Δοκιμάζουμε το Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE

Η υβριδική τεχνολογία e-POWER στο νέο X-Trail, σε συνδυασμό με την ηλεκτρική τετρακίνηση e-4ORCE, έρχονται να συνθέσουν ένα κοκτέιλ διόλου μεθυστικό αλλά καθ’ όλα εθιστικό για όλους εκείνους που αναζητούν ένα «γήινο», πλην όμως εξηλεκτρισμένο SUV με ουσία και πλήθος αρετών.

Κάντε κλικ εδώ για να παρακολουθήσετε: SPEEDZONE PODCAST EP25

Αν το Qashqai είναι σήμερα το blue chip μοντέλο της Nissan στο χρηματιστήριο αξιών των SUV, τότε το νέο X-Trail, στην τέταρτη κατά σειρά εκδοχή του, κάλλιστα θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ο κρυφός της άσος στην ολοένα και πιο δύσκολη παρτίδα πόκερ των αυτοκινήτων του είδους. Και, πλέον, όχι ως συμπληρωματικό μοντέλο του πάλαι ποτέ best-selling SUV των Ιαπώνων, αλλά ως αυθύπαρκτη πρόταση, όχι μόνο σε επίπεδο σχεδιασμού, αλλά και σε δυνατότητες.

Πολλώ δε μάλλον, στην κορυφαία εκδοχή του, στην οποία το #ξεχάστε_οριστικά_την_πρίζα υβριδικό σύστημα e-POWER, που μας εντυπωσίασε στο μικρότερο Qashqai, παντρεύεται ιδανικά με ένα ακόμα ηλεκτρο-μοτέρ, που αποτελεί για την περίσταση την καρδιά της ηλεκτρικής τετρακίνησης e-4ORCE της Nissan.

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE

Εντός και εκτός

Για την εξωτερική αμφίεση του νέου X-Trail δεν μπορείς να πεις και πολλά. Δε μοιάζει με Qashqai, με το ψηλό ανάστημα, τις τετραγωνισμένες γραμμές, τη χαρακτηριστική μάσκα V-Motion και συνολικά την μπροστινή όψη, η οποία πλαισιώνεται από προβολείς που φαίνονται να είναι πλήρως «ενσωματωμένοι» στο αμάξωμα με έναν συνδυασμό φώτων ημέρας και φλας, να δίνουν συνδυαστικά έναν στιβαρό τόνο που κερδίζει την ψήφο εμπιστοσύνης. Σίγουρα, τον δικό τους ρόλο εδώ διαδραματίζουν τόσο το σεβαστό μήκος των σχεδόν 4,7 μ. όσο και το σχετικά γενναίο μεταξόνιο των 2,7 μ., που δρα ευεργετικά όχι μόνο οπτικά, αλλά και σε επίπεδο χώρων.

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE

Ακόμα πιο θελκτική για τις αισθήσεις είναι η εικόνα στο εσωτερικό, όπου η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στο απόγειό της σε σχέση με ό,τι μας έχει συνηθίσει ο Ιάπωνας κατασκευαστής στην κατηγορία. Από εκεί και πέρα, η premium αύρα (ναι, η τελευταία δεν αποτελεί πλέον προνόμιο μόνο των Γερμανών ή άλλων Ευρωπαίων κατασκευαστών) ενισχύεται από το κομψό e-shifter στην κεντρική κονσόλα, από τις δύο οθόνες των 12,3 ιντσών στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της δοκιμής μας, το μεγάλο head-up display των 10,8 ιντσών, αλλά και από τους χώρους, που δύσκολα θα βρουν επικριτές, όσο ψηλοί ή εύσωμοι κι αν είναι. Μπόνους σε επίπεδο πρακτικότητας, πέραν των πολλών θέσεων για μικροαντικείμενα, οι πίσω πόρτες, οι οποίες ανοίγουν σε γωνία 90 μοιρών, διευκολύνοντας την αποβίβαση/επιβίβαση, αλλά και ο απολύτως επαρκής χώρος αποσκευών, που με χωρητικότητα 575 λίτρα στην 5θέσια έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας δεν αφήνει περιθώρια για «ναι μεν, αλλά».

