H Mercedes αποκαλύπτει τον σχεδιασμό της ηλεκτρικής EQS
Η Mercedes αποκαλύπτει τα μυστικά του εσωτερικού και εξωτερικού σχεδιασμού της νέας, αμιγώς ηλεκτροκίνητης EQS αλλά και πολλές από τις προηγμένες τεχνολογίες της, δύο περίπου εβδομάδες πριν την επίσημη παρουσίασή της.
Δεκαπέντε περίπου μέρες πριν τα επίσημα αποκαλυπτήρια του μοντέλου, η Mercedes μας παρουσάζει σήμερα το εσωτερικό αλλά και τις βασικές περγαμηνές της νέας, αμιγώς ηλεκτροκίνητης EQS στον τομέα του σχεδιασμού - και όχι μόνο. Εδώ, σημείο αναφοράς για το πρώτο από τα έξι στο σύνολο νέα EVs που σκοπεύει να παρουσιάζει το γερμανικό εργοστάσιο έως και το 2022 είναι οι σμιλευμένες εξωτερικές επιφάνειες του πολυτελούς σεντάν, οι οποίες του εξασφαλίζουν έναν αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας που αγγίζει στο πρόγραμμα Sport, σε συνδυασμό με 19άρες ζάντες, την εντυπωσιακή τιμή 0,20.
Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, ο υπολογισμός του ως άνω συντελεστή έγινε στην προηγμένη αεροδυναμική σήραγγα της εταιρείας που βρίσκεται στο Sindelfingen της Γερμανίας χαρίζοντας ύστερα από ατέλειωτες ώρες δουλειάςστο νέο ηλεκτρικό μοντέλο της οικογένειας EQ «μια επίδοση καλύτερη σε σχέση με όλους τους ανταγωνιστές του με ηλεκτροκινητήρα ή κινητήρα εσωτερικής καύσης».
Θυμίζουμε ότι η Tesla έχει δηλώσει ότι το πρόσφατα ανανεωμένο Model S προτάσσει έναν συντελεστή οπισθέλκουσας με τιμή 0,208, ενώ η αντίστοιχη τιμή για το νέο Lucid Air είναι 0,21. Χάρη σε αυτή την επίδοση, η νέα και 100% ηλεκτρική EQS καθίσταται ως το πλέον αεροδυναμικό μοντέλο παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η Mercedes – θυμίζουμε ότι το προηγούμενο ρεκόρ με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,22 ανήκει στη νέα S-Class και στην 4θυρη έκδοση A-Class.
Από εκεί και πέρα, η νέα EQS είναι το πρώτο μοντέλο της γερμανικής φίρμας που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα EVA, η οποία είναι εξελιγμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα – σε αυτή θα βασίζονται επίσης οι νέες EQE, EQE SUV και EQS SUV. Η νέα αυτή πλατφόρμα υιοθετεί μια αρχιτεκτονική τύπου skateboard, η οποία δίνει τη δυνατότητα διαμόρφωσης μιας σιλουέτας με «προωθημένες» τις κολώνες Α και κοντύτερο εμπρός καπό και πορτ μπαγκάζ, ενώ εξίσου χαρακτηριστική είναι και η κυρτή οροφή, που σε συνδυασμό με τους μικρού μήκους προβόλους χαρίζουν μια οπτική αίσθηση κουπέ αυτοκινήτου.
Την ίδια στιγμή, το εμπρός μέρος είναι ιδιαίτερα χαμηλό – εδώ σήμα κατατεθέν είναι η κλειστή μάσκα – ενώ προσοχή έχει δοθεί και στις άκρες του προκειμένου να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η μετωπική επιφάνεια του αυτοκινήτου. Εδώ, το «παρών» δίνουν οι χαρακτηριστικές «θυρίδες» οι οποίες ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης της ηλεκτρικής μονάδας και του συστήματος πέδησης, ενώ αξιοσημείωτο είναι και το… σφραγισμένο καπό, το οποίο μπορεί να ανοιχθεί μόνο από το επίσημο δίκτυο επισκευαστών της εταιρείας(!). Τέλος, στο πλάι σημείο αναφοράς, πέραν της fastback ουράς, είναι οι frameless πόρτες και τα πέντε, σε κάθε πλευρά, ανεξάρτητα κρύσταλλα, ενώ στάνταρ είναι και η γυάλινη οροφή δύο τμημάτων.
Στο εσωτερικό η Mercedes «προίκισε» τη νέα EQS με μοναδικά χαρακτηριστικά που έχουν ως σημείο αναφοράς έναν ψηφιακό κόσμο με αναρίθμητους αισθητήρες (συνολικά το αυτοκίνητο διαθέτει πάνω από 350!), οθόνες και λογισμικά με χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης. Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ένα πηδάλιο παρόμοιο με εκείνο της S-Class, που κοσμείται με απτικά pads στα μπράτσα του. Από εκεί και πέρα, το μάτι κερδίζει η πολύ-οθόνη MBUX Hyperscreen, η οποία είναι προαιρετική και απαρτίζεται από τρεις οθόνες που εδράζονται σε ενιαίο πλαίσιο με συνολικό μήκος 141 εκατοστών. Ο έλεγχος των λειτουργιών τους πραγματοποιείται με την αρωγή μιας 8πύρηνης CPU με μνήμη 24 GB που μπορεί ασφαλώς να υποστηρίξει over-the-air ενημερώσεις.
Η MBUX Hyperscreen της νέας Mercedes EQS με τεχνολογία OLED αποτελείται με μια κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών εμπρός από τον οδηγό, μια δεύτερη 17,7 σε διάταξη πορτραίτου στην κεντρική κονσόλα και μία τρίτη με διαγώνιο 12,3 ίντσες εμπρός από τον συνοδηγό. Από εκεί και πέρα, το σύστημα αναγνώρισης προσώπου με κάμερες στην κεντρική οθόνη χρησιμοποιείται για ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών άνεσης και υποβοήθησης της οδήγησης, όπως βιομετρικό έλεγχο ταυτότητας, προειδοποίηση κόπωσης και απόσπασης της προσοχής του οδηγού και ρύθμιση των εξωτερικών καθρεπτών στην προκαθορισμένη θέση. Για την ενημέρωση και ψυχαγωγία των πίσω επιβατών, η Mercedes έχει εγκαταστήσει στις πλάτες των καθισμάτων δύο οθόνες 11,6 ιντσών.
Άλλα προηγμένα χαρακτηριστικά της καμπίνας είναι το high-end ηχοσύστημα της Burmester που αποτελείται από 15 ηχεία με ισχύ 710 W, το σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα που εισέρχεται στο εσωτερικό, το οποίο αποτελεί μέρος της σουίτας συστημάτων Energizing Air Control System, αλλά και τα τέσσερα… ακουστικά προγράμματα, τα οποία φέρουν τις ονομασίες Silent, Silver Waves, Vivid Flux και Roaring Pulse, με το τελευταίο να αναπαραγάγει τον ήχο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.