα με έναν δεύτερο στον πίσω άξονα, με συνδυαστική ισχύ 230 kW, δηλαδή 313 ίππους.
Η μεγαλύτερη και πιο ισχυρή έκδοση SE του ηλεκτρικού MINI Countryman θα έχει χωρητικότητα 64,7 kWh, τιμή που εκτιμάται από τους ανθρώπους του BMW Group ότι θα εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία κοντά στα 450 χιλιόμετρα. Για το Countryman E με τον μονό κινητήρα, η MINI δεν αποκαλύπτει στοιχεία για τον συσσωρευτή ενέργειας, αν και όλα δείχνουν ότι θα πρόκειται για μια μονάδα ιόντων λιθίου με χωρητικότητα κοντά στις 54 kWh.
Μια σημαντική διαφοροποίηση του μοντέλου σε σχέση με την τρέχουσα γενιά είναι οι μεγαλύτερες διαστάσεις της. Έτσι, το μήκος του νέου MINI Countryman S και SE θα είναι 13 εκατοστά μεγαλύτερο φτάνοντας πλέον στα 4.429 χλστ. Την ίδια στιγμή και το ύψος του αμαξώματος έχει διευρυνθεί κατά σχεδόν 6 εκατοστά, αγγίζοντας αισίως τα 1.613 χλστ.
Η MINI έχει δώσει ξεχωριστή έμφαση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα του μοντέλου μειώνοντας τις εκπομπές που προκύπτουν από τα υλικά που το «συνθέτουν» αλλά και από τις διαδικασίες παραγωγής του ίδιου του οχήματος – η οποία θα πραγματοποιείται στη Λειψία της Γερμανίας. Έτσι, τα διακοσμητικά στοιχεία στο εξωτερικό και το εσωτερικό λάμπουν δια της απουσίας τους, ενώ οι χυτές ζάντες ελαφρού κράματος θα κατασκευάζονται από δευτερογενές αλουμίνιο σε ποσοστό έως και 70%.
Από εκεί και πέρα, στο εσωτερικό οι επιφάνειες του ταμπλό, του τιμονιού, της επένδυσης οροφής και του δαπέδου του οχήματος (που προς το παρόν δεν αποκαλύπτονται), καθώς και τα πατάκια θα κατασκευάζονται από ανακυκλωμένο πολυεστέρα που προέρχεται από μπουκάλια ΡΕΤ και ρετάλια μοκετών.