Πότε έρχεται η ηλεκτρική Porsche Cayenne και που θα κατασκευάζεται

Η Cayenne θα είναι το τέταρτο κατά σειρά… εμφάνισης ηλεκτρικό αυτοκίνητο από το στρατόπεδο της Porsche με ένα πέμπτο να ακολουθεί αμέσως μετά.

Η Porsche Cayenne είναι ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα στη σύγχρονη ιστορία του Γερμανού κατασκευαστή. Κι αυτό, όχι μόνο γιατί αποτέλεσε τη σανίδα σωτηρίας της Porsche πριν από δύο σχεδόν δεκαετίες, αλλά ταυτόχρονα γιατί σήμερα είναι το best-selling μοντέλο της γκάμας της, ακολουθούμενο κατά πόδας από ένα ακόμα SUV: τη μικρότερη Macan.

Έτσι τα δύο αυτά μοντέλα κατάφεραν να καταλάβουν σχεδόν το 59% των πωλήσεων της Porsche το 2022.

Εντούτοις, η «φυσιογνωμία» της Cayenne αναμένεται να αλλάξει, και μάλιστα άρδην, στο εγγύς μέλλον, καθώς το μεγάλο SUV από το Zuffenhausen θα ασπαστεί και αυτό το «ηλεκτρικό δόγμα».

Porsche Cayenne

Διαβάσε επίσης: Πως η Cayenne έσωσε την Porsche

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - ΤΑ NEA META TH JEDDAH ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΙΚΗ ΤΟΥ SENNA

Πιο συγκεκριμένα, η Cayenne EV – ή όπως αλλιώς ονομαστεί τελικά – θα παρουσιαστεί το 2026, δύο περίπου χρόνια μετά την πρεμιέρα της ηλεκτρικής Macan EV, υιοθετώντας το γνωστό και μη εξαιρετέο δάπεδο Premium Platform Electric (PPE) που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Audi. Αυτό σημαίνει ότι θα διαθέτει την προηγμένη τεχνολογία torque-vectoring και ηλεκτρικό κύκλωμα 800V, το οποίο θα μπορεί να «χωριστεί» στα δύο ώστε το γερμανικό SUV να δέχεται φόρτιση και στα 400V.

Η πλατφόρμα PPE θα εξασφαλίζει στην Cayenne ΕV φόρτιση σε ταχύτητες άνω των 270 kW. Και ενώ η Macan EV θα εφοδιαστεί με νέες, αρθρωτές πρισματικές μπαταρίες με χωρητικότητα κοντά στις 100 kWh, η μεγαλύτερη Cayenne EV είναι πολύ πιθανό να ξεπερνά σε χωρητικότητα το ψυχολογικό και όχι μόνο αυτό όριο.

Porsche Cayenne

Από εκεί και πέρα, η ισχύς θα προσφέρεται από δύο μόνιμα διεγερμένους ηλεκτροκινητήρες που προσφέρουν μεγαλύτερη απόδοση και πυκνότητα ισχύος από αυτούς που χρησιμοποιούνται σήμερα στην Porsche Taycan. Θυμίζουμε εδώ ότι η προβλεπόμενη ισχύς για την ηλεκτρική Macan θα φτάνει τουλάχιστον τους 600 ίππους, τιμή που αναμένεται να ξεπεραστεί στη νέα Cayenne EV.

Αρχικά, η ηλεκτρική Cayenne θα προσφέρεται ταυτόχρονα με τις συμβατικές εκδόσεις, οι οποίες θα ανανεωθούν εκτενώς μέσα στα προσεχή χρόνια με μια νέα γκάμα κινητήρων και μια σειρά από αλλαγές στη σχεδίαση.

Porsche Cayenne

H Porsche Cayenne «ψηφίζει» Σλοβακία

Μετά την Taycan (από το 2019), την Macan (το 2024) και τη γκάμα των 718 Cayman/718 Boxster (μέσα της δεκαετίας), η Cayenne θα γίνει η τέταρτη σειρά μοντέλων του κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων με πλήρως ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η Porsche έχει ήδη ανακοινώσει, επίσης, ένα ακόμη ηλεκτρικό SUV που θα τοποθετείται πάνω από την Cayenne, το οποίο θα παρουσιαστεί στο δεύτερο μισό της δεκαετίας και θα παράγεται στο εργοστάσιο της Porsche στη Λειψία.

Σε αντίθεση, όλες οι νέες Cayenne θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρείας – ή πιο σωστά, του VW Group – που βρίσκεται στην Μπρατισλάβα της Σλοβακίας.

Από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή του μοντέλου το 2002, η Cayenne διατηρεί στενές σχέσεις με την εν λόγω μονάδα. Από νωρίς, τα βαμμένα αμαξώματα ταξίδευαν στην Μπρατισλάβα από την Λειψία προκειμένου να ολοκληρωθεί η παραγωγή τους. Με την τρίτη γενιά , η παραγωγή μεταφέρθηκε εξ ολοκλήρου εκεί, αρχής γενομένης από το 2017. Έκτοτε, στη μονάδα παράγονται μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης.

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΕΔΩ: ΝΕΟ SPEEDZONE PODCAST - ΤΑ NEA META TH JEDDAH ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΙΚΗ ΤΟΥ SENNA

Porsche Cayenne