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE

Εξηλεκτρισμός στο φουλ

Αν μη τι άλλο, πόλος έλξης και στο νέο X-Trail είναι το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης e-POWER. Εν συντομία, θυμίζουμε ότι η εν λόγω μονάδα αποτελείται από μπαταρία με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο μόλις 1,8 kWh και σύστημα μετάδοσης κίνησης ενσωματωμένα με 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου μεταβλητής σχέσης συμπίεσης, γεννήτρια ισχύος, μετατροπέα και εμπρός ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη για την περίσταση ισχύ 157 kW. Αυτό το σύστημα μετάδοσης κίνησης σημαίνει ότι η ισχύς στους εμπρός τροχούς προέρχεται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, καθώς ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί πρακτικά ως… φορτιστής. Σε αυτό λοιπόν το high-tech «πακέτο» η έκδοση e-4ORCE έρχεται να προσθέσει έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα, με «αυτόνομη» απόδοση 100 kW, ο οποίος εδράζεται στον πίσω άξονα που αποτελείται από μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Συνδυαστικά, πάντως, η μέγιστη ισχύς του όλου πακέτου διαμορφώνεται στους 213 ίππους, τιμή που αντιστοιχεί στη μέγιστη δυναμική του εμπρός ηλεκτροκινητήρα. Πώς λειτουργούν όλα αυτά στην πράξη;

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE

Αρμονικά, είναι η πρώτη απάντηση, αλλά και αποδοτικά, καθώς ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας και ο… χαμηλόφωνος θερμικός, που φέρει την τεχνολογική υπογραφή της Infinity, καταφέρνουν να περιορίσουν τη δίψα σε υγρό καύσιμο πέριξ του ψυχολογικού (και όχι μόνο) ορίου των 7 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα κίνησης. Και αυτό είναι ένα σημαντικό επίτευγμα για ένα όχημα που μόνο ελαφρύ δεν είναι -υπολογίστε κοντά στους 2 τόνους, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού.

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE

Από εκεί και πέρα, το κινητήριο σύνολο καταφέρνει αυτό ακριβώς που υπόσχεται στη θεωρία: να προσφέρει χαμηλά επίπεδα θορύβου και μια σχεδόν ηλεκτρική αίσθηση στην επιτάχυνση, όπου τα πάντα εξελίσσονται «γλυκά», χωρίς υστερίες και ξεσπάσματα. Αλλά πάντοτε αποτελεσματικά. Την ηλεκτρική επίγευση που σου αφήνει το υβριδικό X-Trail επιτείνει η λειτουργία e-Pedal Step, η οποία, όταν είναι ενεργοποιημένη, θα φρενάρει το Χ-Trail στο σήκωμα του ποδιού σου από το γκάζι, αναπτύσσοντας επιβράδυνση έως και 0,2 g.

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE

Η τετρακίνηση e-4ORCE -με λειτουργία αναγεννητικής πέδησης στον πίσω άξονα- αποτελεί σίγουρα το κερασάκι σε μια ιδιαίτερα εύγευστη… οδηγική τούρτα. Χωρίς καμία μηχανική σύνδεση με τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα, ο πίσω μοιάζει να είναι μόνιμα «συνδεδεμένος», αφού η έλευσή του στο προσκήνιο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης δε γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό. Ο τελευταίος, το μόνο που έχει να κάνει είναι να διαγράψει την τροχιά που επιθυμεί στις στροφές, με τους ηλεκτροκινητήρες και τα καλορυθμισμένα ηλεκτρικά βοηθήματα να «ακολουθούν» πιστά. Εδώ, ένας από τους καλύτερους συμμάχους του είναι η ανάρτηση, η οποία είναι σφιχτή μεν, αλλά διόλου κουραστική με τον τρόπο που «σβήνει» τις ανωμαλίες, ελέγχοντας με αποτελεσματικό τρόπο τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος με τη σχεδόν ιδανική κατανομή του βάρους.

