H T.33 Spider της Gordon Murray Automotive είναι χάρμα οφθαλμών
Η άρτι αφιχθείσα T.33 Spider της Gordon Murray Automotive στερείται «σταθερής» οροφής και διατηρεί τόσο τον V12 ατμοσφαιρικό κινητήρα της Cosworth όσο και το χειροκίνητο κιβώτιο της κουπέ παραλλαγής, ζυγίζοντας σε σχέση με την τελευταία μόλις 18 επιπλέον κιλά.
Η νέα T.33 Spider της Gordon Murray Automotive είναι το τέταρτο κατά σειρά μοντέλο της εταιρείας μετά την T.33 Coupe που είδαμε πριν έναν περίπου χρόνο, την T.50 και την καθαρόαιμη παραλλαγή της με τη διακριτική ονομασία T.50s Niki Lauda.
Σύμφωνα με τον ίδιο τον Gordon Murray, η νέα T.33 έχει κατασκευαστεί με την ίδια ακριβώς οδηγοκεντρική φιλοσοφία με την κουπέ παραλλαγή και ως εκ τούτου ζυγίζει σχέση με την τελευταία μόλις 18 κιλά επιπλέον. Γεγονός που ανεβάζει την τελική ένδειξη της ζυγαριάς στα μόλις 1.108 κιλά.
Εδώ, η αφαιρούμενη carbon οροφή χωρίζεται σε δύο τμήματα τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν στον εμπρός αποθηκευτικό χώρο της T.33 Spider. Μάλιστα, το «παρών» στην έκδοση Spider δηλώνει και ένα πτυσσόμενο παράθυρο, πίσω ακριβώς από τις πλάτες των επιβατών, το οποίο παρέχει επιπλέον προστασία και περιορισμό των στροβιλισμών του αέρα στην καμπίνα.
Πέραν της χαρακτηριστικής, τύπου ram-air εισαγωγής ψηλά στο σταθερό τμήμα της οροφής το οποίο είδαμε σε αντίστοιχη εκτέλεση και στην κουπέ έκδοση, η T.33 Spider ενσωματώνει δύο έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους με χωρητικότητα 90 λίτρων ο καθένας, που ανοίγουν με το πάτημα ενός κουμπιού και βρίσκονται πίσω από τις πόρτες και πάνω από τους πίσω τροχούς του αυτοκινήτου.
T.33 Spider: Με την τεχνολογική κληρονομία της κουπέ έκδοσης
Ο κινητήρας που τροφοδοτεί και την έκδοση Spider της Τ.33 βασίζεται, ως γνωστόν, στα εξαιρετικά δομικά στοιχεία του V12 της T.50, που για μια ακόμα φορά φέρει την υπογραφή της Cosworth. Κατασκευασμένος εξολοκλήρου από αλουμίνιο, έχει βάρος μόλις 178 κιλά, και με χωρητικότητα 3,9 λίτρα μπορεί να περιστρέφεται έως και τις 11.100 σ.α.λ. αποδίδοντας 617 ίππους στις 10.250 σ.α.λ. και ροπή 451 Nm στις 9.000 σ.α.λ. Από την τελευταία, το 75% κάνει την εμφάνισή της στις 2.500 σ.α.λ., ενώ το 90% από τις 4.500 έως και τις 10.500 σ.α.λ. Στη μετάδοση συναντάμε κατ’ αποκλειστικότητα ένα κιβώτιο της Xtrac, με έξι σχέσεις, πολύδισκο συμπλέκτη και βάρος μόλις 82 κιλά.
Η T.33 Spider, η οποία θα ξεκινήσει να παράγεται μέσα στο 2025, είναι «χτισμένη» γύρω από το γνωστό iFrame της GMA κι ένα μοναδικό, εξαιρετικά ελαφρύ μονοκόκ από ανθρακονήματα, που εξασφαλίζουν ιδανική στρεπτική ακαμψία και συνολικό βάρος μικρότερο έως και 300 κιλά σε σχέση με τα υπόλοιπα ανοιχτά ή κλειστά supercar της κατηγορίας. Από εκεί και πέρα, στον τομέα της ανάρτησης, η GMΑ υιοθέτησε τη λύση των αλουμινένιων διπλών ψαλιδιών μπροστά και πίσω, σε συνδυασμό με σπειροειδή ελατήρια και αμορτισέρ από κράμα αλουμινίου.
Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτρο-υδραυλική υποβοήθηση, ενώ τα φρένα αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους της Brembo διαστάσεων 370 και 340 χλστ., σε συνδυασμό με 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες. Σε ότι αφορά τους τροχούς, επελέγη ο τύπος ελαστικών Pilot Sport 4 S της Michelin, σε διάσταση 235/35 και 295/90, ο οποίος φιλοξενεί ζάντες με διάμετρο 19 και 20 ιντσών.
Σε επίπεδο αεροδυναμικής η Τ.33 Spider έχει εξελίξει ακόμα περισσότερο το σύστημα Passive Boundary Layer Control που είδαμε στην κλειστή παραλλαγή. Εν προκειμένω και για την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του φαινομένου ground effect, στο εμπρός μέρος του αμαξώματος υπάρχει μια εισαγωγή που διοχετεύει τον αέρα κάτω από το δάπεδο.
Από εκεί και πέρα, χάρη σε έναν προηγμένο διαχύτη που ενεργοποιείται από τη βασική αναρρόφηση πίσω από το αυτοκίνητο, καθίσταται εφικτή η επίτευξη ενός κορυφαίου επιπέδου αεροδυναμικής απόδοσης και ως εκ τούτου δεν καθίσταται αναγκαία η χρήση έντονων αεροδυναμικών στοιχείων στο «σώμα» του αυτοκινήτου. Η μόνη «παραχώρηση» εδώ είναι η ενεργή πίσω αεροτομή, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα, αλλά και από τον οδηγό, διαθέτοντας τρεις διαφορετικές θέσεις.