Καμία εταιρεία δεν εξελίσσει σήμερα καινούργιους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση φαντάζει να είναι πλέον καθολική όπως ανοιχτά παραδέχονται υψηλόβαθμα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Μπορεί η Γερμανία, μαζί με τους «συμμάχους» της, να πιέζουν έντονα τις Βρυξέλλες για την είσοδο των e-Fuels στην αυτοκινητικό γίγνεσθαι της γηραιάς ηπείρου με αποτέλεσμα η τυπική επικύρωση της απόφασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να βάλει τέλος στις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη από το 2035 να καθυστερεί, εντούτοις βέβαιο είναι η ηλεκτροκίνηση θα είναι αυτή που θα έχει τον πρώτο λόγο τα χρόνια που έρχονται στο μαγικό κόσμο των τεσσάρων τροχών.

Ακόμα πιο βέβαιο είναι ότι οι εταιρείες που έχουν ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά τους να γίνουν αμιγώς ηλεκτρικές πολύ πριν από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας είναι πολλές. Η Jaguar, για παράδειγμα, θα… αποχαιρετήσει τους κινητήρες εσωτερικές ήδη από το 2025, με τις Renault, Volvo, Ford, Bentley και Rolls-Royce να ακολουθούν το παράδειγμά της έως το 2030.

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - ΤΑ NEA META TH JEDDAH ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΙΚΗ ΤΟΥ SENNA

Σε επτά χρόνια, οι περισσότερες (αν όχι όλες) οι μάρκες Stellantis θα εγκαταλείψουν τους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Η Audi θα λανσάρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2026 και μετά και σκοπεύει να τερματίσει την παραγωγή μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2033. Οι BMW και Mercedes, από τη μεριά τους, έχουν δεσμευτεί να παρουσιάζουν μόνο EV ακόμη και πριν από το 2030, εάν αυτό καταστεί υποχρεωτικό σε ορισμένες αγορές της ΕΕ.

Η VW, η Skoda και η Cupra/Seat έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να μεταβούν σε ένα ηλεκτρικό χαρτοφυλάκιο λανσάροντας πολλά μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων τα επόμενα χρόνια. Εκτός από τις ευρωπαϊκές μάρκες, η Kia και η Hyundai θα πωλούν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2035 στη Γηραιά Ήπειρο, όπως έχουν επισήμως ανακοινώσει.

Cupra Formentor VZ5 - 5 cylinder engine

Ως επόμενο, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης αρχίζουν σταδιακά να μπαίνουν στο περιθώριο. Και ως εκ τούτου, φαίνεται να έχουν σταματήσει την εξέλιξη νέων μονάδων, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της Renault και επικεφαλής του ACEA, Luca de Meo:

«Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς που αναπτύσσει έναν εντελώς νέο κινητήρα στην Ευρώπη. Κανείς δεν αναπτύσσει από το μηδέν έναν νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Όλα τα χρήματα πηγαίνουν στην τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων ή στην τεχνολογία υδρογόνου», δήλωσε ο Ιταλός μάνατζερ του Groupe Renault.

Εργοστάσια - Car factory

Μπορεί τα e-Fuels να αποτελούν μια αχτίδα ελπίδας ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν θα εξαφανιστεί εντελώς, εντούτοις η ευρεία υιοθέτησή τους φαντάζει ανέφικτη αυτή τη στιγμή.

Επ’ αυτού, ο Luca de Meo είπε ότι τα ηλεκτροκαύσιμα δεν αποτελούν τίποτα περισσότερα από ένα «είδος εξειδικευμένης λύσης», αλλά παραδέχτηκε ότι αντιπροσωπεύουν «μια ευκαιρία» και ότι η παραγωγή του «θα πρέπει να αυξηθεί σημαντικά» προκειμένου να επεκταθεί η χρήση τους.

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - ΤΑ NEA META TH JEDDAH ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΙΚΗ ΤΟΥ SENNA