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE

Το τιμόνι, από τη μεριά του, σίγουρα δε διεκδικεί δάφνες με την οξύτητά του, ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι θα δυσαρεστήσει σε συνθήκες cruising στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε πιο «ζωηρούς» ρυθμούς σε δρόμους με στροφές. Εκτός δρόμου, η συμπεριφορά του τετρακίνητου X-Trail εντυπωσιάζει το ίδιο ευχάριστα. Επιλέγοντας μάλιστα τη λειτουργία «Off-road», τη μία από τις πέντε διαθέσιμες πέραν των Normal, Sport, Eco και Snow, οι «always-on» ηλεκτροκινητήρες (σ.σ.: κάτι σαν το παραδοσιακό κλείδωμα που γνωρίζουμε στα μηχανικά συστήματα τετρακίνησης) γεμίζουν αυτοπεποίθηση τον οδηγό στα γλιστερά, ενώ τα εγγυημένα 230 χλστ. της απόστασης από το έδαφος διασφαλίζουν με τη σειρά τους ότι το αυτοκίνητο θα περάσει αλώβητο από ήπιους χωματόδρομους που ενδεχομένως να διαθέτουν μεγάλες πέτρες ή νεροφαγώματα.

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE

Η σωστή συνταγή

Απαλλαγμένο από κάθε λογής «εξαρτήσεις» με την πρίζα και, τώρα πια, μακριά από τη σκιά του μικρότερου αδελφού του, το νέο X-Trail πετυχαίνει διάνα το στόχο του. Αν και τα 50.590 ευρώ που κοστίζει η top-end εκδοχή του (σε 5θέσια για την περίσταση διάταξη εσωτερικού, σε συνδυασμό με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE) φαντάζουν «πολλά» στα μάτια των περισσοτέρων, εντούτοις, με αντικειμενικά κριτήρια, ο «Γολιάθ» των SUV προτάσεων της Nissan αξίζει μέχρι και το τελευταίο ευρώ το παραπάνω ποσό αλλά και εκείνο που αντιστοιχεί για τις ακόμα πιο πλούσιες σε εξοπλισμό παραλλαγές του.

Και αυτό όχι μόνο χάρη στη συνολική αίσθηση ποιότητας που αποπνέει, στον πολιτισμένο εν γένει χαρακτήρα, στους μεγάλους χώρους και στις πολύ καλές επιδόσεις που εξασφαλίζει και σε επίπεδο συμπεριφοράς στο δρόμο, αλλά πρωτίστως λόγω του μαγικού τρόπου που καταφέρνει στην καθημερινότητα και σε μια ποικιλία οδηγικών σεναρίων να καταστήσει την ηλεκτροκίνηση αποδοτική και λειτουργική. Και αυτό είναι σίγουρα η μεγάλη επιτυχία του.

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE

NISSAN Χ-TRAIL e-POWER e-4ORCE
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + 2 η/κ > ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.477-1.497 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ (β/κ): > 158 ίπποι > ΡΟΠΗ (β/κ): 250 Nm > ΙΣΧΥΣ (εμπρός η/κ): 213 ίπποι > ΡΟΠΗ (εμπρός η/κ): 330 Nm > ΙΣΧΥΣ (πίσω η/κ): 136 ίπποι > ΡΟΠΗ (πίσω η/κ): 195 Nm > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 213 ίπποι > ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.680×1.840×1.665 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.705 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 575 λίτρα (5θέσιο) > ΒΑΡΟΣ: 1.935 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,0 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,1 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 143-146 γρ./χλμ.) 

Κάντε κλικ εδώ για να παρακολουθήσετε: SPEEDZONE PODCAST EP25

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE